شهر رباط مراکش

شهر رباط مراکش

تور مراکش دیدنی های رباط

شهر رباط مراکش

شهر رباط مراکش

کشور مراکش از جمله مقاصد سفری است که برای بسیاری از توریستها میتواند ایده‌آل باشد، زیرا هم بافت معماری شهرهای این کشور بسیار زیبا هستند و هم اینکه در شهرهای مختلفش جاهای دیدنی و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد، در این مطلب اول تور شهر رباط را که پایتخت مراکش می‌باشد به شما عزیزان معرفی میکند، با ما همراه باشید تا در رباط گشتی بزنیم.

رباط (Rabat) شهری است که مهترین موزه‌ها، قصر پادشاهی، مقبره محمد پنجم و جاذبه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. رباط شهر زیبایی است که در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد و رود «ابی رقراق» که در غرب آن جریان دارد این شهر را از شهر سلا (Sale) جدا می‌کند.
جمعیت این شهر کمی بیش از یک میلیون نفر است با این حال ترافیک چندانی در خیابان‌های این شهر وجود ندارد. رباط دارای مکان‌های تاریخی فراوانی است که اوقات شما را به خوبی پر خواهند نمود. قلعه شگفت‌انگیز اودایا با قدمتی نزدیک به 800 سال و معماری زیبای خود گردشگران را شیفته خود می‌سازد. برج حسن از دیگر جاذبه‌های این شهر است که قدمت آن نیز به اواخر قرن 12 میلادی بازمی‌گردد. مقبره حسن پنجم، موزه‌ها و منطقه قدیمی رباط نیز جزو نقاط دیدنی این شهر هستند.

این شهر فاقد بندر تجاری است و مرکز حکومتی است و تمامی سفارتخانه‌های خارجی در شهر رباط قرار دارند. مرکز تجاری مراکش، کازابلانکا است.
مقر آیسسکو - سازمان علمی فرهنگی یکی از سازمانهای وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی - در رباط است. 40 کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

این که پایتخت در کنار دریا باشد،در بیشتر نقاط دنیا امری غیر معمول است، در عین حال، این ویژگی خیلی خوبی برای رباط محسوب می‌شود. رفتن به ساحل راه بسیار خوبی برای فرار از هیاهوی مرکز شهر به حساب می‌آید و نسیمی که از سوی اقیانوس اطلس می‌وزد برای خنک شدن در تابستان بسیار مطلوب است. ساحل قوس دار این منطقه بسیار تمیز و با شنهای درخشان بوده، بسیار خوب نگهداری شده و برای فعالیت‌های گوناگون تفریحات دریایی استفاده می‌شود. شما می‌توانید خانواده‌ها و افرادی که برای تعطیلات به این منطقه آمده‌اند، موج سواران و افرادی که برای پیاده‌روی به اینجا آمده‌اند را در تمام طول سال ببینید، اگر هم کمی به سمت شمال یا جنوب این منطقه بروید، سواحلی را خواهید یافت که هنوز بکر و دست نخورده هستند.

منطقه کسباح یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های شهر رباط است، محله ای کوچک و آرام با کوچه‌های تو در توی سفید و آبی که در داخل دیواره‌های قلعه قرن یازدهم به سبک آندلس ساخته شده است.
اگر به این منطقه رفتید بازدید از Rue el jamma را از دست ندهید در آنجا می توانید مسجد کسباح که قدیمی ترین مسجد رباط است و در سال 1150 ساخته شده را ببینید.

یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر رباط برج نیمه کاره حسن است که در آن سال‌ها به دستور یعقوب المنصور برای مناره یک مسجد باشکوه ساخته شد اما با مرگ او در سال 1150 ساختش متوقف شد و فقط این برج 45 متری از آن باقی ماند. این برج در کنار مقبره محمد پنجم قرار دارد و طرح‌های زیبا و پیچیده نمای ساختمانش آنچه المنصور در ذهن داشت را به تصویر کشیده است.

قبره باشکوه پادشاه محمد پنجم در رباط قرار دارد. او به محض اینکه از تبعید به ماداگاسکار به مراکش برگشت هزاران نفر از مردم را در اینجا جمع کرد تا خداوند را به خاطر استقلال کشورشان شکر کنند. این مقبره با شکوه خاصی تزئین شده و دیواره‌هایی که دراطراف گنبد مرمرش قرار دارند با کاشی کاری‌های زلیج پوشیده شده اند. مقبره محمد پنجم ویترینی از طراحی‌های سنتی مراکش است و دیدن از آن برای هر هنردوستی می تواند جالب باشد. افراد غیر مسلمان نمی توانند به مسجد کنار این مقبره بروند اما اگر لباسی پوشیده باشند که شانه‌ها و زانوی آن‌ها را پوشانده باشد می توانند از بالا این مقبره زیبا را ببینند.

موزه باستان شناسی رباط، این موزه در سال 1932 ساخته و چند سال بعد بزرگ تر شد تا آثاری که از دل خاک بیرون کشیده شده را به نمایش درآورد. در این موزه می توانید بهترین مجموعه‌های باستانی مراکش را ببینید. در بخش ماقبل تاریخ این موزه بقایای به جا مانده از انسان‌ها از اواسط دوره پالئولیت تا نوسنگی به نمایش در آمده است. نمایشگاه رومی و هلنیستی آن نوسازی شده و مجموعه برنزش قابل توجه است.

مردم مهمان نواز مراکش

مغربی‌ها، مردمانی خونگرم و میهمان‌نواز هستند و تقریبا هرکسی از این کشور دیدن نموده است به این امر اشاره‌ای کرده است. در واقع میهمان‌نوازی یکی از اصول مهم آموزه‌های اسلامی در مراکش است. برخی مغازه‌داران، گردشگران را برای صرف چای به مغازه‌های خود دعوت می‌کنند و برخی دیگر ممکن است حتی شما را برای نهار به خانه خود دعوت کنند. میهمانان در خانه بربرها با غذاهای لذیذ و فراوان و مانند اعضای خانواده پذیرایی می‌شوند. میهمان‌نوازی مردمان مغرب، خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما به جای خواهد گذارد.

شهر رباط مراکشReviewed by تور ارزان on Sep 20Rating: 4.5شهر رباط مراکشآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی مراکش - شهر رباط مراکش - راهنمای سفر به مراکش

1 دیدگاه

  1. طاها گفت:

    چقدر کوچه پس کوچه هاش قشنگ و بامزس . خیلی خوشگله

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی