راهنمای سفر به فیلبند مازندران

راهنمای سفر به فیلبند مازندران

ییلاق فیلبند

راهنمای سفر به فیلبند مازندران

راهنمای سفر به فیلبند مازندران

فصل سفر 
   مناسب ترین بازه زمانی برای دیدن ییلاق فیلبند فصل های بهار و تابستان می باشد؛ فیلبند در بهار و تابستان برخلاف سایر مناطق نسیم سرد و خوشایندی دارد.
بهار: 
   علاوه خصوصیات بارز و منحصربفرد روستای فیلبند آب و هوای آن نیز به جذابیت هایش می افزاید. در فصل بهار اگر به ییلاق فیلبند سفر می کنید منتظر تغییرات جوی محسوس باشید چون بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد را یکجا خواهید دید که این امر یکی از جاذبه های منحصربفرد طبیت استان مازندران محسوب می شود. روستای فیلبند نیز به سبب داشتن چنین شرایطی به روستای چهارفصل شهرت دارد.
تابستان: 
   شاید جالب  باشد بدانید برخلاف سایر شهرها که در تابستان بسیار گرم هستند فیلبند تابستانی سرد و خوش  آب و هوا دارد. در این فصل زیبایی های این منطقه چندبرابر می شود و هر بیننده ای را مجذوب  خود می کند.
پاییز: 
   در پاییز هوا سردتر خواهد شد تا اندازه ای که این سرما برای مردم عادی و گردشگران قابل تحمل نخواهد بود. در این فصل کم کم اهالی از روستا خارج می شوند.
زمستان:
   ییلاق فیلبند زمیتانی بسیار سردتر از پاییز دارد و خیلی کم بتوان کسی را دید که در این فصل در فیلبند زندگی کند.
موقعیت جغرافیایی
   روستا و ییلاق فیلبند آخرین دهکده منطقه چلاو در شرق مازندران محسوب می شود و از سمت جنوب به دهکده های ورزنه و نشل، از سمت جنوب شرق به دهکده شیخ موسی، نیراسم، پاریجان و از شمال غربی به دهکده سنگ چال دسترسی دارد. 
گونه های درختی
   به این خاطر که در روزهای زمستان و پاییز فیلبند سرمای بسیار بالایی را تجربه می کند بنابراین درختان خیلی کمی در این منطقه رشد می کنند. از گونه هایی که در این ییلاق دیده می شوند می توان به درختان سیاه‌ ریشه مثل انگور کوهی، آلوچه ترش و زرشک کوهی و درخت ون، اشاره کرد که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند.
مسیر دسترسی
 آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، روستای فیلبند
   برای اینکه به ییلاق فیلبند برسید، فرقی ندارد از کدام سمت به طرف این روستا می روید به هرحال باید به جاده هراز بروید. از طرف آمل در حدود 25 کیلومتر و از طرف تهران در حدود 100 کیلومتر باید جاده هزار را طی کنید تا به فرعی روستای فیلبند یا سنگ چال برسید. این مسیر یک ساعته را طی می کنید و به ییلاق فیلبند می رسید.
دانستنی هایی در مورد فیلبند
   درباره اسم ییلاق فیلبند دو روایت معروف وجود دارد؛ بعضی معتقدند چون هوای این منطقه در زمستان ها خیلی سرد و غیرقابل تحمل است و هیچ فیلی هم تحمل زندگی در این هوا را ندارد به این نام معروف شده ولی چون در ایران فیل زندگی نمی کرده این روایت خیلی  معتبر نیست. در داستان بعدی اینطور آمده که فِل در گویش زبانی اهالی مازندران، به معنای خستگی و بند هم به معنی بندآمدن و نتوانستن است. چون راه رسیدن به این ییلاق به علت ارتفاع زیاد و کمرگاه های تند، خیلی دشوار بوده به این نام شهرت یافته است. هنوز هم بعضی از مردم این روستا را با نام فِلبند معرفی می کنند. 
گویش مردم محلی فیلبند
   اهالی فیلبند با گویش طبری و آن گونه که مردم در بخش بندپی بابل حرف می زنند، صحبت می کنند.

راهنمای سفر به فیلبند مازندرانReviewed by تور ارزان داخلی on Dec 19Rating: 2.5راهنمای سفر به فیلبند مازندرانروستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که جاده ای بی نظیر و سرسبز دارد که به مسیر ییلاق فیلبند معروف است و سالانه گرشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله راهنمای سفر به ییلاق فیلبند مازندران را معرفی می کنیم.

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که جاده ای بی نظیر و سرسبز دارد که به مسیر ییلاق فیلبند معروف است و سالانه گرشگران زیادی را به خود جذب می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی