آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزی

آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزی

تور ارزان آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزی

آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزی

آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزی

در زمان سفر به خارج از کشور و دیدن جاذبه ها و طبیعت هر موضوع دیگری که می توان برای هر گردشگری جالب باشد فرهنگ غذایی مردمان آن دیار خواهد بود، چه بسا خیلی ها سفر می کنند تا بتوانند تنها این موضوع را بررسی کنند و چشیدن مزه و اشکال جدیدی از غذاها برایشان جالب است و گاهی در این میان اشتراکاتی هم می توان بین نوع تغذیه و ذائقه چند سرزمین مشاهده کرد. کشف مزه های جدید و شناخت بیشار رسوم و آداب غذایی هرکشوری می تواند تجربه ای عالی باشد که در سفرتان دنبال می کنید. در این بخش با فرهنگ غذایی مردم مالزی آشنا خواهید شد.

نگاهی به فرهنگ غذایی مالزی

 قبل از اینکه شکم گردی و سفر گردشی خود را در خیابان های مالزی شروع کنید خوب است کمی با آداب غذایی این سرزمین آشنا شوید تا در سفر هم درمورد انتخاب خوراک مناسب با ذائقه خود دچار مشکل نشوید. غذاهای مالزیایی غالبا از روش های سنتی و مدرن پدید آمده اند و حتی در نوع سرو هم آداب خاصی دارند. این مسئله وفور آداب غذا خوردن بخاطر ریشه چند ملیتی بودن مردمان این کشور است.

 مالزی سه قوم اصلی دارد: مالایی، چینی و هندی. هر کدام این قوم ها فرهنگ منحصربفرد خود را دارند که در غذاهایشان هم به کاملا مشهود است. البته چندین قوم دیگر هم در مالزی زندگی می کنند که شامل مهاجرین می شود. بخشی از سوی اوراسیا هر ساله به کشور مالزی مهاجرت می کنند و هر کدام ساکنان منطقه ای بوده اند که با ورود خود آداب و فرهنگ های غذایی خود را هم وارد این کشور می کنند.

در حقیقت در مالزی چندین فرهنگ غذایی چینی، هندی، تایلندی، هلندی، مالایی و ... را در کنار هم خواهید دید. ولی معمولا برخی از اقلام غذایی آن ها ثابت است و  در بیشتر  غذاهای مالزیایی وجود دارند، در ادامه توصیح مختصری خواهیم داد.

 فلفل تند: انواع متفاوتی از فلفل های تند را بسیار زیاد در غذاهای خود استفاده می کنند، مالزیایی ها به ادویه های تند همچون زنجبیل و سیر بسیار علاقمند هستند و حتما از این چاشنی ها در غذلهای خود استفاده می کنند.

 نارگیل: مردم مالزی از تمام بخش های موه نارگیل در طبخ غذاهای خود استفاده می شود. بویژه آب این میوه که خواص زیادی دارد و معمولا برای طبخ برنج و سوپ از آن استفاده می کنند.

 سس سویا: در خوراک های مالزیایی سس سویا بسیار پرکاربرد است.

گیاهان پر مصرف: گیاهانی همچون سنبل هندی، انواع ساقه ها، برگ درختان گوناگون و... در غذاهای مالزیایی نقش مهمی را ایفا می کنند.

 برنج: در مالزی هم مثل خیلی از سرزمین های آسیایی برنج بسیار پرطرفدار و پرمصرف است و در اغلب اوقات کنار غذاها برنج سرو می شود. پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین نوع برنج، نوع پخته شده با آب نارگیل است که توصیه می کنیم حتما یکبار هم شده آن را میل کنید. ناسی لماک و کایو از غذاهای برنجی بسیار محبوب کشور مالزی محسوب می شوند.

 در بخش های بعدی با برخی از غذاهای معروف مالزی آشنا خواهید شد.

آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزیReviewed by مهدی on Mar 12Rating: 3.0آشنایی با فرهنگ غذایی مردم مالزیدر یک تور ارزان مالزی ، میتوانید از فرهنگ غذایی مردم مالزی دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی مالزی است .

در یک تور ارزان مالزی  ، میتوانید از فرهنگ غذایی مردم مالزی دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی مالزی  است .

2 دیدگاه ها

  1. مریم گفت:

    خیلی خوب بود مرسی از این مطلب خوبتون

  2. محمد رضا گفت:

    چه فرهنگ غذایی با حالی داره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی