دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سوم

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سوم

تور مالزی ، تور ارزان مالزی

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سوم

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سوم

پای تی:

پای تی، از کوئه های متفاوت و خوشمزه مالایی که پوسته آن، یک نوع شیرینی بسیار نازک و ظریف است و داخل آن را با ترکیبی از سبزیجات ریز شده و ادویه های مختلف پر می کنند. خمیر شیرینی را قالب میزنند و سرخ می کنند، این شیرینی ها تبدیل به کاسه هایی شیرین می شوند و بعد از مواد سبزیجات ادویه دار پر می شوند.

کوئه چووی:

چووی، کوئه ای بدست آمده از تلفیق آرد برنج و آب. پس از آماده کردن این مواد آن را داخل قالب قرار می دهند. سپس قالب ها را در ظرف قرار می دهند تا بخار پز شود. پس از بخارپز شدن کاپ کیک های برنجی را با لایه ای از سس فلفل تند و ترشی تربچه تزیین می کنند.

این دسر خوشمزه و پرطرفدار محدود به مالزی نیست و در کشور سنگاپور هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. در سنگاپور معمولا مردم این دسر را به عنوان صبحانه میل می کنند.

کوئه کتایاپ:

این کوئه را با سه نام کوئه کتایاپ، کوئه دادار و یا گولونگ دادار می شناسند. برای اینکه بتوانید کوئه کتایاپ را از بین سایر کوئه ها تشخیص بدهید، فقط باید چشم بگردانید و رولتی کوچک و سبز رنگ را پیدا کنید. این کوئه را با موادی قهوه ای رنگ پر می کنند. ترکیب داخل این شیرینی تلفیقی از افزودنی ها و شیرینی میوه نارگیل است و رولت آن هم مزه ای مشابه بقیه کوئه ها دارد همانند پنکیک برنجی.

اگر دوست دارید این رولت لذیذ را امتحان کنید می توانید در مرکز خرید معروف کی ال سی سی در مرکز کوالالامپور، به کافه لا کوکور (La Cucur) هم بروید و کوئه کتایاپ های خوشمزه ای را در این کافه نوش  جان کنید.

سری موکا:

سری موکا، یک دسر دو رنگ و جذاب که ظاهرش بسیار اشتها آور است و نمی توانید از آن بگذرید. این کوئه دولایه دارد. لایه زیرین سفید و لایه بالایی، رنگ سبز. برای تهیه این کوئه، اول برای لایه پایینی برنج چسبان را می پزند، به آن فرم می دهند و بعد به سراغ آماده کردن لایه بالایی می روند، برای اینکار کاسترد را با عصاره برگ پاندان مخلوط می  کنند و لایه ای سبز و خوشرنگ بدست می آید. در آخر دو لابه را روی هم می گذارند و به این صورت کوئه سری موکای آماده سرو می شود.

مانند سایر کوئه ها شیر نارگیل، در تهیه هر دو لایه این دسر بسیار نقش مهمی دارد و مزه برنج چسبان و لایه اول کوئه را بسیار عالی می کند. این دسر در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان میراث غذایی مالزی، در فهرست یکی از ۱۰۰ غذا و نوشیدنی تاریخی مالزی ثبت شد. پس اگر مقصدتان کوالالامپور است چنانچه نتوانستید تمام کوئه ها را امتحان کنید این یکی را از قلم نیاندازید چون سری موکا در جای دیگر طبخ نمی شود.

دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سومReviewed by مهدی on Jan 25Rating: 3.5دسرهای معروف کشور مالزی قسمت سوماز جاذبه های مالزی میتوانیم به دسرهای معروف کشور مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

از جاذبه های مالزی میتوانیم به دسرهای معروف کشور مالزی اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان مالزی ، دیدنیهای مالزی را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی