کوچینگ مالزی

کوچینگ مالزی

تور ارزان مالزی

کوچینگ مالزی

کوچینگ مالزی

شهر کوچینگ در جزیره بورنئو یکی از شهرهای دیدنی آسیا است که روز به روز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. دقیقا چند سال پیش بود که شهر پنانگ به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل شد و حالا بسیاری از مردم آن را ممکن است به اسم مروارید شرق بشناسند. حالا اتفاقی مشابه برای شهر کمتر شناخته شده کوچینگ، شهری در کنار رودخانه و مرکز استان ساراواک در جزیره بورنئو مالزی رخ داده است و چند سالی است که در کانون توجه گردشگران قرار گرفته است. کوچینگ در مالزی، شهری است پر از مجسمه‌های گربه که سر تا سر شهر را فراگرفته و باعث شهرت این شهر شده‌اند.

 کوچینگ به يکي از مراکز عمده صنعتي و تجاري مالزي تبديل شده است .جالب است بدانيد که رکورد پرجمعيت‌ترين شهر در اين ايالت متعلق به کوچينگ است. کوچينگ چهارمين شهر بزرگ مالزي نيز به حساب می‌آید. مشخص نيست که نام کوچينگ از چه ريشه اي گرفته شده است و اين نام در زبان مالايي، به معني گربه است.

بسياري از مردم در کشور مالزي اين حيوان را نماد خوش شانسي مي دانند همچنين در بسياري از آگهي‌هاي گردشگري از آن با لقب «شهر گربه‌ ها» ياد مي شود و در گوشه و کنار شهر تنديس‌هاي زيادي ازگربه ‌ها را مي ‌توان مشاهده نمود. آب و هواي اين شهر معمولا باراني است. در کوچينگ ترکيب نژادي جمعيت ازاين قرار است : چيني ‌ها 220.400 نفر، مالايي‌ها 207.000 نفر، ايبان ها 58.100 نفر و هندي ‌ها و ديگر گروه ‌هاي نژادي که نيز در اين کشور ساکن هستند.کوچينگ در سواحل رودخانه ساراواک و در بخش جنوب غربي ايالت ساراواک در جزيره بورنئو واقع شده است. اين شهر داراي  قديمي ترين جنگل هاي باراني در جهان بوده و به همين دليل از محيط غني برخوردار است.

از برجسته ترين جاذبه هاي ديدني کوچينگ مي توان به پارک ملي تالاب کوچينگ در حدود 30 کيلومتري اين شهر اشاره کرد. بسياري از جاذبه هاي توريستي ديگر در داخل و اطراف کوچينگ  نيز وجود دارند. جاذبه هايي همانند مرکز حيات وحش سمنگو، جنگل جشنواره جهاني موسيقي (RWMF)، آستانه، فورت مارگريتا، موزه گربه کوچينگ، و موزه ايالتي ساراواک که هر کدام از آنها براي علاقمندان داراي جذابيت هايي بي نظير است.

خيابان مين، بازار قديمي ترين خيابان کوچينگ است و همانطور که از نامش پيداست مغازه هاي زيادي دارد که آنها به نوعي معرف تاريخ و فرهنگ شهر هستند. مغازه هاي عتيقه فروشي و صنايع دستي در اين خيابان به چشم مي خورند. محله چيني ها در نزديکي اين خيابان يکي از ديگر جاذبه هاي گردشگري کوچينگ به شمار مي آيد. ساختمان قديمي دادگستري نيز در انتهاي همين خيابان واقع شده.هرساله نمايشگاه ها و جشنواره هاي بين المللي زيادي در اين شهر برگزار مي شود که از ميان آنها مي توان به نمايشگاه مديران فردا و جشنواره بين المللي فيلم آسه اشاره کرد.فاصله کوچينگ از پايتخت مالزي يعني کوالالامپور در حدود 1500 کيلومتر بیشتر نمیباشد.

در واقع این شهر توسط «جیمز بروک» ، اولین فرمانروای حکومت «وایت راجاس» که حدود یک قرن بر ساراواک حکومت می‌کردند ساخته شد .

کوچینگ تا 20 سال پیش یک محل ناشناخته و دورافتاده‌ای بود که گردشگران حتی به سختی می‌توانستند در طی مسیر پر فراز و نشیبشان به سمت جنگل‌های انبوه و پارک‌های ملی برنئو آن را پیدا کنند. در سفر به این شهر اولین چیزی که به چشم می‌آید شهری آرام ، بدون ترافیک و نه چندان شلوغ و بدون ساختمان‌های بلند است. میراث معماری کوچینگ با اینکه تحت حفاظت یونیسکو نیستند ولی به خوبی حفظ شده‌اند.

در خیابان‌های کوچینگ همیشه غذاهای خیابانی لذیذ به چشم می‌خورد، ولی رستوران‌های بزرگ و کوچک بسیاری نیز پیدا خواهید کرد. برای اقامت هم گزینه‌های بسیار خوب و متنوعی از بوتیک هتل‌ها و هتل‌های ۵ ستاره تا هاستل‌های ارزان قیمت پیش رو دارید. مردم مهمان‌نواز و خونگرم این شهر همیشه مشتاق میزبانی از گردشگران هستند.

با ورود به این شهر قطعا متوجه خواهید شد که اکثر مردم دارای تتو هستند. تتو کردن بدن و صورت بخشی جدا نشدنی از فرهنگ مردم این منطقه است. امروزه بیش از 20 مرکز طراحی تتو در این شهر وجود دارد که به روش‌های سنتی و یا با دستگاه‌های مدن به مشتریان خود خدمات می‌دهند.

موزه گربه کوچینگ مساحتی در حدود 1035/9 متر مربع را پوشش می دهد و بالای تپه باکیت سیول واقع شده است . در سال 1987، اولین نمایش گربه  در شهر  کوالالامپور  برگزار شد و سپس همان نمایشگاه در کوچینگ برگزار شد و از آن به بعد به کوچینگ لقب  "شهر گربه"  داده شد. این شهر دارای جمعیت چشمگیری از گربه‌ها نیست، اما به خاطر نام آن، در بسیاری از آگهی‌های گردشگری از آن با لقب «شهر گربه‌ها» یاد شده است و در گوشه و کنار شهر تندیس‌های زیادی از گربه‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

کوچینگ مالزیReviewed by تور ارزان on Dec 27Rating: 4.0کوچینگ مالزیشهر کوچینگ در ایالت ساراواک کشور مالزی قرار دارد که پر از گربه است. در پیاده‌روهای این شهر، در چهارراه‌ها و چراغ‌های راهنمایی، در پارک‌ها، داخل فلکه‌ها و پشت بام‌ها گربه‌ وجود دارد.

شهر کوچینگ در ایالت ساراواک کشور مالزی قرار دارد که پر از گربه است. در پیاده‌روهای این شهر، در چهارراه‌ها و چراغ‌های راهنمایی، در پارک‌ها، داخل فلکه‌ها و پشت بام‌ها گربه‌ وجود دارد.

1 دیدگاه

  1. asal khanom گفت:

    مرسی اول تور بابت این مطالب خیلی مفید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی