جاهای دیدنی مراکش

جاهای دیدنی مراکش

تور مراکش جاهای دیدنی

جاهای دیدنی مراکش

جاهای دیدنی مراکش

یکی از کشورهایی که در چند سال اخیر بیشتر از پیش مورد توجه گردشگران و بخصوص مسافران ایرانی قرار گرفته است کشور مراکش در شمال افریقا است، این کشور بسیار زیبا و دیدنی جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و فرهنگی فراوانی را در خود جای داده است که برای بازدیدکنندگان بسیار جالب هستند، همچنین خصوصیات سواحل شهرهای مختلف مراکش نیز توجه دریا دوستان و ورزشکاران را به این کشور جلب نموده. در این مطلب اول تور تعدادی از جاذبه‌های مراکش را به شما عزیزان معرفی میکند، با ما همراه باشید.

موزه مراکش

موزه مراکش، شامل مجموعه‌ای گلچین شده و دیدنی از هنر معاصر تا کتیبه‌های قرآنی که از جنس سفال هستند، منسوجات و سکه‌های قدیمی برای درک و آشنایی بهتر، در این موزه قرار داده شده‌اند. برای اغلب بازدیدکنندگان، یکی از اصلی ترین جذابیت‌های این موزه در واقع ساختمان خود موزه است که معماری خاص و جالب توجهی دارد. دارالفنون منبی Me'nebhi در اوایل قرن 20 ساخته شده و زمانی منزل یکی از وزرای دولت مراکش بود که اکنون مورد استفاده موزه قرار گرفته است. و معماری آن، ترکیب هماهنگی از معماری بومی شمال آفریقا با عناصر پرتغالی است و یک حیاط مرکزی بسیار چشمگیر با لوستری بزرگ در آن دارد گه در ابتودای ورود توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

منطقه قدیمی مدینه

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، منطقه مدینه (منطقه تاریخی شهر) با کوچه پس کوچه‌های تو در توی آن، مهم‌ترین جاذبه شهر است. کوچه‌های باریک این منطقه قدیمی، مجموعه‌ای از رنگ‌ها، رایحه‌ها و صداها را در خود دارند و مهم‌ترین بخش بازدید از مناظر شهری منطقه هستند. همان‌طور که در میان گذرهای پر پیچ‌وخم و شلوغ ممکن است دچار سردرگمی شوید و یا حتی راهتان را گم کنید، در عین حال هزاران فرصت خرید دارید که می‌توانید چانه بزنید و باب میلتان خرید کنید. خرید کفش، صنایع دستی چوبی، عطر، ادویه‌جات و چرم را در این منطقه از دست ندهید. در غرب منطقه اصلی، انتهای "رباب دباغ"، دباغ‌خانه‌های مراکشی را خواهید یافت که پوست حیوانات را هنوز هم به روش قدیمی رنگ می‌کنند و رنگهای درخشان و زیبایی به آنها میزنند که میتوانید این محصولات چرمی را به عنوان یادگاری و یا سوغاتی اصیل مراکشی خریداری کنید.

کاخ باهیه

این کاخ باشکوه تاریخی و پر اهمیت در مراکش، در قرن 19 به‌ عنوان محل اقامت وزیر اعظم «بو احمد» که در خدمت «سلطان مولا الحسن یکم» بود، ساخته شد. تزئینات داخلی بنا، شامل هنر نمایی زیبایی از کاشی کاری، نقاشی‌های زیبای سقفی، و ترکیب‌های بسیار زیبای فلزکاری است که نشان دهنده زندگی مجلل بزرگان و مقامات مورد توجه سلطان آن زمان است، و همچنین از زیبایی‌های دیگر این کاخ باغ با صفا و مجلل آن است که با خوش عطرترین و خوش‌رنگ ترین گلهاو گیاهان تزئین شده است.

باغ ماژورل

مالک برند سنت لورن و شریکش "پیر برگ" ویلای آبی کهربایی و باغ ماژورل را خریداری کردند تا از دیدگاه ماژورل، نقاش منظره و مالک اصلی باغ محافظت کرده و آن را برای عموم باز نگه دارند. با تلاش‌‌های "عبدالرزاق بن شعبان"، گیاه شناس مراکش، باغ ماژورل در سال 1924 شکوفا شد و در حال حاضر میزبان 300 گونه گیاه بسیار زیبا از پنج قاره است. استودیوی هنری ماژورل نیز میزبان موزه هنر بربرهاست و حدود 600 اثر شامل کارهای فلزی، چرمی، چوبی، فرش، منسوجات و آلات موسیقی و لباس‌های سنتی از ساکنین بومی مغرب که نشان‌دهنده فرهنگ غنی مردم مراکش است را به نمایش گذاشته شده است. بهترین قسمت این مجموعه، اتاق هشت ضلعی سیاه و آینه کاری شده‌ای است که مجموعه‌ی نفیسی از جواهرات حکاکی شده و میناکاری شده را که آسمان پر ستاره کویر را در بی‌نهایت منعکس می‌کند، به تصویر می‌کشد. سپس به غرفه سوغاتی‌های گران‌بها نظیر صندل‌های آبی کهربایی، عطرها و بالش‌های قلاب دوزی شده با طراح‌های YSL وارد می‌شوید و در آنجا کافه‌ای با انواع نوشیدنی‌های مد بالا از شما پذیرایی می‌کنند.

بنای تاریخی قبة‌المرابطین

قبة المرابطین قدیمی‌ترین اثر تاریخی مراکش است که در قرن دوازدهم میلادی در زمان سلطنت «علی بن یوسف» ساخته شده و همچنین با عنوان «Koubba Ba'adiyn» شناخته می‌شود. اگرچه از کاربری اصلی آن اطلاع دقیقی در دست نیست، اما برخی از کارشناسان اعلام کرده‌اند که ممکن است به‌عنوان وضوخانه‌ی مسجدی که زمانی در کنار درب قرار داشت، مورد استفاده بوده باشد. برخلاف طراحی بیرونی ساده آن (بنایی مربع شکل با گنبدی بر بالای آن) سقف گنبدی آن از داخل با نقوش زیبای سبک المراوید پوشیده شده است. این گنبد یکی از معدود ساختمان‌هایی است که بعد از تخریب شهر توسط فاتحان Almohad که بسیاری از میراث معماری المراوید را نابود کردند، سالم مانده است.

موزه صنایع دستی مراکش

این کاخ قدیمی زیبا توسط وزیر «سی سعید» ساخته شده و به نام دار سی سعید نیز شناخته میشود، شامل یک مجموعه‌ی منحصر به فرد از جواهرات بربر که به طور ظریفی نقره‌کاری شده اند است، چراغ نفتی از منطقه تارودانت، آثار سفالی، چرم دوزی و سنگ مرمر، همگی در این موزه قرار دارند، و همچنین نمایشگاهی از فرش‌های مراکشی و مجموعه‌ای شگفت انگیز از درب و پنجره‌ی سنتی مراکشی دارد که سبک‌های معماری این کشور را به خوبی نشان می‌دهد. اینجا برای کسانی که علاقه‌مند به سیر تکامل هنر و صنایع دستی شمال آفریقا باشند، مکانی دوست داشتنی برای گشت زنی چند ساعته است. در نزدیکی دار سی سعید، خانه تیسکیوین (Tiskiwine) قرار دارد که شامل مجموعه‌ای فوق‌العاده از لباس‌های محلی، جواهرات، سلاح‌ها، آلات موسیقی، منسوجات و مبلمان (با تمرکز بر فرهنگ صحرانشینان آفریقا) است که توسط برت فلینت هلندی (مورخ هنر) گردآوری شده‌اند.

مسجد جامع کتیبه

مسجد الکتبیه از معروف ترین بناهای تاریخی و مذهبی مراکش است که با مناره‌های بلند 70 متری‌اش از فاصله‌ی چند کیلومتری از هر جهت قابل مشاهده است. افسانه محلی مراکش می‌گوید که وقتی این مسجد تازه ساخته شده بود، مؤذن آن باید فردی کور می‌بود، چرا که مناره آن بسیار بلند بود و ممکن بود آن فرد حرم‌سرای حاکم را ببیند. این مسجد در سال 1162 ساخته شده و یکی از دستاوردهای بزرگ معماری Almohad است. غیر مسلمانان اجازه ورود به شبستان مسجد را ندارند و مسلمانان نیز باید با پوشش مناسب وارد مسجد شوند.

جاهای دیدنی مراکشReviewed by نویسنده تور on Oct 6Rating: 4.5جاهای دیدنی مراکشآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی مراکش افریقا - راهنمای سفر به مراکش

این کشور بسیار زیبا و دیدنی جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و فرهنگی فراوانی را در خود جای داده است که برای

1 دیدگاه

  1. علیرضا.زنجانی گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی