مالزی

مالزی

تور ارزان مالزی

تور مالزی

آشنایی با مالزی

مالزی کشوری توسعه یافته، واقع در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع شده اند که البته خود این منطقه جدید التاسیس نیز تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است . مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیاست. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور،صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از 14 ایالت را تشکیل دادند .

بدین ترتیب سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل شد . مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن ها را از هم جدا می کند ، شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد. این کشور دربردارنده شاه نشینهای جوهور، کداه، پاهنگ، نگری سمبیلان، کلانتان، پراک، سلانگور، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن را فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور سرپرستی می کنند .

بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را دربردارد با آن که هم مرز اندونزی است، زیر سرپرستی حکومت شاه نشین برونئی قرار دارد. مالزی شرقی دربردارنده ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن است. اگرچه از دیدگاه سیاسی این بخش را مالایی ها سرپرستی می کنند، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست .

قومیت ها و مذهب در مالزی

مالزی یک جامعه چند دینی است و اسلام دین رسمی این کشور می باشد ، و اما پیروان ادیان مسیحیت ، بودائیسم و هندو نیز در مالزی زندگی میکنند . مردم مالزی افرادی بسیار خون گرم و میهمان نواز هستند. ایرانی ها را بسیار دوست دارند.مسلمان ها دارای رستوران ها و فروشگاه هایی هستند که با آرم حلال مشخص می شوند . با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی ها که اکثرا مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل اروپایی می باشند، که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی ها این نظم در تمام جاها مشهود است.

مالاییها بزرگترین گروه قومی در مالزی هستند، که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل داده و به زبان ملی مالزی تکلم می کنند. به همراه قدیمی ترین مردم بومی گروهی را تشکیل می دهند که بومی پوترا نامیده می شوند، که به معنی پسران یا شاهزادگان زمین است .

آب و هوای مالزی

مالزی در نظر بسیاری از اروپاییان، کشوری با آب و هوای مطبوع برای فرار از روزهای ابری دلتنگ کننده و زمستانهای سرد غم انگیز اروپا می باشد. بسیاری از آسیائیهای ساکن در اطراف این منطقه، آب و هوای منطقه را تحسین می کنند. مالزی دارای آب و هوایی نسبتا گرم ،بارانی و مرطوب می باشد. گستردگی مالزی فقط کمی از طرف شمال و جنوب منطقه استوایی است و این به معنای داشتن آب و هوای قابل پیش بینی می باشد. مالزی دارای دو فصل مشخص می باشد. آب و هوای استوایی در مالزی در معرض بادهای موسمی باران آور جنوب غربی ( آپریل تا اکتبر) و شمال شرقی ( اکتبر تا فوریه) است. شدت نور خورشید بوسیله باد ها و باران های موسمی از اقیانوس هند و دریای جنوبی چین به مقدار زیاد تعدیل می شود. میزان بارندگی در آپریل و نوامبر به بالاترین میزان خود می رسد .

باران در مالزی تقریبا همیشه به صورت طوفان همراه با رعد و برق است که معمولا در بعد از ظهر شروع میشود و در حدود یک یا دو ساعت ادامه می یابد و پس از آن آسمان آبی میشود و خورشید دوباره بیرون می آید . البته آب و هوای مالزی در هر منطقه به طور باورنکردنی متفاوت از بقیه مناطق است و آب و هوا در همه مناطق یکسان نیست، مناطق اقامتی کوهستانی و تفریحی گاها دارای آب و هوای خنک می باشد و در آنجا همیشه مانند بهار است درجه حرارت آن جا از سطح دریا پایین تر است در سرتاسر کشور چنین مناطقی وجود دارد .

مالزیReviewed by اول تور on Jun 22Rating: 4.5تور ارزان مالزیتور ارزان - مکان های دیدنی مالزی - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی مقاصد سفر - دانستنی های مالزی

1 دیدگاه

  1. شهرزاد.ن.ل گفت:

    خوب بود 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی