کازابلانکا مراکش

کازابلانکا مراکش

تور مراکش دیدنیهای کازابلانکا

کازابلانکا مراکش

کازابلانکا مراکش

سفر به کشور مراکش میتواند برای هر مسافری شگفتی‌های فراوانی به همراه داشته باشد، مراکش در شمال افریقا کشوری بسیار زیباست که هرکدام از شهرهایش جاذبه‌های توریستی منحصر به فردی دارند، و یکی از زیباترین و دیدنی ترین این شهرها کازابلانکا است، در سفر به این شهر که مهمترین شهر مراکش و به عبارتی مهمترین شهر افریقا نیز محسوب میشود، با اول تور همراه باشید.

کازابلانکا معروف به شهر سفید، بزرگترین شهر مغرب، در غرب میانه این کشور و در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر، در واقع پایتخت تجاری کشور مغرب  محسوب می‌شود. معماری این شهر تلفیقی از معماری فرانسوی و معماری سنتی مغربی است.
شهر امروزی کازابلانکا دارای پیشینه ای طولانی است. گفته می شود قوم بربر در قرن هفتم پیش از میلاد، این شهر را تاسیس کرده اند.

این شهر که پایتخت تجاری شمال قاره‌ی آفریقا نیز محسوب می‌شود با داشتن جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر نقشی ویژه را در ناحیه ایفا می‌کند. کازابلانکا از جهت دیگر میزبان بزرگ‌ترین بندرتجاری در شمال قاره‌ی آفریقا است. به همین دلیل می‌توان گفت به عنوان ثروتمند‌ترین شهر در این ناحیه رونقی خاص و باور نکردنی دارد.

سرزندگی و زیبایی شب‌های کازابلانکا یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. گردشگران برای ورود به کازابلانکا می توانند از فرودگاه شلوغ و پرجنب و جوش محمد پنجم استفاده کنند. مسجد زیبا و باشکوه شاه حسن دوم یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کازابلانکا به شمار می رود. مسجد حسن دوم با معماری بی‌نظیر خود به نوعی نماد این شهر محسوب می‌گردد. بخشی از این مسجد درون اقیانوس بنا شده و مناره آن به طول 210 متر بلندترین مناره در جهان است. مدینا، منطقه تاریخی شهر، منطقه کورنیش و اداره مرکزی پست نیز از سایر نقاط دیدنی این شهر هستند.

می‌توان در جای جای این شهر زیبا هتل‌های مجلل، رستوران‌های عالی و با کیفیت و بوتیک‌های لوکس را مشاهده کرد. از جهت دیگر این شهر پایگاهی عالی برای هنرمندان و آثار نفیس آنها به شمار می‌آید. ساختمان‌هایی که از دوران استعمار فرانسه در این شهر باقی مانده‌اند، بازارهای محلی و صنایع دستی زیبا مجموعه‌ای فوق‌العاده از بهترین‌ها را در معرض دید علاقه مندان به سنت و فرهنگ مراکشی قرار داده‌اند.

منطقه کورنیچ یا کورنیش (Corniche) منطقه ای در کنار بخش غربی مسجد شاه حسن دوم است که از چند سال پیش به این سو، به یکی از قطب‌های گردشگری کازابلانکا تبدیل شده است.
همچنین بخش قدیمی شهر کازابلانکا پر از فروشگاه‌هایی است که می‌توانید چندین ساعت را به گشت گذار در آنها اختصاص دهید. این فروشگاه‌ها تلفیقی خاص و منحصر به فرد به فضای شهر داده‌اند. به صورتی که مشاهده‌ی مدرنیته‌ی شهر در کنار صنایع‌دستی خوش رنگ‌ولعاب، گردشگران را بسیار هیجان زده میکند.

از دیگر جاهای دیدنی کازابلانکا میتوان به حمام قدیمی شهر، میدان محمد پنجم، و البته سواحل رویایی این شهر اشاره کرد که قرار گرفتن تمامی این جاذبه‌ها در کنار هم در یک شهر، کازابلانکا را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کرده است.

کازابلانکا مراکشReviewed by اول تور on Sep 17Rating: 4.0کازابلانکا مراکشآشنایی با بهترین جاذبه های توریستی گردشگری مراکش - کازابلانکا مراکش - راهنمای سفر به مراکش

1 دیدگاه

  1. نسیبه.ت.راد گفت:

    کازابلانکا اسم مکانه ؟ :)))))

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی