غذاهای معروف روسیه قسمت دوم

غذاهای معروف روسیه قسمت دوم

تور ارزان غذاهای معروف روسیه قسمت دوم

غذاهای معروف روسیه قسمت دوم

غذاهای معروف روسیه قسمت دوم

سوپ برش

سوپی که کاملا اصالت روسی دارد و آن را با نام بُرشت، بُرشچ یا بُرش (Borscht) می شناسند و طرفداران خاص خود را دارد. این سوپ به خوبی سبک خوراک های روسی را به شما نشان می دهد.

مواد اصلی این سوپ را چغندر تشکیل می دهد. برای تهیه این غذا ابتدا چغندر را با گوشت گاو سرخ و با ادویه های متفاوت، طعم دار می کنند. از ادویه هایی که خیلی در این سوپ استفاده می شود می توان فلفل را نام برد. اگر سوپ را مزه کنید میفهمید که مزه ای شیرین و تند دارد. در کنار این سوپ حتما خامه ترش سرو می شود. در واقع این غذا سه طعم ترش، شیرین و تند را یکجا دارد.

ممکن است استفاده از چغندر در غذاها خیلی با ذائقه ما سازگار نباشد ولی رنگ لعاب این غذا حتما وسوسه تان خواهد کرد و مطمئنا از طعم آن خوشتان خواهد آمد.

بیف استراگانف

خوراکی بارها حتی اگر امتحان هم نکرده باشید اسمش را شنیده اید. این غذا در ایران هم محبوبیت زیادی دارد. مردم روسیه این خوراک را با گوشت گاو خرد شده، خردل، سس کره، خامه ی ترش و پیاز طبخ می کنند. ولی فرقی میان سرو این غذا در ایران و روسیه وجود دارد.  بیف استراگانف در روسیه در کنار  برنج یا پاستا سرو می شود که طعم خاص و جدیدی بوجود می آورد.

 رستوران های بسیاری در روسیه هستند در نام آن ها می توان پسوند استراگانف را هم دید و این نام نشان می دهد که در آن رستوران می توانید تجربه عالی از مزه کردن انواع و اقسام بیف استراگانف ها را داشته باشید.

سوپ کلم

پیش گفتیم که سوپ و نقش آن در سفره های مردم روسیه انکار نشدنی است و حتی اگر غذای خاصی نباشد سوپ به عنوان یک غذای کامل مورد قبول این مردمان است، سوپ کلم شیرین (Sweet-and-Sour Cabbage) هم یکی از محبوب ترین خوراک های کشور روسیه است و بصورت مجزا غذایی کامل محسوب می شود.

  کلم شیرین و کلم بروکلی، کره، سرکه، گوشت، سیب زمینی و پیاز مواد اولیه این سوپ هستند. جالب است بدانید با تغییر فصل چاشنی های این غذا عدض می شود. در زمستان از سبزیهای معطر برای طبخ این غذا استفاده می کنند تا از خواص دارویی گیاهان هم بهرمند شوند.

 باتوجه به موادی که دارد می توان فهمید که مزه ای شیرین و ترش دارد و سرکه مزه ای متعادل به آن می بخشد، وجود سرکه در این سوپ باعث می شود که ترشی و شیرینی غذا در ذوق نزند و طعمی مطبوع بوجود آید.

آکروشکا

 آکروشکا (Okroshka) سوپی است که برخلاف سایر سوپ ها مردم سرد آن را می پسندند، این غذا با مواد متفاوتی طبخ می شود ولی اگر بخواهید خوشمزه ترین نوع این سوپ را امتحان کنید، آکروشای سیب زمینی را پیشنهاد می کنیم.

 مواد تشکیل دهنده این سوپ، زیتون، سیب زمینیو پیاز هستند. با اینکه مواد اولیه آن خیلی کم است اما به شکلی خاص مزه دار می شود و امتحان کردنش از آن سیر نخواهید شد. از خصوصیات این غذا وجود سیب زمینی تازه و بخارپز شده است که تازگی دلچسبی در غذا بوجود می آورد، مردم روسیه علاقه خاصی به سیب زمینی دارند و مهارت خاصی هم در پخت و آماده سازی این سیفی لذیذ دارند.

غذاهای معروف روسیه قسمت دومReviewed by مهدی on Jan 11Rating: 3.0غذاهای معروف روسیه قسمت دومدر یک تور ارزان روسیه ، میتوانید از غذاهای معروف روسیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

در یک تور ارزان روسیه ، میتوانید از غذاهای معروف روسیه  دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی