جاهای دیدنی ژنو-قسمت اول

جاهای دیدنی ژنو-قسمت اول

تور سوئیس دیدنیهای ژنو

جاهای دیدنی ژنو

جاهای دیدنی ژنو

شهر ژنو سوئیس در دامنه کوهی بالای رودخانه رون که از دریاچه آغاز می‌شود، نمایان می‌شود و خیابان‌های قدیمی خوش منظره و کوچه‌های پلکانی‌اش و زیبایی بنای کلیسای جامع ژنو به گردشگران نوید یک شهر بسیار دیدنی را می‌دهند. سه طرف این شهر حلقه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌های گسترده‌ای وجود دارد که استحکامات باستانی ژنو در این محدوده قرار گرفته اند. مرکز تجاری پایین شهر قدیمی به طرف شمال و در محله سنت ژروه ( the Saint-Gervais quarter) قرار دارد و ساحل دریاچه نیز که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ژنو در اطراف آن قرار دارند نیز در همین منطقه است که با تفرجگاه‌های زیبا، پارک‌ها و باغ‌ها پوشیده شده است. در این مطلب با اول تور هماره باشید تا جاهای دیدنی ژنو را بیشتر بشناسیم.

فواره آبی دریاچه ژنو

در کنار موج‌شکن دریاچه ژنو که به بندر ژنو متصل است، فواره‌ی بزرگی از سطح دریاچه در ستونی 140 متری به سمت بالا اوج می‌گیرد. این فواره به نماد شهر ژنو و معروف‌ترین نشان اختصاصی‌اش تبدیل شده است. یک پمپ قدرتمند، حدود 500 لیتر آب در ثانیه را با شدت به جریان می‌اندازد که باعث ایجاد این فواره شگفت انگیز می‌شود. این محل همچنین چشم اندازی خوب از بن د پاکی (Bains des Pâquis) می‌باشد که محل مورد علاقه‌ی مردم محلی برای شنا، تفریحات آبی و یا لذت بردن از سونا و یا کافه‌های اطراف دریاچه می‌باشد.

قلعه چیلون

قلعه چیلون (Château de Chillon) در ساحل دریاچه ژنو واقع شده است. برای بیش از چهار قرن، قلعه آبی کی از مقرهای اصلی بود که بر انتقال آب در دریاچه نظارت می‌کرد، و از مسیر زمینی به سنت برنارد پاس محافظت می‌کرد. این قلعه دارای هنر معماری قرن چهاردهم، قنات‌، 25 ساختمان جداگانه با سه حیاط است و دو دیوار مدور نیز در اطراف قلعه دارد. صدها هزار نفر از مهمانان هر سال به بازدید از قلعه می‌روند. همچنین این قلعه برای برگزاری مراسم عروسی به زوجهایی که قصد برگزاری یک مراسم با شکوه و مجلل را دارند اجاره داده می‌شود، و یا برای مراسم مختلف دیگر که بخواهند پیش زمینه‌ای تاریخی داشته باشد و با تشریفات خاص برگزار شود.

میدان بورگ دو فور Burg De Four

در مرکز شهر قدیم ژنو در نزدیکی محل بنای سن پیر، یک میدان بسیرا دیدنی وجود دارد که احتمال میرود قدیمی‌ترین میدان شهر باشد. این میدان بدون شک زیباترین و جذاب‌ترین میدان شهر است و فضایی دوست‌داشتنی و محبوب دارد. میدان بورگ دو فور در محل پیشین یکی از فروم‌های رومی ساخته شده و یک بازارچه‌ی بزرگ مربوط به قرن نهم نیز در این میدان برپا می‌شود. در قرن شانزدهم، پروتستان‌های تبعید شده در این مکان گرد هم آمدند و برای حفظ امنیت خود در این محل پناه گرفتند. امروزه، هم گردشگران و هم اهالی شهر در این میدان دور هم جمع می‌شوند و در کافه‌ها و رستوران‌ها به وقت گذرانی و گپ و گفت می‌پردازند. بسیاری از این رستوران‌ها و کافه‌ها در فصلی که هوا مساعد باشد، میزهای خود را در فضای باز و روی سنگ‌فرش میدان برپا می‌کنند که زیبایی میدان را چند برابر می‌کنند. یک فواره‌ی قرن هجدهمی و یک تندیس هم در مرکز این میدان وجود دارد. بنای پله دو ژوستیس (Palais de Justice) که از سال 1860 به عنوان دادگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد در اوایل دهه‌ی 1700 به عنوان کلیسا ساخته شده است و محل آن در اطراف همین میدان زیبا قرار دارد.

کلیسای سنت پیر

کلیسای جامع سنت پیر ژنو در سال 1150 ساخته شد و به‌عنوان کلیسایی رومی در بالاترین نقطه شهر قدیمی ژنو و در موقعیتی خاص از شهد قرار گرفته است، این بنای پر اهمیت برخی از ویژگی‌های عناصر گوتیک را در خود جای داده است. در طول اصلاحات پروتستان که ژنو در آن نقش مهمی ایفا کرده است، نامش به معبد سنت پیر تغییر کرد و به عنوان کلیسای پروتستان مورد استفاده قرار گرفت. جان کالوین در اینجا از سال 1536 تا 1564 به خطبه خوانی مشغول بوده و پیروان او محراب، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها را نابود کردند و تنها سرستون‌های حک شده و شیشه‌های رنگ آمیزی شده را از دکوراسیون اصلی آن دست‌نخورده باقی گذاشتند.
دو برج اصلی که قدمت آغاز ساخت آنها به قرن 13 برمی‌گردد، هرگز کامل نشدند (می‌توانید برای مشاهده‌‌ی نمایی زیبا از دریاچه و شهر به بالای یکی از آن‌ها بروید) همچنین بعدها در سال 1895 منار فلزی مخروطی جایگزین برجی که در قرن 15 در آتش سوزی از بین رفته بود، شد. شبستان نقاشی شده توسط ستون‌های عظیم خوشه‌بندی از راهرو اصلی جدا می‌شود که انتهای آن به محل مخصوص گروه کُر و محراب نیم دایره‌ای مربوط به قرن 12 می‌رسد.
پنجره‌های رنگی شیشه‌ای که اکنون در این کلیسا وجود دارند در واقع کپی شده از نسخه‌ی اصلی آن در قرن 15 که در حال حاضر در موزه‌ی هنر و تاریخ ژنو می‌باشند، هستند. در مقابل دیوار راهرو، قسمت پنجم، جایگاه گروه کُر اواخر دوره گوتیک با کنده کاری ظریفی از نمازخانه مخروب کوچک فلورانسی نگه‌داشته شده است. روبروی آخرین ستون راهروی شمالی، صندلی مثلثی شکلی است که گفته می‌شود توسط جان کالوین استفاده می‌شده. مجاور گوشه جنوب غربی، نمازخانه‌ی مکابیان (Chapelle des Macchabées) از سال 1406 باقی مانده که مثالی عالی از معماری مذهبی گوتیک، با پنجره‌های زیبایی پوشیده از نقش و نگار‌های همان دوران می‌باشد. حفاری‌های باستان شناسی زیر کلیسا، دخمه پرپیچ و خم زیرزمینی مربوط به سازه‌های مسیحی بر روی تپه، از جمله موزاییک رومی و دو پناهگاه مسیحی قرن 4 را مورد اکتشاف قرار داده اند که اسناد بسیار مهمی در تاریخ ژنو محسوب می‌شوند.

باغ انگلیسی یا ژردن آنگله Jardin Anglais

در کرانه‌ی جنوبی دریاچه که با نام ریو گوش (Rive Gauche) شناخته می‌شود، گردشگاهی بسیار محبوب برای بومیان و گردشگران وجود دارد به نام پروموناد دو لک (Promenade du Lac) از پل مون بلان (Pont du Mont-Blanc) شروع می‌شود و باغ انگلیسی نیز در کنار آن قرار دارد. در این باغ یک ساعت بزرگ در باغچه ساخته شده که درست مثل فواره‌ی جت دو یکی از نمادهای توریستی شهر ژنو است. این ساعت که برای داشتن دید و چشم‌انداز بهتر از دور دست در دامنه‌ای شیب‌دار ساخته شده است، در فصل‌های مختلف سال متناسب با گل‌ها و گیاهان موجود، ظاهر و رنگ آمیزی متفاوت و زیبایی پیدا می‌کند. در همین پارک یک یادبود ملی هم وجود دارد که یادآور ورود ژنو به کنفدراسیون سوئیس در سال1814 ساخته شده است. در کرانه‌های جنوبی دریاچه‌ی پارک Grange واقع شده است که یک باغ رز زیبا دارد و بسیار جلب توجه می‌کند.

جاهای دیدنی ژنو-قسمت اولReviewed by نویسنده تور on Oct 8Rating: 4.0جاهای دیدنی ژنو-قسمت اولآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا - جاهای دیدنی ژنو-قسمت اول - راهنمای سفر به ژنو سوئیس

سه طرف این شهر حلقه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌های گسترده‌ای وجود دارد که استحکامات باستانی ژنو در این محدوده قرار گرفته اند

1 دیدگاه

  1. مریم.موسوی گفت:

    کلیسای سنت پیر یکی از جاهای دینی ژنو است که خیلی زیباس من رفتم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی