قطر

قطر

تور ارزان قطر

تور قطر

آشنایی با قطر

یکی از کشورهایی که درحال رشد وتوسعه بخصوص در زمینه صنعت توریزم می‌باشد، کشور قطر است که در سالهای اخیر رشد گردشگری خوبی داشته و این رشد در حال افزایش است، در این مطلب سعی در معرفی کلی کشور قطر به شما عزیزان داریم و در مقاله های بعدی به تفصیل در مورد شهرهای دیدنی و نقاط دیدنی این کشور به شما اطلاعات خوبی ارائه خواهیم داد، با اول تور همراه باشید در سفری به کشور قطر.

قطر با نام رسمی دولت قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد . قطر به صورت امارتی مطلقه و ارثی از میانه سده ۱۹ میلادی توسط خاندان آل ثانی فرمانروایی می‌شود. قبل از کشف نفت خام، قطر عمدتاً به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی شناخته می‌شد. این کشور تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال ۱۹۷۱ به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. تمام موقعیت‌های حساس حکومتی در قطر توسط خاندان آل ثانی یا افراد نزدیک آنان اداره می‌شود. این کشور از سال ۱۹۹۲ روابط نظامی گسترده با ایالات متحده دارد.

قطر دارای ذخایر گسترده گاز طبیعی است. مجله فوربز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد . زبان رسمی این کشور زبان عربی است و از زبان انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن ۱۱،۴۹۳ کیلومتر مربع است.

جغرافیا و آب وهوای قطر

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده‌است. خاک این کشور، مسطح بوده و از یک صحرای خشک تشکیل شده‌است. شهرهای قطر عبارت‌اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان . شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره‌ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت هستند.

آب و هوای قطر آب و هوایی بیابانی است. در این کشور زمستان، هوایی خنک دارد. در زمستان در اثر توده هوایی سودانی باران‌های سیل آسایی در این کشور می‌بارد که خسارت به بار می‌آورد؛ ولی تابستان هوایی شرجی و گرم دارد.

گردشگری در قطر

ورزش‌های آبی در قطر طرفدار دارند . شهر الخبر دارای موزههای گوناگون است که در ۵۰ کیلومتری شمال دوحه است . مسجدهای قدیمی شهر الواکرا در ۲۰ کیلومتری جنوب دوحه قرار دارند . در ام صلال محمد واقع در ۱۵ کیلومتری شمال دوحه یک مسجد و دژ قدیمی قرار دارد.

قطرReviewed by اول تور on Jun 24Rating: 4.5قطرتور ارزان قطر - اماکن دیدنی قطر - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی قطر

3 دیدگاه ها

  1. یسنا گفت:

    هتل های قطر خیلی خوبه

  2. هما قوامی گفت:

    واقعا قطر با زیر یک میلیون جمعیت ، سومین کشور از لحاظ ذخایر نفت جهانی است. خوشا بحالشون

  3. Bahar گفت:

    ♥️♥️♥️

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی