معرفی مجسمه های فواره تروی رم

معرفی مجسمه های فواره تروی رم

تور ارزان معرفی مجسمه های فواره تروی رم

معرفی مجسمه های فواره تروی رم

معرفی مجسمه های فواره تروی رم:

پیشتر درمورد چگونگی ساخت این المان و طراحی اش صحبت کردیم اما این مسئله هم وجود دارد که شخصیت های این المان چه کسانی هستند. اینبار قرار است درباره تک تک این مجسمه صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری از آن ها بدست آوریم.

خدای اقیانوس:

داخل فواره زیبای تروی یک پیکره می بینید که مردی را نشان می دهد، این مجسمه مرد به تندیس اوکئانوس (Oceanus) معروف است. در اساطیر، داستان ها و افسانه های یونان باستان از این شخصیت تحت عنوان خدای اقیانوس یاد می شده و می شود. طبق روایات و داستان های موجود او فرزند گایا (خدای زمین) و اورانوس (خدای آسمان) می باشد. خدای اقیانوس در خیلی از کتب و داستان ها به صورت نیمی پری یا اسب و نیمی انسان توصیف می شود؛ ولی از فواره تروی که دیدن کنید می بینید این تندیس یک انسان کامل را نشان می دهد.

 کمی دقت کنید می بینید که او بر یک ارابه سوار است و ایستاده و ارابه خود را که به دو اسب متصل است به سوی جلو راهنمایی می شوند. در این تندیس دو اسب یک شکل نیستند، یکی سر به پایین و دیگری سرش را روبه بالا گرفته. در حقیقت این حالت اسب ها جزر و مد و نا آرامی و تلاطم اقیانوس ها را نشان می دهد.

هدایتگران

 در دو طرف تندیس خدای اقیانوس یا اوکئانوس دو پیکره دیگر را خواهید دید. این دو مجسمه به مردانی تعلق دارند که تلاش می کنند هر یک از اسب ها به سمتی هدایت کنند و برانند. این مجسمه در واقع سمبلی از انسان هایی هستند که از خدای اقیانوس پیروی می کنند. سازنده قصد داشته با ساختن این دو مجسمه نشان دهد که اوکئانوس پیروان خاص خود را داشته.

مجسمه های اطراف 

بجز پیکره ها و المان هایی که درون فواره تروی قابل مشاهده  است، دو تندیس دیگر هم در دو سمت این المان ساخته شده است. تندیس سمت چپی متعلق به پلوتوس (Plutus) است. پلوتوس در افسانه های یونان به الهه فراوانی و  ثروت معروف است. این تندیس ساخته شد تا رم همواره پر رزق و روزی باشد و نعمت های زیاد به سمت این شهر روانه شوند، بویژه فراوانی درمورد محصولات کشاورزی.

 تندیس سمت راست خدای سلامتی (Salubrity) را نشان می دهد. خدای سلامتی در یک دستش نیزه دارد و در دست دیگرش یک جام شراب. تندیس خدای سلامتی نشان می دهد که او با بیماری ها مبارزه می کند و شهر را از بدی ها و مریضی ها دور نگه میدارد.

در بالاترین بخش المان تروی می توانید پرچم روم را که برای زنده نگهداشتن یاد سربازان رومی بر سنگ تراشیده شده را ببینید. تندیس های شیپورچیانی هم در دو سمت پرچم جای دارد. این شیپورچیان در حال دمیدن در شیپورهای خود می باشند و سعی در جذب مردم به سمت فواره دارند. یک کتیبه ای هم بالای المان حک شده که به داستان دختر باکره اشاره می کند. بر روی این کتیبه نگاشته شده که فواره روی قناتی بسیار قدیمی برای اینکه دختر باکره همیشه در پناه خدایان باشد ساخته شده است.

معرفی مجسمه های فواره تروی رمReviewed by مهدی on Mar 8Rating: 3.0معرفی مجسمه های فواره تروی رمدر یک تور ارزان رم، میتوانید از مجسمه های فواره تروی رم دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی رم است .

در یک تور ارزان رم، میتوانید از مجسمه های فواره تروی رم دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی رم است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی