عمان

عمان

تور عمان

تور ارزان عمان

آشنایی با عمان

سلطان‌نشین عُمان  کشوری پادشاهی است در خاور شبه جزیره عربستان. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از خاور به دریای عرب و از شمال به دریای عمان می‌رسد. این کشور از جنوب با یمن و از باختر با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است . واحد پول عمان ریال می باشد .

فرمانروایی این کشور پادشاهی بی چون و چراست اما پارلمان نیز نقش قانون گذاری و بازرسی اندکی دارد . همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور، نفت است. هر چند نسبت به همسایگان، این کشور تولید کننده متوسطی است. کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر گردشگری است.

آب و هوای عمان

با توجه به موقعيت جغرافيايي عمان، هوای اين سرزمين گرم و به ويژه در ساحل دريا، سوزان است. آب و هوا در مناطق شمالی و قسمت هایی ازجنوب، گرم و مرطوب و درساير نقاط گرم و خشک بوده و در مجموع ميزان بارندگی آن كم است. البته به خاطر وسعت سرزمين آن، نمی‌توان يک نوع آب و هوای بخصوصی را در آن جا مشخص نمود. مثلا در نواحی ساحلی عمان بارش باران بسيار كم ولی در ارتفاعات ميزان بارندگی قابل ملاحظه است، به طوری كه بعضی از اوقات در قله كوه‌های مرتفع ظفار، برف هم ديده می‌شود . همچنين ميزان تغييرات درجه حرارت در فصل‌های سال، بين 3 تا 53 درجه سانتیگراد مي باشد، به طوری كه مناطق جنوبی  آب و هوای معتدل گرم دارند و ميزان بارندگی در بهار و زمستان نسبتا زياد است و در قسمت‌های مركزی و شمالی، هوا بسيار گرم و سوزان بوده كه اغلب نيز همراه با رطوبت است.

مردم و مذهب

پیروان فرقه اباضیه اکثریت جمعیت عمان را تشکیل می‌دهند. این گروه از مسلمانان پیرو عبدالله بن اباض تمیمی بوده و در سراسر عمان سکونت گزیده‌اند. اهل سنت عمان در استان جنوبی ظفار و سور و نواحی اطراف آن حضور دارند. شیعیان به عنوان سومین گروه مذهبی عمان خود به سه گروه «عجم‌ها» و «لوایتا» و «بحارنه» تقسیم شده‌اند و بیشتر در امتداد ساحل باطنه و منطقه بین مسقط و مطرح زندگی می‌کنند. مسیحیان نیز در شهرهای مسقط و صلاله سکنی دارند.

با توجه به این که دین رسمی عمان اسلام است سایر ادیان نقشی در ساختار سیاسی کشور ندارند. در این میان اکثریت مردم عمان پیرو مذهب اباضی بوده و برتری در دست آنهاست. با توجه به این که از صدر اسلام تاکنون حکومت در عمان در دست رهبران مذهبی بوده امروزه نیز نفوذ مذهب در این کشور زیاد است و کشور طبق اصول شرعی فرقه اباضی اداره می‌شود. سلطان قابوس با وجود تلاش برای اداره مملکت به شکلی سکولار هنوز نتوانسته‌ است در این زمینه به موفقیت دست یابد و شرایط حاکم بر جامعه کاملاً مذهبی و مبتنی بر اصول شرعی اباضیه است.

عمانReviewed by اول تور on Nov 3Rating: 4.5عمانآشنایی با کشور عمان - بهترین جاذبه های گردشگری عمان - راهنمای تور عمان - تور مسقط - تور ارزان عمان

آشنایی با کشور عمان – بهترین جاذبه های گردشگری عمان – راهنمای تور عمان – تور مسقط – تور ارزان عمان

1 دیدگاه

  1. یاسین.غلامی گفت:

    واقعا عمان همچین منطق زیبا و دیدنی داره ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی