سوغات معروف مالزی قسمت ششم

سوغات معروف مالزی قسمت ششم

تور مالزی ، تور ارزان مالزی

سوغات معروف مالزی قسمت ششم

سوغات معروف مالزی قسمت ششم

تافی سنتی

هرکسی که به مالزی سفر می کند حتما یکبار هم شده باید از تافی های شیرین و محبوب دودل ( Dodol ) میل کند. تافی هایی با رنگ قهوه ای، البته این اواخر تافی را به رنگ های متفاوت دیگری هم تولید و عرضه می کنند.

 خوراکی لذیذی که امتحان کردنش تجربه ی دلپدیری خواهد بود بخصوص برای شیرینی دوستان. تافی را می توانید در بسته بندی های متفاوت و اندازه های کوچک و بزرگ در اغلب فروشگاه های مالزی پیدا و خریداری کنید.

 هر بسته ی بزرگ ( Dodol ) از این شیرینی به قیمت ۲۹ هزار تومان بفروش می رسد ولی اگر کوچکتر آن را بخواهید بسته های ۱۵ هزار تومانی هم وجود دارند که به عنوان سوغات هم انتخاب خوبی محسوب می شوند.

پارچه های رنگارنگ مالزی:

 پارچه یکی از اصلی ترین سوغات کشور مالزی محسوب می شود، بنابراین در این قسمت بعصی از پارچه های مهم و ارزشمند کشور مالزی را به شما معرفی می کنیم:

 سانگت: سانگکت ( Songket )  سوغات اصلی مالزی را اگر می خواهید این پارچه است. این پارچه اصالتش به ایالت کلانتان برمی گردد. سانگت از ابریشم و طلا بدست می آید و بسیار ارزشمند است.

در قرن ۱۲ میلادی این پارچه را به هند، مالزی و چین صادر می کردند. اگر می خواهید آن را سوغات ببرید از قیمت بالای آن حیرت نکنید چون یک متر از این پارچه به قیمت ۴۱ هزار تومان می باشد، البته اگر پارچه کیفیت بهتری داشته باشد قیمت آن افزایش هم می یابد.

 سانگت هم می تواند رومیزی باشد و هم در صنایع دیگر همچون ساخت جعبه های جواهر مورد استفاده قرار گیرد که حدودا ۹۵ هزار تومان فروخته می شوند.

کومبائو: کومبائو ( Pua Kumbu ) یکی از انواع پارچه های کشور مالزی که نقوش و رنگ های زیادی دارد، این پارچه را از پنبه تهیه می کنند و تقریبا زخیم است، از این پارچه به عنوان رو اتداز هم استفاده می شود چون قابلیت گرم کنندگی هم دارد.

اگر می خواهید هنر دست مردم مالزی را به یادگار ببرید این پارچه انتخاب خوبی خواهد بود. در قدیم رهبران سیاسی مالزی از این پارچه برای پوشش خود استفاده می کردند و در واقع یک پوشش تشریفاتی محسوب می شد.

به لحاظ معنی لغوی ( Pua ) به معنای پوشش و( Kumbu ) به معنای بسته بندی است.

قیمت پارچه ها به طرح و نقوش آن و کیفیت بافت آن بستگی دارد و از متری ۷۹ هزار تومان قیمت آن شروع می شود.

باتیک: باتیک ( Malaysian Batik ) پارچه ای مختص مالزی که با ابریشم و پنبه بدست می آید، این پارچه ها بوسیله موم ( وکس ) و انواع رنگ ها تزئین و طراحی می شوند. بیشتر باتیک ها طرح هایی از گل، پرنده و یا پروانه دارند و معمولا برای تزئین لباس های مجلسی بکاربرده می شوند.

انواع شال گردن و بلوز هم از جنس باتیک در بازارهای مالزی بفروش می رسد که می توانید با قیمت ارزان خریداری نمایید. به عنوان مثال هر بلوز باتیک به قیمت ۳۸ هزار تومان بفروش می رسد.

سوغات معروف مالزی قسمت ششمReviewed by مهدی on Feb 6Rating: 3.5سوغات معروف مالزی قسمت ششمدر یک تور ارزان مالزی ، میتوانید از سوغات معروف مالزی دیدن کنید .

در یک تور ارزان مالزی ، میتوانید از سوغات معروف مالزی دیدن کنید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی