مالاکا مالزی

مالاکا مالزی

تور ارزان مالزی

مالاکا مالزی

مالاکا مالزی

مالاکا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور مالزی و در واقع مرکز تجاری این کشور است.

زیبایی مالاکا را می توان در بناهای تاریخی و معماری ساختمان هایش دانست. در مالاکا موزه ها و بناهای تاریخی بسیازی وجود دارد که توسط هلندی ها ساخته شده اند. آب و هوای مالاکا نیز بسیار دلچسب و معتدل است و گردشگران از بودن در مالاکا لذت خواهند برد. 

ملاکا معروف به شهر قرمز یکی از مراکز پذیرای توریست در مالزی است. در شهر تاریخی ملاکا میتوان تاریخ چند کشور از جمله چین، پرتغال، هلند ، فرانسه و انگلیس را دید . به گفته خودشان نوع و ساختار مالاکا بر اساس تاریخچه قدیمی مالایی ساخته شده است. شهر ملاکا در حدود 130 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد و در واقع یک شهر بندری است. در این شهر شعبه ای از دانشگاه مولتی مدیا و نیز دانشگاهها و کالجهای دیگر فعالیت می کنند. از دیدگاه تاریخی این شهر سابقه نسبتا طولانی دارد . برای اینکه به ملاکا سفر کنید باید از کوالالامپور با اتوبوسی که دو ساعت و نیم در راه خواهد بود خود را به آنجا برسانید. در صورتی هم که با ماشین شخصی به مسافرت میپردازید از اتوبون سرمبان به سمت جوهور حرکت کنید. تابلوها به راحتی مسیر را به شما نشان می‌دهند.

شهر ملاکا در قرن پانزدهم در نیمه راه چین به هند قرارداشته و مسافران این مسیر در این نقطه توقف می کردند و به تجارت و دادو ستد می پرداختند. همچنین این شهر بهترین مسیر برای رسیدن به اندونزی بوده و به همین دلیل یکی از مهمترین بندرهای تجاری به حساب می آمده است. در سال 1400 مهاجران چینی به ملاکا مهاجرت کرده اند. به تدریج آداب و رسوم چینی ها بر مالایی ها هم تاثیر گذاشته است و امروز بخش اعظمی از شهر را چینی ها تشکیل داده‌اند. در سال 1400 از سوی سلطان وقت، اسلام دین رسمی و مالایی زبان رسمی تجاری شهر ملاکا اعلام شده است

در سال 1500 پرتغالیها به دنبال تجارت با چین به ملاکا وارد شدند و در سال 1511 جنگ سختی بین پرتغالیها و سلطان ملاکا در گرفت که منجر به استعمار ملاکا شد. پرتغالیها با ساخت قلعه ای در ملاکا به حفاظت از منطقه خود پرداختند که بقایای آن هنوز باقی است. با ورود پرتغالیها دین مسیحیت بخصوص کاتولیک رواج یافت و ساخت کلیساهای زیادی انجام شدکه از جمله کلیسای سنت پل را می توان نام برد . درسال 1641 هلندی ها بر ملاکا تسلط یافتند و این سلطه 150 سال ادامه داشته است هلندی ها ساختمان ها و بناهای زیبایی را در ملاکا ساخته اند که بعضی از بقایای آنها هنوز قابل مشاهده است. در سال 1795 همزمان با اشغال هلند توسط فرانسه ؛ انگلیسی ها زمام امور را در ملاکا به دست گرفتند. ملاکا ؛ پینانگ و سنگاپور سه نقطه مهم زمینی برای انگلیسی ها بوده است که با رشد سنگاپور ملاکا تقریبا از این رده خارج شد و انگلیسی ها بیشتر برای تجارت اقتصادی به سمت سنگاپور متمایل شدند. بعداز استقلال مالزی این بندر مجددا به عنوان یکی از بنادر مهم مالزی شناخته شد.

موزه فرهنگی

موزه فرهنگی مالاکا ماکتی از کاخ معروف سلطان منصور شاه است  که از سال 1456 تا 1477 میلادی در این منطقه حکومت می کرده است. باید گفت این موزه، ویترینی برای نمایش فرهنگ و سنت های مالاکا است. 

در این موزه حدود 1350 آیتم مختلف به نمایش گذاشته شده است. این آیتم ها شامل عکس ها، مصنوعات، تسلیحات و نقاشی های مختلف هستند. همه آنها نمایشگر فرهنگ و سنت مالاکایی ها و میراث بر جا مانده از سال های پیشین هستند. قدمت آنها مربوط به قرن های 15 و 16  میلادی است.

معبد چنگ هون تنگ 

معبد چنگ هون تنگ، برای تائوئیست ها است. ساختمان این معبد در خیابان شماره 25 جالان توکونگ است. این معبد جزو یکی از قدیمی ترین معابد کشور مالزی می‌باشد. 

این معبد برای برپایی مراسم مذهبی برای چینی های مقیم مالاکا ساخته شده است. معبد چنگ هون تِنگ، بر سه مذهب تائویسم، بودیسم و کنفوسیوس استوار است. در این معبد انواع مناسک چینی و مراسم روحانی نیز برگزار می شود.

چنگ هون تِنگ، معبد بسیار زیبایی است. مساحت آن به بیش از 4600 مترمربع می رسد. معماری داخلی این معبد کمی پیچیده و شامل سالن ها متعدد برای نماز و عبادت است. نمازخانه یا محراب اصلی این معبد به الهه رحمت آنها یعنی Kuan Yin اختصاص داده شده است. 
طراحی ساختمان این معبد بر اساس معماری چینی ساخته شده است. در ضمن، در آن اصول فنگ شویی نیز به طور کامل رعایت شده است.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر یک شاهکار معماری به حساب می‌آید. شاهکاری که در ساخت آن از هر دو معماری شرقی و غربی استفاده شده است. این کلیسا که قرن ها پیش ساخته شده است همچنان مورد استفاده مسیحی های کاتولیک مالزی است. 

کلیسای سنت پیتر، در سال 1710 میلادی ساخته شده است. این کلیسا زمانی ساخته شد که هلندی ها به مردم مالاکا اجازه انتخاب مذهب کاتولیک را دادند. 

این کلیسا توسط سربازان پرتغالی ساخته شده است. در زیر نیمکت های این کلیسا، سنگ قبرهایی وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست. کلیسای سنت پیتر محلی برای جمع شدن و ملاقات و دیدار کاتولیک های سراسر جهان با ملیت های مختلف است. این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای رومی در مالزی است.

شما سفر دوستان عزیز می‌توانید با یک تور ارزان مالزی - تور مالاکا از این شهر تاریخی و دیدنی بازدید کنید و لذت ببرید !

مالاکا مالزیReviewed by اول تور on Dec 26Rating: 4.0مالاکا مالزیمالاکا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور مالزی و در واقع مرکز تجاری این کشور است. زیبایی مالاکا را می توان در بناهای تاریخی و معماری ساختمان هایش دانست.

مالاکا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور مالزی و در واقع مرکز تجاری این کشور است. زیبایی مالاکا را می توان در بناهای تاریخی و معماری ساختمان هایش دانست.

1 دیدگاه

  1. زهرا گفت:

    خوب بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی