مراکش

مراکش

تور ارزان مراکش

تور مراکش

آشنایی با مراکش

مَراکِش یا مغرب ، کشوری است در شمال غربی آفریقا. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. کشور مراکش از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌است . مراکش ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و آن را از سال ۱۹۷۵ اداره می‌کند. وضعیت صحرای غربی هنوز مورد اختلاف و مناقشه‌است  .پایتخت مراکش شهر رباط است. و واحد پول آن درهم مراکش می باشد .

با سفر به این کشور با مناطق کوهستانی حماسی، شهرهای باستانی و بیابان‌های پهناور مواجه می‌شوید. مغرب، تاریخی غنی دارد و از رسوم مردمان این کشور داستان‌ها نقل گردیده است. این کشور از هر مسافری که در پی افزودن یک چاشنی جدید به زندگی است و ماجراجویی را جستجو می‌کند به گرمی استقبال خواهد کرد .

آب و هوای مراکش

بطور کلی مراکش دارای آب و هوایی معتدل و بارانی است. این کشور در مناطق شمالی تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه‌ای و در مناطق غربی و شمال غرب متأثر از آّب و هوای اقیانوس اطلس است. در مناطق داخلی، مراکش دارای آب و هوای قاره‌ای بوده و در رشته کوه‌های اطلس بارش برف و باران بیشتر می‌شود. مناطق جنوبی دارای آب و هوای گرم و بیابانی است.

گردشگری مراکش

شهر های ساحلی مراکش مقصد بسیار خوبی برای بیشتر گردشگران هستند و بخصوص شهر رباط که پایتخت مراکش نیز است ، رباط شهری مدرن و تمیز و پایتخت کشور مغرب است. جمعیت این شهر کمی بیش از یک میلیون نفر است با این حال ترافیک چندانی در خیابان‌های این شهر وجود ندارد. رباط دارای مکان‌های تاریخی فراوانی است که اوقات شما را به خوبی پر خواهند نمود .

مغربی‌ها، مردمانی خونگرم و میهمان‌نواز هستند و تقریباً هرکسی از این کشور دیدن نموده است به این امر اذعان دارد. در واقع میهمان‌نوازی یکی از اصول مهم آموزه‌های اسلامی است. برخی مغازه‌داران، گردشگران را برای صرف چای به مغازه‌های خود دعوت می‌کنند و برخی دیگر ممکن است حتی شما را برای نهار به خانه خود دعوت کنند.

کازابلانکا معروف به شهر سفید، بزرگترین شهر مغرب، در غرب میانه این کشور و در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر، در واقع پایتخت تجاری کشور مغرب  محسوب می‌شود. معماری این شهر تلفیقی از معماری فرانسوی و معماری سنتی مغربی است .

مراکش، چهارمین شهر بزرگ کشور مغرب، در 327 کیلومتری رباط، پایتخت این کشور واقع شده است ، مراکش که به شهر قرمز نیز مشهور است، به دو منطقه مدینا، منطقه تاریخی شهر و منطقه مدرن و اروپایی ملقب به "گوئلیز" تقسیم گردیده است. این شهر، سرشار از بازار‌ها، باغ‌ها، قصرها و مساجد زیبا است .

مغرب جادویی، با داشتن سواحل رویایی، دره‌های عمیق، جنگل‌های باشکوه و صحرا تنوع جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد. مراکش، اسپانیا و فرانسه تنها کشورهایی هستند که هم به اقیانوس اطلس و هم به دریای مدیترانه دسترسی دارند. در مراکش است که می‌توانید به کویر بروید، در آب‌های دریا و اقیانوس شنا کرده و در دامنه رشته کوه‌های اطلس اسکی کنید.

مراکشReviewed by اول تور on Jun 22Rating: 4.5تور ارزان مراکش تور ارزان - مکان های دیدنی مراکش - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی مراکش

1 دیدگاه

  1. Haniyeh گفت:

    من خیلی دلم میخواد به مراکش برم اما تا الان نتونستم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی