سوغات معروف مالزی قسمت سوم

سوغات معروف مالزی قسمت سوم

تور مالزی ، تور ارزان مالزی

سوغات معروف مالزی قسمت سوم

سوغات معروف مالزی قسمت سوم

گیره مو:

یکی از لوازم تزئینی منحصربفرد مالزی که نظر خانم ها را جلب می کند گیره ی مویی است که با اسم کوکوک سنگول ( Cucuk Sanggul ) معرفی می شوند. این گیره ی مو معمولا با طلا و نقره بدست می آید و معمولا به عنوان هدیه ای ارزشمند در مراسم عروسی به عروس تقدیم می شود و موهای او را با این گیره ها زیبا می کنند.

 این گیره ها باریک و بلند هستند. یک سمت آن بصورت شکل دار است و نماد اسطوره های کهن یا گل و پرنده را بر خود دارند. در گذشته خانم های مالایی زمانی که می خواستند در شب در جایی عبور و مرور داشته باشند از این گیره ها به سر خود میزدند تا بوسیله بخش تیزی ان در صورت بروز خطر از خود حفاظت کنند. ولی به تدریج این استفاده خود را از دست داد و بصورت وسیله مو آرایی و زینتی مورد استفاده قرار گرفت.

 هر یک از این گیره ها حدودا ۱۳۹ هزار تومان قیمت دارند اکر دوست داشته باشید می توانید از این گیره ها به عنوان سوغات تهیه کنید.

جواهرات و مروارید:

انواع زیورالات و بویژه جواهرات سنگی و همچنین مروارید های خوش رنگ صورتی و سفید از سوغات معروف و محبوب کشور مالزی محسوب می شوند که علاقمندان زیادی هم دارند. اگر مایل باشید می توانید آشنایانتان از انواع و اقسام این محصولات همچون دستبند، گردنبند، گوشواره و ... خریداری کنید.

جالب است بدانید که این مرواریدها اصل هستتد و در آب های مالزی صید می شوند به همین علت توصیه می کنیم چنانچه به مروارید علاقه دارید حتما در مالزی مروارید تهیه کنید چرا که هم سوغات زیبایی هستند و هم نسبت به سایر مناطق قیمت ارزان تری دارند.

 البته مروارید مصنوعی هم در این فروشگاه ها بفروش می رسند و بسیار ارزان تر از اصل آن هستند.

دست سازهای چوبی:

دست سازه ها و مجسمه همواره از جمله لوازمی هستند که طرفداران زیادی هم دارند. مجسمه های چوبی در بیشتر فروشگاه های سوغاتی مالزی عرضه می شوند و تنوع بسیار زیادی هم دارند. بومیان مالزی در هنر کنده کار و کار با چوب بسیار ماهر هستند و اشیای جالب توجهی می سازند. از جمله این محصولات می توان به فریم و قاب های چوبی و یا پیکره های کوچک چوبی که بیشترشان به صورت حیوانات هستند اشاره کرد.

 می توانید از این محصولات زیبا در اندازه های متفاوت خریداری کنید و به یادگار ببرید.

دارو های گیاهی

داروها و گیاهان با خواص درمانی در هر کشوری وجود دارند که خاص همان منطقه هستند. در مناطق مختلف مالزی هم بویژه کولالامپور فروشگاه هایی وجود دارند که محصولات گیاهی و داروهای سنتی و گیاهی عرضه می کنند و بیشترشان هم از داروهای گیاهی چینی محسوب می شوند. داروهایی برای درمان و بهبود بیماری هایی همچون آنفولانزا، سردرد، آسم و سایر عارضه های دیگر در این فروشگاه ها وجود دارند که چنانچه به گیاهان و درمان با این داروها داشته باشید می توانید گیاهان دارویی بسیار مفیدی در ان ها پیدا و تهیه کنید و به عنوان هدزه و سوغات ببرید.

سوغات معروف مالزی قسمت سومReviewed by مهدی on Jan 12Rating: 3.0سوغات معروف مالزی قسمت سوماز جاذبه های مالزی میتوانیم به سوغات معروف مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

از جاذبه های مالزی میتوانیم به سوغات معروف مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی