جاهای دیدنی برن سوئیس-قسمت1

جاهای دیدنی برن سوئیس-قسمت1

تور سوئیس جاهیا دیدنی برن

جاهای دیدنی برن سوئیس

جاهای دیدنی برن سوئیس

در سفر به سوئیس یکی از بهترین شهرهایی که میتوان به بازدید آن رفت پایتخت سوئیس شهر برن است، شهری که مناظر دیدنی طبیعی، ساختمان‌های با معماری سبک قرون وسطایی، کوچه پس کوچه‌های دلنشین با کافه‌های دنج و خوراکی‌های لذیذ، و بسیاری جاهای دیدنی دیگر در خود دارد که در این مطلب بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد، با اول تور همراه باشید تا گشتی در برن بزنیم.

شهر قدیمی برن

قسمت شهر قدیمی برن که به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است، یک میراث ارزشمند و دیدنی و چیزی فراتر از یک محله‌ی تاریخی در این شهر زیبا به شمار می‌رود. این منطقه از شهر در واقع بر روی صخره‌ای قرار دارد که سه طرف آن را آب‌های سبز‌آبی رود آیره احاطه کرده. این بخش از شهر، ظاهر قرون وسطایی خود را به خوبی حفظ کرده است و یکی از مهمترین بخشهای برن در جذب توریستها است. خیابان‌ها سنگ فرش هستند و در کنار آنها ساختمان‌های طاق‌دار زیبا، به چشم می‌خورند. اولین طبقه‌ی ‌این ساختمان‌ها، مغازه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی هستند که ساعت‌ها گردشگران را محو زیبایی خود می‌کنند که در میان این کوچه پس کوچه‌های تاریخی قدم بزنند و سرگرم شوند. طبقه‌های بالای ساختمان‌ها هم معمولا آپارتمان و مسکونی هستند.
این منطقه تاریخی شهر، جایی است که بیشتر جاذبه‌های گردشگری برن در آن قرار گرفته‌اند. پل‌های تاریخی روی رود آیره، فواره‌ها در میدان‌های عمومی، تندیس‌های قدیمی، برج‌ها و برج ساعت مشهور برن، همگی در نزدیکی یکدیگر و در همین منطقه قرار دارند. چندین روز را می‌توانید در گوشه و کنار و کوچه و پس‌کوچه‌های این محله‌ی قدیمی زیبا قدم بزنید و بدون اینکه خسته شوید، و تصور کنید که در قرون وسطا قدم میزنید.

کلیسای سنت وینست

این کلیسای زیبا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی شهر برن است که با نام کلیسای جامع برن و کلیسای جامع سنت وینست Berner Münster هم شناخته می‌شود. این کلیسای جامع، بزرگترین کلیسای سوئیس و باقی مانده از اواخر قرون وسطی است. این کلیسا نقشی مهم و حیاتی در توسعه‌ی معماری این شهر بازی داشته، طراحی کلیسا در سال 1421 آغاز شده و بعدها به مرور زمان بخش‌هایی به آن اضافه شده است از جمله برج کلیسا که تا سال 1893 تکمیل نشده بود. درب ورودی بخش غربی کلیسا کنده کاری‌های بسیار زیبایی دارد و نقاشی‌های دیواری زیبا و متعدد، دیوارهای کلیسا را مزین کرده‌اند.
بخش‌های مختلف این کلیسا به زیبایی تمام با هنرهای گوناگون دوران قرون وسطا تزیین شده‌اند، و پس از ان نیز تعدادی از مشهورترین هنرمندان در دوران‌های مختلف تاریخی برای ساختن و تزیین کردن بخش‌های مختلف این کلیسا دست به دست هم داده‌اند. از تراس این کلیسا، چشم‌انداز زیبایی از رود آیره به نمایش درآمده است. اگر بتوانید از 254 پله برج کلیسا بالا بروید و به بالای برج برسید، چشم‌انداز خیره کننده‌ای از شهر را خواهید دید که در روزهای آفتابی و صاف، کوهستان آلپ نیز در دوردست دیده می‌شود.

برج ساعت

این برج ساعت 800 سال قدمت دارد و Zytglogge هم نامیده می‌شود یکی از مشهورترین و مهم‌ترین نمادهای شهر برن است. قدمت ساخت ساعت این برج به سال 1530 برمی‌گردد. این برج 23 متری نه تنها معماری زیبایی دارد، بلکه با یک ساعت نجومی بزرگ مزین شده است که دلیل اصلی شهرت آن است. گردشگران می‌توانند از این پله‌های بسیار قدیمی سنگی برج بالا بروند تا به سکوی بازدید بالای برج برسند. از این سکوی بازدید، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را خواهید دید که ارزش سختی بالا رفتن از برج را خواهد داشت. برای بازدید از این برج، تورهای مختلفی همراه با راهنما برگزار می‌شود که با کمک آنها هم می توانید از بخش‌های مختلف آن بازدید کنید و هم اطلاعات خوبی در مورد تاریخچه‌ی برج به دست آورید.

موزه انیشتین و موزه تاریخ برن

موزه‌ی تاریخ برن، در یک بنای 130 ساله ساخته شده که در گذشته یک قلعه‌ی قرن پانزدهمی بوده است. این موزه به همراه موزه‌ی اینشتین، دومین موزه‌ی بزرگ سوئیس را تشکیل می‌دهند. بیش از نیم میلیون شیء تاریخی از عصر آهن تا دوران رومیان، قرون وسطی و قرن نوزدهم و بیستم در این مجموعه‌ی بزرگ به نمایش درآمده است. نقاشی‌های قدیمی و منسوجات دست‌بافت، از جالب ترین اقلام دیدنی این موزه هستند.
همچنین موزه‌ی اینشتین، با تمرکز بر زندگی این دانشمند بزرگ و معرفی بیشتر وی به بازدیدکنندگان آغاز به کار کرده است. این موزه با نمایش آثار متعددی از جمله فیلم‌هایی در مورد انیشتین، نامه‌ها و وسایل شخصی وی، نشان می‌دهد که زندگی این دانشمند چگونه بوده است. اینشتین بیشتر کارهای ارزشمند خود را هنگام اقامتش در شهر برن در اوایل دهه‌ی 1900 میلادی انجام داده است، کارهایی از قبیل مقاله‌ی Annus mirabilis در مورد اثر فوتوالکتریک، حرکت براونی، نظریه‌ی نسبیت و فرمول E = mc2.

گواهی جایزه‌ی نوبل سال 1921 هم در این موزه قرار دارد و در معرض نمایش قرار داده شده است. اگر از علاقه‌مندان فیزیک نیستید یا با درک قوانین فیزیک مشکل دارید، در این موزه، با کمک انیمیشن‌های مختلف، تئوری‌های ارائه شده توسط اینشتین با سادگی بیشتری به بازدیدکنندگان توضیح داده می‌شود.

کوه گورتن Gurten

این منطقه شاید یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در کل برن باشد. گورتن کوهی به ارتفاع 864 متر و نمایی 360 درجه از بالای کوه در جنوب برن است. در پایین، شهر باشکوه برن با برج‌ها و گنبدهایش به همراه نمایی از کوه‌های یورا ( Jura mountains) و آلپ به چشم می‌خورند. مسیرهای متعددی دراین کوه برای کوهنوردی‌های سبک در میان علفزارهای پرگل و جنگل‌های انبوه وجود دارند. در زمستان ورزش‌های فصل مانند اسکی از تفریحات پر طرفدار این منطقه هستند. و پیشنهاد می‌کنیم حتما غذاهای باکیفیت و خوشمزه اینجا را امتحان کنید. جشنواره موسیقی گورتن هم، هر سال در اواسط ماه جولای در همین منطقه برگزار می‌شود. این کوه به راحتی با قطار، اتوبوس و تراموا قابل دسترس است.


جاهای دیدنی برن سوئیس-قسمت1Reviewed by تور ارزان on Oct 17Rating: 3.5جاهای دیدنی برن سوئیس-قسمت اولآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پایتخت سوئیس شهر برن - جاهای دیدنی برن سوئس قسمت اول - راهنمای سفر به سوئیس

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین جاذبه های گردشگری و توریستی پایتخت سوئیس شهر برن آشنا کنیم.

2 دیدگاه ها

  1. غزاله.محسنی گفت:

    زیبا بود

  2. taranom گفت:

    کشور سویس به نظر من قطعه ای از بهشت است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی