جاهای دیدنی دوحه-قسمت دوم

جاهای دیدنی دوحه-قسمت دوم

تور قطر دیدنی های دوحه

جاهای دیدنی دوحه (قسمت دوم)

جاهای دیدنی دوحه (قسمت دوم)

کشور قطر از جمله کشورهایی است که مدرنیته و تاریخ در هم آمیخته شده‌اند، بطوریکه در دوحه قطر که پایتخت این کشور است، ساختمانهای بسیار مدرن با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و ام در محله‌های قدیمی تر شهر خانه‌ها و بناهای تاریخی و قدیمی با همان بافت سنتی هنوز به چشم میخورند، همین آمیختگی نیز یکی از علل جذابیت دوحه شده است، تیم اول تور در این مطلب چندی از جاهای دیدنی شهر دوحه را خدمت شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

مسجد کتارا

مسجد کتارا در دهکده فرهنگی کتارا قرار دارد، که این دهکده دارای تعدادی از زیباترین معماری‌های خاورمیانه است. طراحی این مسجد به صورت کاملا متفاوتی با سایر مساجد موجود در قطر انجام شده. این بنا با کاشی‌هایی که بیشتر آن‌ها آبی‌رنگ هستند پوشیده شده و در میان رنگ‌های دیگر به‌ کار رفته در آن نیز می ‌توان به رنگ‌های قرمز و زرد اشاره کرد. شما با دیدن معماری و طراحی داخلی پیچیده این بنا شگفت‌ زده می شوید. این مسجد همچنین دارای سه برج بلند است که به‌ سوی آسمان سر کشیده‌ و تضاد بین این سازه‌های عظیم و زیبایی دیوارهای کاشی‌ کاری شده این بنا به ‌طور خاصی جلب‌ توجه می‌کند.

صحرای دوحه

صحرای دوحه تقریبا در بیشتر مناطق خود دست‌ نخورده و بکر مانده است، و باید آن را به ‌عنوان بخشی هیجان انگیز از سفر خود به قطر در نظر بگیرید. شاید در جهان جاهای کمی باشند که به‌ اندازه کیلومترها چشم ‌انداز از شن‌های دست ‌نخورده بتوانند شما را تحت تاثیر قرار دهند. زیبایی چشم ‌انداز این صحرا موجب می‌شود که حس کوچک بودن به شما دست بدهد و در هیبت این چشم ‌انداز نا آشنا غرق شوید. شن‌های این صحرا کامل و دست ‌نخورده هستند و تپه‌های شنی متعددی در آن به چشم می‌خورند. به همین دلیل نیز دیدن این چشم ‌انداز زیبا و چشم ‌نواز صحرایی در هر یک از روزها می ‌تواند در قالب یک سافاری برای شما لذت ‌بخش باشد. موتور ماشین خود را آماده کرده و برای تجربه ‌ای تطمیع کننده از حضور در شن‌های دست‌نخورده صحرا آماده شوید.

مسجد جامع دوحه

شاید کلمه بزرگ یا عظیم بتواند ماهیت کلی این مسجد را تعریف کند. ظاهر خارجی این مسجد کمی ترسناک به نظر می ‌رسد و پیش از ورود به آن فکر می ‌کنید که در حال ورود به یک دژ غیرقابل نفوذ هستید ولی محیط داخلی آن دارای ساختاری آرامبخش و زیبا است. سقف گنبدی شکل این مسجد با ارتفاعی بسیار زیاد بالای سر شما قرارگرفته و ستون‌هایی سفیدرنگ و چلچراغ‌هایی ساده، دید شما از بالای سرتان را تشکیل می ‌دهند. این بنا به‌ خودی‌ خود بسیار بزرگ و عظیم است ولی با ورود به آن معماری منحصربه‌ فرد این محیط شما را محسور خود خواهد کرد، و برای چند لحظه سکوت می کنید. بنای این مسجد به ‌صورت خاصی در شب‌ها زیبا است زیرا با فرارسیدن شب، نوری بنفش ‌رنگ بر روی این مسجد تابانده می ‌شود.

جاهای دیدنی دوحه-قسمت دومReviewed by نویسنده تور on Oct 9Rating: 3.5جاهای دیدنی دوحه-قسمت دومآشنایی با بهترین جاذبه های پردشپری تریستی دوحه قطر - جاهای دیدنی دوحه (قسمت دوم) - راهنمای سفر به دوحه

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی دوحه – جاهای دیدنی دوحه-قسمت دوم – راهنمای تور قطر – تور دوحه

2 دیدگاه ها

  1. nariman گفت:

    دوحه قطر واقعا به همین زیباییس که تو عکساتونه ؟؟؟؟؟

  2. بابک گفت:

    جای باحالیه قطر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی