غذا در مالزی

غذا در مالزی

غذا در مالزی غذاهای مالزیایی

غذا در مالزی

غذاهای مالزیایی

          در آسیای جنوب شرقی مردم به غذاها و خوراکی های خوشمزه اهمیت بسیاری میدهند ، و در کشوری مثل مالزی که جمعیت مسلمان آن میزان چشمگیری هستند برای ما ایرانی هایی که به کشور مالزی سفر میکنیم یافتن غداهای حلال و خوشمزه کار آسانی خواهد بود.

          برند های فست فود و برندهای رستورانهای بین المللی نیز در شهر های مهم مالزی بخصوص در کوالالامپور پایتخت این کشور مانند مک دونالد ، برگر کینگ و سایر برند های مشابه در اکثر مراکز خرید دیده میشود.

          رستورانهای غذاهای مالزیایی سنتی که در خیابانهای پر رفت و آمد کوالالامپور تراکم بیشتری دارند دارای تنوع زیادی در مواد اولیه غذاها هستند و بیشتر مواد داخل غذاها از مواد تازه تهیه میشوند ، حتی ماهی ها و غذاهای دریایی و برخی از جانوران به صورت زنده در کنار رستورانها نگهداری میشوند که درصورت سفارش مشتری طبخ میشوند.

          همچنین در مالزی میوه ها و خواربار هایی ممکن است به چشمتان بخورد که نظیر آنها را هرگز در کشور خودمان ندیده ایم و یا حتی در کشور های دیگر هم ممکن است وجود نداشته باشند زیرا در مالزی محصولاتی کشت میشوند که در دیگر کشورها قابل کشت نیستند.

          آشپزهای مالایی بسیار حرفه ای هستند و با تمام انواع طعم ها و ترکیبات مواد غذایی به خوبی آشنا هستند و به همین دلیل شما در منوی رستورانهای مالایی به تنوعی دور از انتظار برخواهید خورد که برای ما ایرانی ها که تنوع منوی رستورانهایمان معمولا بیشتر از 10 یا 15 مورد نبوده میتواند بسیار گیج کننده باشد ، بنابراین برای رفتن به رستورانهای مالزی با شخصی که با این منوها آشنایی داشته باشد همراه شوید تا در لیستی که حدودا 100 نوع غذا در آن وجود دارد سر درگم نشوید.

          به طور کلی در رستورانهای مالزی قیمت غذاها بسیار مناسب است ، مخصوصا در رستورانهایی که سنتی تر هستند و در کنار خیابان میز گداشته اند .

          ترکیب عمومی غذاها در مالزی متشکل از مالایی ، چینی و هندی است که شباهت هایی هم بین این غذاها دیده میشود ، و طعم های تند و شور و شیرین برای بیشتر انواع خوراکی ها قابل انتخاب هستند.

          در مالزی مردم اغلب به خوردن غذا در بیرون از منازلشان تمایل دارند ، به طوری که در خانه های مالایی ها آشپزخانه ها بسیار کوچکتر از حد معمول است ،زیرا خیلی از آن استفاده نمیشود ، به همین دلیل در خیابانهای شهرهای مالزی در تمام طول روز میتوانید بومی هایی را ببینید که در رستورانها و کافه ها مشغول لذت بردن از غذاها و خوراکی های متنوع و رنگارنگ و تازه مالزیایی هستند.

          برخی غذاهای معروف مالزی شامل nesi lemak  که در آن برنج بخارپز شده درون سس نارگیل به همراه یک تخم مرغ آب پز بر روی آن و همراه ماهی کولی و سس شیرین سرو میشود ، و یا گوشت مرغ و یا گوشت بره و یا گوساله که به سیخ کشیده شده و روی زغال کباب میشوند و با سس بادام زمینی شیرین سرو میشوند ، و خوراکی که با برنج و گوشت گوساله تهیه میشود بنام rending   ، و بسیاری خوراکی های متنوع چینی و هندی که میتوانید خودتان مواد داخل آنها را انتخاب کنید.

          در کل تجربه خوردن غذا در مالزی بسیار جالب خواهد بود ، با اینکه ممکن است طعم برخی از غذاها با عادت های غذایی ما ایرانی ها خیلی متفاوت باشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

          مطالب مرتبط :

          10جاذبه گردشگری کوالالامپور

          کشور مالزی

          کوالالامپور پایتخت مالزی

غذا در مالزیReviewed by تور ارزان on Jun 20Rating: 5.0غذا در مالزیتور ارزان مالزی - بهترین جاذبه های گردشگری - غذا های بومی مالزی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی