باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما شیراز

تور شیراز باغ جهان نما

باغ جهان نما شیراز

باغ جهان نما

یکی از قدیمی ترین باغهای شهر زیبای شیراز است که در خیابان حافظ قرار دارد و در نزدیکی بناهای تاریخی و دیدنی دیگری مانند حافظیه و بقعه هفت تنان و دروازه قرآن و چند مکان معروف دیگر قرار دارد ، حوضچه ها و جویبار ها و همچنین آب مورد استفاده داخل بنا از رودخانه رکنی تامین میشده است که آب بسیار گوارایی دارد  .

باغ جهان نما به قدری زیبا بوده است که مورخ عرب زبان ابن عربشاه در کتاب خود به این باغ لقب زینت الدنیا داده است ، در دوران صفویان باغ جهان نما از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بسیار مورد توجه بوده است ، در سالهای بعد نیز تغییراتی در این باغ داده شده است تا اینکه در سال 1383 مرمت شد و مورد بهره برداری قرار گرفت .

در طی دوران حمله دشمنان و نبرد های پادشاهان این باغ خسارت های فراوانی دید و پس از به حکومت رسیدن کریم خان زند بنای با شکوهی در وسط این باغ احداث گردید و سایر ویرانی های باغ نیز مرمت شد ، و به شکلی که امروزه میبینیم زیبا سازی نمود ، چهار خیابان  با درختکاری های زیبا و چهار حوض کوچک و بزرگ در باغ درست کردند و همچنین بنایی با معماری زیبای دوران زندیه ساخته شد که در مجموع به یک باغ با امارتی بسیار دیدنی تبدیل شد.

ظاهر بنا به شکل هشت ضلعی است که میتوان گفت الهام گرفته از ساختار عمارت کلاه فرنگی باغ نظر بوده است ، در این باغ مهمانی های بزرگان حکومتی را برگزار مینموده اند و امروزه در اختیار صدا و سیمای شیراز قرار دارد و به یکی از جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل شده است .

باغ جهان نما شیرازReviewed by اول تور on Oct 5Rating: 4.5باغ جهان نما شیرازتور ارزان شیراز جاذبه های گردشگری باغ جهان نما

باغ جهان نما به قدری زیبا بوده است که مورخ عرب زبان ابن عربشاه در کتاب خود به این باغ لقب زینت الدنیا داده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی