جاهای دیدنی ژنو-قسمت دوم

جاهای دیدنی ژنو-قسمت دوم

تور سوئیس دیدنیهای ژنو

جاهای دیدنی ژنو-قسمت دوم

جاهای دیدنی ژنو سوئیس

شهر ژنو در کشور سوئیس یکی از مقصدهایی است که میتواند برای گردشگران بسیار جالب توجه باشد، زیرا می‌توان گفت برای هر نوع سلیقه‌ای جاذبه‌ای در آستین دارد، مناظر طبیعی، بناهای تاریخی، کافه‌های دنج و دلنشین، تفریحات آبی و هر جاذبه دیگری که مطلوب مسافران باشد، در بخش قبلی تعدادی از جاهای دیدنی ژنو رابه شما عزیزان معرفی کردیم، در ادامه نیز با اول تور همراه باشید تا با سایر جاذبه‌های گردشگری ژنو آشناشویم.

موزه هنر و تاریخ

یکی از سه موزه بزرگ سوئیس، موزه هنر و تاریخ ژنو است که گرد هم آمدن این مجموعه استثنایی را مدیون ادغام چندین موزه منطقه‌ای کوچکتر، با کمک‌های مالی از مجامع خصوصی است، که نتیجه‌ی آن به در کنار هم قرار گرفتن زمینه‌هایی از هنرهای زیبا و کاربردی، باستان شناسی، مجموعه‌ای از سلاح‌ها، گنجینه‌های هنری یونانی و رومی، آثار باستانی خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال‌های رومی و اتروسک (Etruscan) و هنر مراسم تشییع جنازه مصر منجر گردیده و در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
در داخل این موزه بسیار دیدنی یافته‌های باستان شناسی و آثار باستانی ژنو و ناحیه‌های اطراف آن که مربوط به دوران پارینه سنگی و قرون آهن، از زمان گالو-روم (Gallo-Roman) تا قرون‌وسطی نسبت داده شده‌اند، نگهداری می‌شوند. هنرهای متنوعی از دوره‌ی گوتیک و رنسانس نیز نمایش داده می‌شود. گالری هنرهای زیبا شامل کارهای اساتید قدیمی ایتالیایی، فلمنگی (Flemish) و سوابی (Swabian) و آثار هنرمندان هلندی و فرانسوی در قرن‌های 16 تا 18 می‌باشد. نقاشی‌های هنرمندان ژنو در قرن‌های 18 و 19 نیز در کنار سایر آثار تاریخی و هنری این مجموعه، به جذاب تر شدن آن کمک بیشتری کرده است.

کاخ ملل

مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو قرار دارد، مجموعه بزرگی از ساختمان‌های مرمری که کاخ ملل را تشکیل می‌دهند، محلی که بعد از نابودی جامعه ملل که دفتر اصلی آن اینجا بود ساخته شد. به این ترتیب این مجموعه به یک مرکز دیپلماسی جهانی، بزرگ‌ترین مرکز سازمان ملل متحد پس از نیویورک، با رفت و آمد بیش از 25،000 نماینده در سال تبدیل شد. در یک تور با راهنما که میتوانید از مراکز گردشگری رزرو نمایید، می‌توانید با فعالیت‌هایی که در اینجا صورت گرفته آشنا شوید و فضای داخلی و آثار هنری اهدایی توسط کشورهای سراسر جهان را مشاهده کنید.
سالن زیبا و مجلل این مجمع، با ظرفیت بیش از 2000 نفر برای جلسات سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن استفاده می‌شود. نمای زیبایی از رشته کوه‌های آلپ از لابی آن قابل مشاهده می‌باشد. در انتها، دو درب برنز طلاکاری شده از ایتالیا توسط ناپلئون آورده و به جامعه ملل توسط کلمانسو (Clemenceau) تقدیم شده است. و یکی دیگر از زیبایی‌های این مجمع نقاشی‌های قرمز قهوه‌ای روی طلا در دیوارها و سقف‌ها توسط J. M. SERT در تالار کوچک شورا است، هدیه‌ای از اسپانیا که در سال 1936 تکمیل شده و نشان دهنده زمینه‌هایی از پیشرفت‌های فنی، اجتماعی، پزشکی و صلح جهانی می‌باشد. در یکی از سالنهای اصلی مجمع سه نقش برجسته توسط «اریک گیل» با الهام از میکل آنژ دیده می‌شود که با هنرمندی بسیاری بر دیوار این سالن جلوه میکند. کتابخانه بیش از یک میلیون اقلام چاپی و همچنین مجلات و کتاب‌های الکترونیکی را شامل می‌شود. بر روی تراس بزرگی منتهی به پارک، کره‌ی برنز با علائم طلاکاری شده از زودیاک (Zodiac) توسط مجسمه ساز آمریکایی پل منشیپ (Paul Manship) به چشم می‌خورد.

باغ گیاه شناسی

بین خیابان (de la Paix) و شومن امپراطریس (Chemin de l'Impératrice)، باغ گیاه شناسی ژنو را می‌توان دید که در سال 1902 به جای باغ مشابه کوچک‌تری به نام (Parc des Bastions) ساخته شد. گلخانه‌ها، پاسیوها و باغ‌ها حدود 28 هکتار وسعت دارند و بیش از 12،000 گونه از گیاهان و درختان در این باغ پرورش داده و نگهداری می‌شوند. این باغ، گیاهانی از ارتفاعات بالای سوئیس را نشان می‌دهد و مجموعه گیاهان خشک آن با شش میلیون نمونه، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در جهان به شمار می‌آید. اینجا همچنین زیست‌گاه حیواناتی نظیر گوزن زرد و دیگر جانداران در محوطه‌ای حفاظت شده است.

موزه آریانا

 ساختمان این موزه را در نزدیکی کاخ ملل خواهید دید، با مجموعه‌ای از 25000 نمونه هنری و تاریخی از سوئیس، دیگر مناطق اروپا و شرق میانه و برخی دیگر از مناطق اطراف اروپا که به طور کامل به سرامیک و تولید شیشه اختصاص داده شده است. این آثار دیدنی، تاریخ هنرهای سرامیک را از اوایل قرون وسطی تا قرن بیستم در معرض نمایش قرار می‌دهند. ساختمان این مجموعه بین سال‌های 1877 و 1884 به‌عنوان جایگاه مجموعه‌های خصوصی تاسیس کننده موزه، گوستاو رویلیود (Gustave Revilliod) بازگشایی شده بود. وی این موزه را جهت ترکیب سبک‌های معماری نئوکلاسیک و سبک جدید باروک بنا نهاد که نتیجه آن گالری چشمگیری با سقفی گنبدی و ستون‌های زیبا شد. این موزه همچنین مقر آکادمی بین‌المللی سرامیک است که هنرمندان این زمینه را از سراسر دنیا مجذوب خود کرده است.

اسکله مون بلان Mont Blanc

 یکی از مکانهای محبوب در ژنو همین اسکله بسیار زیبا است، در امتداد ساحل شمالی دریاچه رایو دریت (Rive Droite)، ک دو مون بلانش (Quai du Mont-Blanc) یا همان اسکله مون بلان در قسمت شمالی پل با نمایی از رشته کوه‌های مونت بلان قرار دارد. در اسکله‌ی مقابل هتل بوءریواژ (Beau Rivage)، ملکه الیزابت اتریش توسط یک آنارشیست ایتالیایی در سال 1898 ترور شدکه پس از آن واقعه در اینجا با بنایی تاریخی از وی یاد می‌شود. کمی بالاتر از کوای د مون بلان، بنای یادبود با ابهت و زیبای نیوبرانزویک (Brunswick) قرار دارد که تماشای آن برای گردشگران بسیار جالب است و همیشه گردشگران بسیاری را در حال گرفتن عکسهای یادگاری در کنار این بنا می‌توانید ببینید.

جاهای دیدنی ژنو-قسمت دومReviewed by تور ارزان on Nov 3Rating: 3.5جاهای دیدنی ژنو-قسمت دومآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا - جاهای دیدنی ژنو-قسمت دوم - راهنمای سفر به سوئیس

آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا – جاهای دیدنی ژنو-قسمت دوم – راهنمای سفر به سوئیس

3 دیدگاه ها

  1. هما.اعرابی گفت:

    زیبا بود ممنونم .

  2. علیرضا گفت:

    شهر ژنو در یکی از جذاب ترین شهر های کشور سوئیس هستش

  3. امین گفت:

    من که دوست دارم یک سفر به ژنو سوئیس برم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی