رومانی

رومانی

تور ارزان رومانی

تور رومانی

آشنایی با رومانی

رومانی  کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است . رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن ۱۹.۹۴ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند . مردم رومانی از آمیزش قوم بومی داچیا (قومی هندواروپایی مرتبط به تراکیهای‌ها) و رومی‌ها پدید آمده و زبان رومانیایی از ریشه لاتین و هم‌خانواده با زبان ایتالیایی است . کشور رومانی در سال ۱۹۴۴م به اشغال ارتش سرخ شوروی درآمد و تا سال ۱۹۵۸م ادامه یافت. در این مدت شوروی با مداخله در امور رومانی موفق شد زمینه‌های شکل‌گیری و تسلط دولت کمونیستی را بر رومانی فراهم آورد. از این پس به مدت چهل سال و اندی از ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۹م دولت کمونیستی بر رومانی فرمان راند.

در سال ۱۹۸۹، نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور کمونیست کشور درپی شورش مردم رومانی سرنگون و نظام این کشور به یک نظام چندحزبی مبدل شد. با کنار رفتن پرده آهنین، دوره گذار رومانی به سوی دموکراسی و اقتصاد بازار سرمایه‌داری آغاز شد. پس از یک دهه مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب و کاهش استانداردهای زندگی، انجام اصلاحات گسترده، بهبود اقتصادی را به دنبال داشت. در سال ۲۰۱۰، رومانی یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا با شاخص توسعه انسانی بالا بود . رومانی در ۲۹ مارس ۲۰۰۴ به ناتو، و در ۱ ژانویه ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست.

جغرافیا و آب و هوا

کوه‌های کارپات، رومانی را به سه منطقه تقسیم می‌کنند: در شمال غربی ترانسیلوانیا، در جنوب والاچیا، در و شرق مولدووا. در امتداد ساحل، در شرق دانوب، دوبروجا واقع شده‌است. جنوب رومانی عمدتاً از دو دشت اصلی «کامپا رومانا» (دشت رومانی)، و دشت دانوب سفلی تشکیل شده است. در میانه کشور یعنی در ترانسیلوانیا زمین‌های مرتفعی به حالت فلات قرار دارند . زمین‌های منتهی‌الیه غرب رومانی نیز به صورت دشت است که در زبان رومانیایی به آن دشت غربی می‌گویند.

در شمال دوبروجا دلتای رود دانوب واقع شده که بزرگ‌ترین دلتای اروپا است و پرندگان و ماهیان زیادی در آن زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترین رودخانه رومانی دانوب است که عمدتاً در مرز این کشور با بلغارستان جریان دارد. شهرهای بندرگاهی مهم رومانی چون گالاتی، برایلا، و تولسئا نیز در کناره رود دانوب واقع شده‌اند. رودهای دیگر کشور که اهمیت بازرگانی چندانی ندارند عبارتند از مورش، سومش، اولت، سیرت، و پروت.

آب وهواي روماني معتدل اروپایی است.

گردشگری

اولین چیزی که در نگاه اول نظر شما را در رومانی جلب خواهد کرد خانه های با سقف شیب دار به سبک شمال ایران و همچنین پرچم های فراوان رومانی و اتحادیه اروپا در سرتاسر شهرها و روستاهاست به طوری که خیال خواهید کرد وارد جشنواره و یا یک روز ملی رومانی شده اید . تمامی شهرهای رومانی جاذبه های توریستی و تاریخی دارند و نمیتوان گفت کدام شهر از کدام بهتر است. مردمی خونگرم و مهمان‌نواز که آنها را از سایر اروپایی های خشک جدا می کند .

قومیت ها و مذهب رومانی

برپایه داده‌های آماری سال ۲۰۱۱ میلادی، جمعیت رومانی در آن سال ۱۹٬۰۴۳٬۷۶۷ نفر بود. این کشور مانند دیگر کشورهای منطقه رشد منفی زادوولد دارد و انتظار می‌رود که طی سال‌های آینده جمعیتش رو به کاهش بگذارد. در اکتبر ۲۰۱۱ رومانیایی‌تباران ۸۸٫۶ درصد از جمعیت، و مجارها ۶٫۵ درصد و مردم روما (کولیان) ۳٫۲ درصد را تشکیل می‌دادند.

رومانی یک کشور سکولار است و مذهب رسمی دولتی ندارد، اما اکثریت جمعیت آن مسیحی هستند. در سرشماری سال ۲۰۰۲ میلادی ۸۶٫۷ درصد از مردم رومانی خود را مسیحی ارتدکس معرفی کردند. بیشتر ارتدکس‌های این کشور به کلیسای ارتدکس رومانی تعلق دارند.

رومانیReviewed by اول تور on Jun 24Rating: 4.5تور ارزان رومانیتور ارزان - مکان های دیدنی رومانی - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی رومانی

5 دیدگاه ها

  1. عسل گفت:

    باید کشور جالبی باشه ، ممنون

  2. حسام گفت:

    اطلاعاتی که دادید جالب بود ، ممنون ، در مورد غذاهای رومانی هم اطلاعالی دارید ؟

  3. هلیا گفت:

    در مورد پروازهای تهران به رومانی هم میشه توضیح بدید ؟ ممنون

  4. دلارام گفت:

    جالب بود مطلبتون ، به عنوان مقصد سفر میتونه گزینه مناسبی باشه

  5. سهند.مرشدی گفت:

    رومانی محشره من زمامی که رفتم دلم نمیخواست برگردم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی