مونت سنت میشل فرانسه

مونت سنت میشل فرانسه

بهترین تور ارزان فرانسه مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

                    مونت سنت میشل  Mont Saint-Michel یک گنجینه معماری ملی و از نمادهای فرانسه است.و به عنوان میراث یونسکو بیش از 3 میلیون بازدید کننده در سال به خود اختصاص داده است. این جزیره سنگی کوچک واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. سالانه ۲ تا ۳ میلیون نفر برای دیدن این جزیره می‌آیند. و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. معماری خاص بنا، زیبایی خیره‌کننده محیط اطراف و رمز و رازهای قرون وسطایی و افسانه‌های باستانی است که این جزیره را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه تبدیل کرده است.
مونت سینت میشل فرنس در یک شبه جزیره در  کرانه نورماندی در شمال فرانسه واقع شده که هنگام مد تقریبا به کلی از خشکی جدا می شود. ارتباط آن با ساحل تنها از طریق یک جاده آب گذر است که در دهه ۱۸۸۰ ساخته شده است. . این ساختارها نمونه های بسیار ریز معماری گوتیک می باشد. و از گرانیت خالص ساخته شده است .
آب‌های اطراف جزیره می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند. این ویژگی‌ها، برای قرن‌ها، از مونت سن میشل قلعه‌ای غیر قابل نفوذ و دست نیافتنی ساخته است.این جزیره که در قرن 8 میلادی بنا شده دارای استحکامات نظامی محکمی میباشد. در بالا صومعه، در پایین تر صاحبان کسب و کار مثل مغازه داران، و در پایین تر ماهیگیران و کشاورزان خانه داشته و زندگی می کردند.حدود ۵۵۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و نمونه‌ای منحصربه‌فرد از صومعه‌های برج و بارودار قرون وسطی است. بلندترین نقطه این بنا در ارتفاع ۱۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
چندین سال قبل پس از ساخت یک آب بند که صومعه را به زمین اطراف مرتبط می‌ساخت، برخی از استحکامات خود را از دست داد. یک قرن بعد چند راهب به اینجا بازگشتند و اکنون جمعیت راهبان ساکن این صومعه حدود  ۷ نفر است.
در بحبوحه‌ی انقلاب فرانسه زمانی که صومعه بسته شده بود، از این جزیره به عنوان زندان استفاده می‌شد. بیش از ۱۵۰ زندانی به طور هم‌زمان در این جزیره نگه داشته می‌شدند. اما نباید به مونت سنت میشل به عنوان یک زندان نگاه کنید. این ساختمان بیش از هر چیز یک عبادتگاه است.
قلعه مونت سنت میشل بعد از برج ایفل یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی در فرانسه به شمار می آید  نمای زیبا از یک قلعه تاریخی با شکوه که بر روی یک سخره ی جزیره مانند که از اعماق دریا بالا امده، صحنه ی مسحور کننده ایست! این قلعه تا حدی خطرناک هم هست چرا که مد به سرعت وارد این منطقه می شود و تاکنون تعداد زیادی از توریست ها در راه عبور از این خلیج شنی غرق شده اند.

مونت سنت میشل فرانسهReviewed by تور ارزان on Sep 24Rating: 3.0مونت سنت میشلمونت سنت میشل (Mont Saint-Michel) جزیره سنگی کوچکی واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. این مکان به واسطه بلندترین جزر و مد آب‌های اروپا، سنگ‌های شیب‌دار و ریگ روان بسیار شناخته شده است. آب‌های اطراف جزیره می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند. این ویژگی‌ها، برای قرن‌ها، از مونت سن میشل قلعه‌ای غیر قابل نفوذ و دست نیافتنی ساخته است.

1 دیدگاه

  1. کوروش گفت:

    خیلی چشم نوازه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی