کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندران

کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندران

ارتفاعات ییلاق فیلبند

کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندران

کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندران

   از سرگرمی ها و ورزش های پرطرفدار که تیم های مختلف مسافران و گردشگران در بازدید از ییلاق فیلبند دوست دارند آن را تجربه کنند صعود به ارتفاعات و کوه نوردی در کوه های اطراف این منطقه است. در این بخش قرار است دو مسیر معروف را که علاقمندان در فیلبند بیشتر از آن ها صعود می کنند را مورد بررسی قرار دهیم.
نکته مهم: دقت کنید که این کوه نوردی ها فقط باید با همراهی گروهی باتجربه و آشنا به منطقه با تجهیزات و آمادگی کامل انجام شود.
صعود به قله حصین بن 
   چون مسیر دسترسی به ییلاق فیلبند بسیار طولانی و تقریبا دشوار است، خوب است که شبِ پیش از کوهنوردی در روستا یا کمپ گروه، خستگی راه را به در کنید. صبح فردا مسیر قله حصینِ بن را دنبال و از گردنه بگذرید. بعد از عبور از این گردنه، مسیر خاکی را هم طی کنید و در آخر به چشمه ای خواهید رسید. با عبور از این چشمه در مسیر پیش رو دروازه ای چوبی را خواهید دید. این دروازه چوبی در واقع شما را از سیم خاردارها عبور می دهد و می توانید به راه خود ادامه دهید. مسیر بعد از دروازه پاکوب است این جاده را پیش بروید تا گوسفندسرا را در مقابل خود مشاهده کنید. اگر خسته بودید در این منطقه مدتی استراحت کنید تا نیروی تازه ای به دست آورید. پس از این بخش دیگر مسیر پاکوبی نخواهد بود.
   به طرف خط الراس پیش بروید، بعد حدود چند دقیقه پیاده روی به آن می رسید. مسیر در این بخش به علت شیب زیاد کمی صعود را دشوار می کند. بهتر است کمی استراحت کنید و راه قله را دوباره در پیش بگیرید تا به قله 3700 متری حصین بن دستیابید. از این قله خیلی راحت می توانید دماوند را ببینید. در این بخش ابرها چندین متر پایین تر از پای شما قرار دارند که دیدنشان لذت این کوه نوردی را چندبرابر خواهد کرد.
صعود از خط الراس روستای فیلبند تا امامزاده قاسم و روستای الیمستان
   مسیر بعدی که برای صعود خواهید داشت، عبور از خط الراس روستای فیلبند تا امامزاده قاسم و روستا و جنگل الیمستان خواهد بود. برای به پایان رساندن این مسیر حتما باید آمادگی جسمانی خوب و تجربه کافی از کوه نوردی داشته باشید. برای پیمایش این مسیر  اول باید به قله امامزاده قاسم برسید. در خط الراس در کنار قله اَندوار و در بلندی های جنوبی روستای فیلبند، امامزاده ای است که به نام امامزاده قاسم شهرت دارد. پس از صعود از این قله، خط الراس کوه را به طرف جنوب پیش بروید تا به امامزاده قاسم برسید. 
   نزدیک امامزاده یک مهمانسراست که اگر متولیِ اش باشد امکانش را دارید که در آنجا استراحت کنید. چنانچه متولی امامزاده نبود می توانید نزریک امامزاده کمپ تان را برپا سازید. هنگام صبح باید مسیری که به طرف پایین می رود را طی کنید تا مناظر جنگل الیمستان را در پیشرو ببینید. از جاذبه های زیبای این مسیر، منطقه رستم چال خواهد بود که به علت اینکه دو شهاب سنگ در زمین ان برخورد کرده، دو چاله عظیم را در خود دارد. پس از عبور از رستم چال، مسیر پاکوب تا جنگل و روستای الیمستان را دنبال کنید. این مسیر پاکوب را ادامه دهید تا به جنگل زیبای الیمستان دستیابید. 

کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندرانReviewed by تور مازندران on Dec 29Rating: 3.0کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندرانییلاق ریبای فیلبند واقع در استان مازندران دارای ارتفاعات زیبا و بی نظیری است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و بسیاری از گردشگران برای کوهنوردی به این ارتفاعات می روند. در این مقاله کوهنوردی در ارتفاعات فیلبند مازندران را معرفی می کنیم.

ییلاق ریبای فیلبند واقع در استان مازندران دارای ارتفاعات زیبا و بی نظیری است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و بسیاری از گردشگران برای کوهنوردی به این ارتفاعات می روند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی