راهنمای بازدید از غار دانیال مازندران

راهنمای بازدید از غار دانیال مازندران

غار دانیال

راهنمای بازدید از غار دانیال مازندران

راهنمای بازدید از غار دانیال مازندران

مشخصات غار دانیال
   غار دانیال حدود ۲۱۵۸ متر طول و ۷۴.۲ متر عمق دارد. در هنگام عبور از این غار می فهمید که در این غار تنها چند نوع جانور همچون پشه، خفاش و آبزیان بسیار کمی و قورباغه و خرچنگ زندگی می کنند. سقف غار دانیال در بخش های متفاوت دگرگونی های زیادی دارد و از ارتفاع ۰.۵ تا ۵۰ متر در تغییر است. آبی که در غار جریان دارد حدود ۱۷ درجه سانتی گراد و دمای محیط آن مابین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتي‌گراد می باشد. این دماها معمولا در تمام فصل های سال به همین صورت است.
آدرس: استان مازندران، سلمانشهر، روستای دانیال
راه دسترسی
   برای اینکه به غار دانیال راه یابید هنگامی که به انتهای روستای دانیال رسیدید پیش از اینکه به شیب برسید، به جاده ی فرعی سمت چپ وارد شوید، این مسیر را تا آخرین خانه بپیمایید. از اینجا به بعد باید پیاده بروید و عرض رودخانه، از طرف چپ، مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب طی کنید. بعد از اینکه به دومین انشعاب رسیدید، مسیر طرف چپ را به طرف بالا بروید تا به زیر دیواره‌ای به رنگ سفید برسید. دهانه غار دانیال دقیقا زیر این دیواره و به سمت شمال غربی واقع شده است.
کجا بمونیم؟
   اگر می خواهید در این منطقه اقامت کنید باید به هتل ها، مهمانسراها و یا منازل محلی در شهرهای اطراف مراجعه کنید. در ضمن می توانید در طبیعت هم کمپینگ برپا کنید.
بهترین فصل سفر
در تمام فصول سال دمای هوای غار دانیال به یک صورت است و بخاطر ثبات در دما، پیمودن آن را در طول سال و حتي ایام زمستان هم میسر خواهد بود. ولی به علت اینکه باید پس از خروج از غار لباس های خیستان را عوض کنید خوب است که ایام گرم سال را برای دیدن این غار انتخاب کنید.
ملزومات سفر 
   در این سفر احتیاج به لوازمی همچون کلاه ایمنی، لباس مناسب (ترجیحا یکسره)، ۲ عدد هد لامپ + باتری اضافه برای هر نفر، چکمه یا کفش مناسب برای حرکت در آب، دستکش کار، لباس و لباس زیر اضافی و جوراب خشک برای عوض کردن لباس پس از
پیمایش دارید.
نکاتی درباره پیمایش غار
* برای پیمودن این غار به لوازم فنی مخصوص غارنوردی و علایم رد زنی احتیاجی نیست. مسیری که آب در جریان است به استثنای چند جا بهترین راهنمای گردشگران برای غارنوردی خواهد بود. چنانچه قصد بازگشت داشتید و احساس کردید که گم شده اید، فقط باید مسیر جریان آب به بیرون را پی بگیرید تا از غار بیرون بروید.
* در هنگام غارنوردی، در هر قسمت از مسیر که حس کردید توان ادامه ندارید به این پیمایش خاتمه دهید.
* غار دانیال به بخش تقسیم می شود بخش ابتدایی آن زیبایی های زیادی دارد و خیلی راحت می توانید آن را بپپیمایید ولی هنگامی که به نیمه ی دوم نزدیک شوید، غار تنگ‌تر می شود، سقف آن کاهش ارتفاع می یابد و سنگ های بسیار تیزتری در آن دیده می شود. باید حدود ۲۰۰ متر سینه خیز بروید ولی اگر نمی توانید سعی کنید خودتان را به جایی برسانید كه دیواره های آهكي و سنگي دارد. در این قسمت از غار جریان آبی را مشاهده می کنید که  از بین خاك خارج مي‌شود که در حقیقت نخستین سرچشمه‌هاي آب غار دانیال می باشد. خوب است که از اینجا، برگشتن را شروع کنید، زیرا سرما و خیسی ممکن است اذیتتان کند.
* اگر همراه يك گروه كوچك و سريع این مسیر را طی کنید حدود سه‌ و‌ نيم ساعت طول خواهد کشید تا از غار دیدن کنید و از آن خارج  شوید. این مدت زمان برای يك تيم متوسط حدود پنج تا هفت ساعت است.

راهنمای بازدید از غار دانیال مازندرانReviewed by تور ارزان on Nov 27Rating: 3.0راهنمای بازدید از غار دانیال مازندرانغار دانیال یکی از زیباترین غارهای مازندران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و سلمانشهر را به یکی از شهرهای توریستی تبدیل کرده است. در این مقاله این غار را به شما معرفی می کنیم.

غار دانیال یکی از زیباترین غارهای مازندران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و سلمانشهر را به یکی از شهرهای توریستی تبدیل کرده است.

1 دیدگاه

  1. Mohammad گفت:

    غار دانیال یکی از غار های زیبای ایرانه که حتماً باید برای یکبارم که شده باید به انجا رفت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی