لیون فرانسه

لیون فرانسه

تور لیون فرانسه

لیون فرانسه

لیون فرانسه

شهری بی نظیر در فرانسه که در میراث جهانی یونسکو بخاطر جاذبه های بسیارش ثبت شده است ، ریشه آشپزی اصیل فرانسوی به شهر لیون میرسد ، که در هنر و زیبایی و ذوق و سلیقه در بین سایر شهر های فرانسه حرف اول را میزند ، موزه های هنری شهر لیون ، دانشگاه های با بناهای زیبا ،  مرکز شهر لیون با بافت باستانی و منحصر به فردش ، در کنار جاذبه های طبیعی شهر همگی باعث شده اند تا لیون به یکی از مقاصد توریستی محبوب تبدیل شود ، و البته هزینه اقامت و خورد و خوراک نیز در لیون نسبت به دیگر شهر های معروف فرانسه معقول تر و پایین تر است .

از دل چسب ترین تفریحاتی که میتوان در لیون تجربه کرد دوچرخه سواری یا پیاده روی در اطراف دو رودی است که لیون در بین آنها قرار گرفته ، و یا میتوانید در کشتی های تفریحی که در داخل رود شناور هستند غذاهای خوشمزه و زیبای فرانسوی میل کنید ، میتوانید به کلیسای نوتردام فورویر بروید و همچنان که از شکوه بنای کلیسا لذت میبرید نمای شهر را از بالای شیب این مکان تماشا کنید.

در میدان فوریور یک برج مخابراتی ساخته شده که نمونه کوچکتر برج ایفل است و نماد لیون محسوب میشود و از تمام نقاط شهر دیده میشود ، در کنار این برج زیبا هم آمفی تئاتر رومی لیون قرار دارد که حتما باید به بازدید آن بروید و از معماری زیبایش لذت ببرید .

شهر لیون به دلیل صنعت ابریشم بافی اش نیز شهرت جهانی دارد ، که مرکز آن در منطقه کروا روس لیون قرار دارد ، و قدم زدن در کوچه های سنتی و قدیمی این محله خاطره جالبی خواهد بود.

در قسمت مرکزی لیون که بافت باستانی دارد ، ساختمانهایی به رنگ نارنجی وجود دارند که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده اند ، و همچنین سایر کوچه های مرکز لیون انگیزه کافی برای پیاده روی خستگی ناپذیری را به هر توریستی میدهد و در میان کوچه ها کافه هایی دنج و دوست داشتنی از مسافران پذیرایی میکنند .

از جمله مکانهای دیدنی جذاب لیون عبارتند از :
موزه تاریخ لیون ، کلیسای سن پل ، موزه خیمه شب بازی ، معبد دوشانژ ، کلیسای سن جورج ، میدان بلکور ، موزه هنر های آفریقایی ، و در کنار این موزه ها و کلیساها پارک ها و ساختمان های مدرن تر شهر و رستورانهای سنتی و اصیل معروف به بوشون به قدری سفر شما را جالب و مهیج خواهند کرد که هیچ زمان خالی و بی برنامه ای پیدا نخواهید کرد .

لیون فرانسهReviewed by اول تور on Jul 9Rating: 4.5لیون فرانسهتور ارزان فرانسه جاذبه های گردشگری دیدنی های لیون

2 دیدگاه ها

  1. کیمیا گفت:

    جدا غذاهای فرانسوی که توی لیون میشه پیدا کرد خیلی بهتر از شهرای دیگه فرانسه هستن

  2. یاسین.م گفت:

    عکسی که گذاشتید از لیون خیلی قشنگه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی