مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اول

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اول

بهترین مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اول

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اول

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اول

پیشتر مختصرا درمورد، محتوای موزه تاریخ ارمنستان توضیح دادیم. در این بخش بیشتر با مجموعه های این مجموعه تاریخی آشنا خواهید شد:

  • مجموعه باستان شناسی 

مجموعه باستان شناسی به چند قسمت تقسیم می شود:

دوران پارینه  سنگی:

هر شی ای که در این بخش میبینید 12000 تا 1000000 سال قدمت دارند و تمامشان در کشور ارمنستان کشف و گردآوری شده اند. تمامی آثار بسیار ارزشمند و در نوع خود بی همتا هستند. اشیایی همچون ظروف قدیمی، چندین دستبند از جنس سنگ، زیورآلات سنگی، و ابزار آلات بسیار قدیمی که در آن دوران مورد استفاده بودند.

عصر مس سنگی:

دوره مابین نوسنگی و مفرغ. در این دوره انسان از ابزار مسی استفاده زیادی  داشت. اشیای این بخش به هزاره هشتم تا نیمه دوم هزاره پیش از میلاد تعلق دارند. اکثرشان از منطقه آرارات و آرتاشات (یک شهرک در کرانه رود ارس) یافته و جمع آوری شده اند. اشیای این بخش اغلب شامل تیغه های کوچک و بزرگی هستند که کاربرد اره و چاقو داشتند. اوایل هزاره ششم سفالگر و سفالگری وارد زندگی انسان شد، پس ظروف سفالی را هم در این بخش خواهید دید.

عصر برنز و اوایل عصر سنگ:

 نیمه دوم هزاره چهارم و قرن 12 تا 15 پیش از میلاد عصر برنز بوده. اغلب اشیای این بخش به فرمانروایان و جادوگران مشهور آن دوره تعلق دارند. در این بخش اشیایی همچون مجسمه، زیورآلات، سنگ های قیمتی، ظروف سفالی، اسلحه، چرخ های چوبی و ارابه های بسیار قدیمی را می بینید.

اورارتو:

این بخش از مجموعه تاریخ ارمنستان سبک زندگی ارامنه در سده های 6 تا 9 پیش از میلاد را نشان می دهد. کتیبه هایی که در این بخش می بینید درمورد مسایلی همچون اقتصاد، ساخت و ساز، مراسم ها و آیین ها، توسعه جامعه، امور دولتی، صنایع دستی، نظام سیاسی، طبیعت، و هنر سخن می گویند.

برخی کتیبه ها و اشیا از زندگی روزمره مردم صحبت می کنند. جواهرات طلایی و نقره ای، مجسمه های برنزی، ظروف سفالی، ظروف بزرگ آب با ظرفیت 800 تا 1200 لیتر و... از جمله اشیای این بخش هستند.

قرن 4 تا 6 پیش از میلاد :

از خصوصیات این بخش استفاده زیاد از فلزات است. مجسمه های برنزی، زیور آلات، ظرف های ارزشمند از جنس طلا از اشیای این بخش هستند. در این بخش می توانید اشیای متعلق به حکومت هخامنشیان در ارمنستان را هم ببینید. بیشتر آثار برنزی این مجموعه در حدود سال 1950 میلادی در منطقه تاریخی نکراپولی آف لچاشن (Necropolis of Lchashen) در نزدیکی دریاچه سوان کشف  و جمع آوری شده اند. دریاچه سوان در ضلع شمال شرقی ایروان واقع شده است. زره و سلاح و ارابه عمده اشیای یافت شده از این منطقه هستند.

تمدن هلنیستی:

دوره فوت اسکندر مقدونی تا بوجود آمدن امپراتوری روم باستان را تمدن هلنیستی می گویند. در این دوره تمدن یونان تاثیر زیادی بر فرهنگ و ادب آسیا و اروپا گذاشته. اغلب اشیای موجود در این بخش از سیسیان، آرماویر، گارنی، آرتاشات و مناطق دیگر کشف و گردآوری شده اند. اشیای این بخش شامل ظروف شیشه ای، زیورآلات گرانبها متعلق به فرمانروایان، مجسمه های کوچک و سنگ مزار فرمانروایان است.

مجموعه های قرون وسطایی:

آثار متعلق به قرون وسطی در این بخش به نمایش در آمده اند. این اشیا از حوزه استحفاظی ارمنستان کشف شده اند. در این بخش انواع صلیب ها و لوازم مربوط به دین مسیحیت را خواهید دید.

مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اولReviewed by اول تور on May 26Rating: 3.0مجموعه های موزه تاریخ ارمنستان قسمت اولدر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از مجموعه های موزه تاریخ دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی