قبرس شمالی

قبرس شمالی

تور ارزان قبرس شمالی

تور قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

جمهوری ترک قبرس شمالی  که معمولاً قبرس شمالی خوانده می‌شود ناحیه تحت تسلط ترک‌ها در شمال جزیره قبرس است. پایتخت این کشور نیز به مانند کشور قبرس میان ترک‌ها و یونانی‌ها تقسیم شده و شمال شهر نیکوزیا به نام نیکوزیای شمالی با جمعیتی ۵۰٬۰۰۰ نفر مرکز جمهوری ترک قبرس شمالی می‌باشد. پس از اشغال نظامی قبرس شمالی توسط ارتش ترکیه، سی هزار نیروی ارتش ترکیه در این بخش از جزیره قبرس مستقر هستند. واحد پولی قبرس شمال لیره ترکیه می باشد .

آب و هوای قبرس شمالی

آب‌ وهوای قبرس شمالی مدیترانه‌ای و نیمه‌خشک است : تابستان‌های گرم و داغ و زمستان‌های معتدل از ویژگی‌های جوی این کشورند. بیشترین دمای هوا در جولای و آگوست ممکن است به ۴۰ تا ۴۵ درجه هم برسد. کمترین دمای زمستان در حدود ۱۵ درجه سلسیوس است.

بهترین زمان برای سفر:

آب‌ وهوای قبرس شمالی در بهار (آوریل- می) و پاییز (سپتامبر- اکتبر) گرم و مطبوع است و بهترین زمان برای سفر علاقه‌مندان به ساحل، پیاده‌روی و تماشای پرندگان به این کشور است. روزهای تابستان قدری گرم‌ترند و البته زیبایی دریا و یکرنگی آسمان در این روزها دوچندان است.

برای مسافرت در بهار و پاییز، لباس‌های معمولی خنک مناسب‌اند. اگر دریکی از روزهای تابستان به این کشور می‌روید، کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید؛ و اگر زمستان را انتخاب کردید برای هر نوع شرایط جوی آماده‌ باشید.

هوای قبرس گرم است باید مرتب آب بنوشید بهتر است برای آشامیدن آب از بطری های یک لیتری استفاده کنید.آب‌ لوله‌کشی قبرس شمالی برای نوشیدن مناسب نیست، حتی در صورت استفاده از فیلترهای تصفیه‌کننده خانگی نیز نوشیدن آن توصیه نمی‌شود. حتماً از بطری‌های آب آشامیدنی استفاده کنید.

قومیت ها و مذهب

مردم جمهوری ترک قبرس شمالی را ترک‌ها، هم ریشه ترک‌های استانبولی تشکیل می‌دهند که به زبان ترکی قبرسی از لهجه‌های زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. جمهوری ترک قبرس شمالی براساس سرشماری سال ۲۰۰۹، ۲۸۵٬۳۵۶ نفر جمعیت داشته‌است. مطابق با آخرین سرشماری سال ۲۰۱۱، جمعیت این کشور ۲۹۴٬۹۰۶ نفر شمارش شده‌است .

اکثریت قاطع مردم جمهوری ترک قبرس شمالی را مسلمانان سنی مذهب با ترکیب جمعیتی ۹۸٫۷۱٪-۹۹٪ تشکیل می‌دهند .  اقلیتی از مسیحیان ارتودوکس و مسیحیان پیرو کلیسای مارونی نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

قبرس شمالیReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان قبرس شمالیتور ارزان قبرس شمالی - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی قبرس شمالی

1 دیدگاه

  1. Haniyeh گفت:

    قبرس واقعا بی نظیره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی