جاهای دیدنی پنانگ

جاهای دیدنی پنانگ

تور مالزی دیدنی های پنانگ

جاهای دیدنی پنانگ

جاهای دیدنی پنانگ

 

  • پل پنانگ

این پل به صورت رسمی در 14 سپتامبر 1985 در پنانگ افتتاح شد ، طول این پل 13/5 کیلومتر است که در فهرست طولانی ترین پل های جهان قرار دارد و همچنین طولانی ترین پل در کشور مالزی است . طراح این پل که فردی بسیار شناخته شده است در رشته مهندسی ژئوتکنیک تحصیل کرده و سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز داشته است ، از سال 1985 رفت و آمد به وسیله کشتی انجام می شد ، و درحال حاضر نیز پیشنهاد ساخت پل دوم پنانگ داده شده است . پل دوم پنانگ توسط دولت فدرال مالزی تائید شد و ساخت آن از سال 2008 آغاز شد و در سال 2013 به پایان رسید ، در حال حاضر پل پنانگ دارای 6 خط وی باشد و از وسایل نقلیه که از آن عبور میکنند عوارض دریافت می کند .

  • شهرک چینی

این بخش قدیمی از پنانگ در مرکز پر از جنب و جوش شهر جورج تاون واقع است و به ویژه در ایام جشنواره ها فعالیت تجاری زیادی دارد. بعضی از مغازه های اینجا به تجارت سنتی می پردازند . شهرک چینی دارای تعدادی معابد چینی و هندی و چند مسجد است . این شهرک برای گردشگرانی که پیاده یا با سه چرخه به آنجا می آیند ، سرگرمی های مخصوص به خود را دارد، از جمله آنها ، راگبی سه چرخه ای، مراسم ویژه معابد ، بازارهای سبزی فروشی صبح و بازارهای شبانه است . جالان پنانگ و جالان کمبل مناطق خریدی هستند که مغازه های دارای تهویه مطبوع دارند . در خیابان لیبوچولیا می توانید مغازه های قدیمی چینی را پیدا کنید و در لیبو فارکوار نیز مغازه های هدایا و صنایع دستی در دسترس است .

  • تپه پنانگ

این تپه که ارتفاع آن از سطح دریا 830 متر است ، به تپه پرچم بوکیت بندر نیز مشهور است ، قله این تپه چشم انداز گسترده جزیره را در مقابل چشمان شما قرار می دهد ، این مکان شکوه خاصی دارد که بازدیدکنندگان را مجذوب خودش می کند ، شبها از بالای این تپه میتوان چراغهای روشن منطقه جورج تاون را دید ، و همچنین میتوان از هوای خنک و فرح بخش بالای قله لذت برد . در اینجا یکی از اولین شبکه های راه آهن هوایی آسیا به وسیله یک شرکت سوئیسی ساخته شده است ، واگن های این قطار برقی از سال 1923 تا به امروز بین قله و دامنه این تپه در رفت و آمد بوده اند .این قطار شیب تند و ارتفاع بالای تپه را طی می کند ، و با یک جابجایی واگن ها در نیمه راه مسیر 30 دقیقه ای خود را ادامه میدهد ، در طول مسیر مناظر جالبی را از منازل ییلاقی و گیاهان شیپوری در دو طرف مسیر خواهید دید .  همچنین در بالای این تپه در سال 1890 برادران سرکیس که از هتلداران معروف بودند هتلی زیبا و مجلل را ساختند ، هم اکنون این هتل برای استفاده عمومی باز است و یک رستوران خوب هم دارد ، همچنین یک قفس بزرگ پرندگان و باغی زیبا نیز دارد .

  • معبد خوکونگسی

خوکونگسی معبد مستحکمی است که بزرگترین مجتمع عبادتی این جزیره را تشکیل می دهد . خانواده خوکونگسی از جنوب چین به پنانگ مهاجرت کردند واین قصر بزرگ را برای سکونت خودشان بنا کردند . کار بنای ساختمان از سال 1853 آغاز شد و در سال 1898 به پایان رسید . این ساختمان از نظر معماری و هنری ارزش بسیاری داشته اما سقف آن به این دلیل سوزانده شد که مشابه سقف قصر امپراطور چین بود . در این ساختمان یک رواق بزرگ وجود دارد که با نقش و نگارهای پیچیده ای زینت یافته است . تیرهای افقی عمارت که از بهترین چوب ها تهیه شده اند و اثر ماهر ترین استادان چینی می باشند ، نیز به شکلی با شکوه ، طراحی شده اند.

  • موزه و گالری هنری پنانگ

این مکان آثارهنری تاریخی ای را در معرض دید می گذارد که به دوران مهمی از مراحل توسعه پنانگ تعلق دارد . در اینجا صدها قلعه تاریخی عرضه شده است . اشیای سفالینه و چینی آلات، نقشه ها و نمودارها و نیز یادگاری هایی از اولین نخست وزیر مالزی تکنو عبدالرحمن، از جمله این آثار است . در این موزه همچنین نسخه های خطی و تابلوی نقاشی ممتازی نصب شده است که به سالهای نخست تاریخ پنانگ و زمان کشف و توسعه آن باز می گردد.

جاهای دیدنی پنانگReviewed by اول تور on Aug 6Rating: 4.5جاهای دیدنی پنانگآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پنانگ مالزی - جاهای دیدنی پنانگ - راهنمای سفر به پنانگ

1 دیدگاه

  1. k.f.g.h.y.t گفت:

    عالییییییییییییییییییی 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی