سوغات مازندران

سوغات مازندران

سوغات مازندران، تور ارزان

سوغات مازندران

سوغات مازندران

چای و برنج
   حتما می دانید که شمال ایران و شهرهای بخصوص گیلان و مازندران به چای و برنج مرغوب نام و آوازه زیادی دارد و در این شهرها می توانید انواع خوراکی های آماده شده از این محصولات را تهیه کنید. طعم و عطر برنج و چای شمال چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. خوراک های ایرانی که با برنج مرغوب شمال آماده می شوند مطمئنا مزه دیگری دارند و یک فنجان چای ایرانی خستگی را از تن و ذهن همه پاک خواهد کرد.
ماهی و خاویار
   در سفرتان به مازندران حتما به بازار محلی سری بزنید مخصوصا ساعات اولیه روز اگر به بازارهای محلی مراجعه کنید ماهی های تازه ای مثل ماهی سفید، قزل آلا، ماهی آزاد یا سالمون، اردک ماهی، ازون برون، سوف، کیلکا و ... را می توانید بخرید و به سوغات ببرید. ماهی دودی و ماهی شور هم از محصولاتی فرآوری شده از ماهی ها هستند که طرفداران زیادی در خطه شمال دارند. نمک سود کردن ماهی باعث به تاخیر افتادن فساد آن می شود.
   خاویار یا تخم ماهی جزو گران ترین خوراکی های دنیا بشمار می رود. حدود ۹۰ درصد خاویار دنیا در دریای کاسپین استخراج می شود و به همین خاطر این دریاچه بزرگ به عنوان اصلی‌ترین منبع ماهیان خاویاری معرفی می شود. گونه‌های متفاوتی از ماهیان خاویار همچون: فیل‌ماهی، تاس ماهی روسی یا چالباش، تاس‌ماهی ایرانی یا قره‌برون، ماهی شیب و ماهی ازون‌برون و ... در دریای کاسپین وجود دارند.
سبزی های معطر و گیاهان دارویی
   زمین ها، مراتع کوهستان های سرسبز این دیار بهترین منطقه و محیط برای رشد گیاهان دارویی و معطر است اگر شناختی از گیاهان داشته باشید می توانید سوغات خوبی از مازندران ببرید. در صمن بازارهای مازندران و در غرفه های بازارچه ها هم انواع این گیاهان خوش بو و پر فایده مثل گل گاوزبان، پونه، نعناع، گل کاسنی و .... توسط محلی ها بفروش می رسد.
لواشک و میوه های فرآوری شده
   تمام راهیان مازندران حداقل یک بار با نگاهی به بساط آلوچه و لواشک فروش ها هوس کرده اند که مزه ترش این تنقلات را بچشند. در مناطق متفاوت استان مازندران انواع آلوچه ها و لواشک ها در بازارها بفروش می رسند. از جمله محصولاتی که فروشنده های محلی می فروشند می توان به رب انار یا رب آلوچه اشاره نمود که معمولا بومی های منطقه طبق ذائقه خود از آن ها به عنوان چاشنی غذا استفاده می کنند.
میوه های فصلی و خشکبار
   هر فصلی میوه های خاصی در مازندران می توانید تهیه کنید. میوه های این استان شهرت بسیاری دارند. پرتقال و نارنج مرغوبی که در مازندران بفروش می رسد سوعاتی ارگانیک و بسیار عالیست. سایر میوه های خوشمزه ای که در این استان یافت می شوند تمشک، ازگیل، آلوی جنگلی، سیب، انار جنگلی و ... می باشند. درضمن گردو، بادام و فندق هم در این استان کشت می شود که طرفداران زیادی دارند.
عسل کوهی
   از جمله خوراوی های بسیار خوشمزه و پرخواص مازندران عسل است. عسل کوهی مازندران از جمله عسل های خوش طعم و سرشار از خواص مفید است.

سوغات مازندرانReviewed by تور ارزان on Nov 20Rating: 2.5سوغات مازندرانمازندران یکی از زیباترین استان های کشور است که دارای سوغاتی های منحصر به فرد و صنایع دستی مخصوص می باشد. در این مقاله سوغاتی های مازندران را معرفی می کنیم.

مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است که دارای سوغاتی های منحصر به فرد و صنایع دستی مخصوص می باشد.

2 دیدگاه ها

  1. رضا گفت:

    خیلیییییییی ممنمون بابت مقاله خوبتون

  2. رضا گفت:

    چقدر سوغات داره مازندران که من نیمیدونستم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی