درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم

درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم

تور ارزان درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم

درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم

درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم

کشوری واقع در شبه جزیره بالکان که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. همسایه های این کشور بوسنی هرزگوین، رومانی، مونته نگرو، مجارستان، مقدونیه، بلغارستان و کرواسی هستند پس اگر برخی خوراکی هایشان یکی باشد یا شباهت داشته باشد خیلی عجیب نیست. غذاهایی که به نحوی ارتباطات مردمان این سرزمین ها را نشان می دهد. جالب است بدانید که صربستان را نقطه اتصال فرهنگ های شرق و غرب می دانند که خود سبب شده تا تاثیرات زیادی بر فرهنگ غذایی این کشور بگذارد.

همچون سایر ملل صربستان هم طیف وسیعی از غذاها را دارد؛ ولی اهم مواد غذایی که معمولا باب میل مردمان این دیار هستند و بیشتر در غذاهایشان استفاده می کنند شامل گوشت، سبزیجات و پنیر می شود. صرب ها دسر و شیرینی های خانگی خاص خود را دارند. غذاهای این کشور به ذائقه ما ایرانی ها هم خیلی نزدیک است، چون اکثر غذاهایشان با غذاهای مناطق شرق ایران و پاکستان شباهت دارند.

بومیان صربستان برای طبخ غذاهای خود معمولا از مواد همان فصل استفاده می کنند به همین علت است که در سفر به صربستان بیشتر غذاهای  فصلی را تجربه خواهید کرد. آن ها معمولا میوه ها و غلات و سبزیجات را خودشان کششت می کنند و به تازه بودن مواد بسیار اهمیت می دهند.

 سه وعده اصلی در برنامه غذایی خود دارند شامل صبحانه، ناهار، شام و بیشتر به وعده ناهار علاقه دارند و در این وعده بیشتر غذا می خورند.  آن ها از حدود قرن نوزدهم وعده صبحانه را به سفره های خود اضافه کرده اند پس عجیب نیست که انقدر به ناهار تمایل داشته باشند.

در اینجا مرور کوتاهی به مواد مورد علاقه مردمان این دیار در وعده های غذاییشان خواهیم داشت.

 صبحانه:

معمولا صبحانه آن ها شامل مواد پر کالری و پر کربوهیدرات است تا بتوانند در طول روز انرژی زیادی برای فعالیت داشته باشند. معمولا نان، مربا، شیرینی تازه، قارچ، سوسیس، تخم مرغ و چای، قهوه یا شیر پای ثابت سفره صبحانه این مردم است.

پیش غذا:

 اغلب پیش غذاهای کشور صربستان بصورت خام سرو می شود. پنیر، سبزی و زیتون از پپیش غذاهای محبوب آن ها محسوب می شود. بعضی وقت ها یک برش نازک گوشت یا مقداری سوسیس هم در پیش غذایشان دیده می شود.

ناهار و شام:

ابتدای مطلب گفتیم که صرب چقدر و چرا به وعده ناهار علاقمند هستند. ناهار را بسیار  مفصل تر میل می کنند. به عنوان مثال باید حتما کنار غذای اصلی خود سوپ داشته باشند. البته سوپ در رژیم غذایی آنها جایگاه خاصی دارد و در بیشتر رستوران های صربستان می توانید منوی بزرگی خاص سوپ ها را داشته باشید. معمولا در وعده های اصلیشان گوشت وجود دارد پس اگر سوپ سفارش می دهید حتما سبک ترین آن ها را انتخاب کنید. لازم است بگوییم که مردم صرب بیشتر دوست دارند گوشت را بصورت کبابی میل کنند.

 حالا که از سبک و سیاق فرهنگ غذایی مردم صربستان مطلع شدید خوب است با چند غذای معروف و محبوب آن ها هم آشنا شوید. در مطالب بعدی به برخی از معروف ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیمReviewed by مهدی on Jun 1Rating: 4.0درباره فرهنگ غذایی صربستان بیشتر بدانیم اگر اهل سفر هستید، تور صربستان را به شما پیشنهاد میکنیم . فرهنگ غذایی صربستان از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور صربستان را به شما پیشنهاد میکنیم . فرهنگ غذایی صربستان از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی