جاذبه های گردشگری بخارست

جاذبه های گردشگری بخارست

تور رومانی دیدنی های بخارست

جاذبه های گردشگری بخارست

جاذبه های گردشگری بخارست

در بیست سالی که گذشت، کشور رومانی با گشودن مرزهای خود، بستر سرمایه گزاری بین المللی را فراهم نمود و با ورود سرمایه گزاران اروپای غربی، با داشتن گنجینه هایی تاریخی مثل معماری زیبا و تاریخی شهرها، پوشش گیاهی زیبا و بی نظیر و مناظر طبیعت بی مانند متشکل از کوه، دشت،  رودخانه و دریا ، با بالا بردن استانداردهای گردشگری، شرایطی را فراهم نمود که امروزه میزبان گردشگران از تمام کشورهای جهان است . در این مطلب شما را با چند مکان دیدنی در بخارست پایتخت رومانی آشنا میکنیم .

کاخ پارلمان

کاخ پارلمان رومانی به نام‌های «خانه ملت» و یا «خانه بزرگ» هم شناخته می‌شود؛ ساختمانی که در قلب بخارست قرار دارد. این کاخ عظیم الجثه قرار بود در برنامه دیکتاتوری نیکلای چائوشسکو نقش ویترین دموکراسی و کاخ را بازی کند، اما این دیکتاتور هیچ وقت اتمام آن را ندید. خانه ملت بخارست بزرگ‌ترین عمارت اروپا و بعد از پنتاگون دومین ساختمان عظیم جهان است که در مجموع هزار و 100 اتاق دارد و در حال حاضر مقر پارلمان ملی رومانی و موزه ملی هنرهای معاصر است .

آب گرم و اسپا

به جامانده از دوران رومیان باستان، در کشور رومانی 70 آب گرم و اسپا طبیعی که برای کمک به انواع بیماریهای مختلف مثل روماتیسم، غدد، کلیه، کبد، تنفسی و آسم، قلب و عروق، معده و سیستم عصبی از یک طرف و تغذیه، متابولیسم وزنان از طرف دیگروجود دارد که هر ساله میزبان انواع افرادی است که به این خدمات نیاز دارند. به دلیل سطح استاندارد و قیمت مناسب این خدمات در رومانی، توریستهای فراوانی از انواع کشورهای اروپایی به این مراکز مراجعه می کنند . رومانی جایگاه بیش از یک سوم چشمه های آب معدنی و آب گرم اروپاست. عوامل طبیعی، تحت نظر مراقبت های پزشکی، توسط فیزیوتراپی، طب سوزنی، الکتریک درمانی و داروهای گیاهی مکمل درمان خواهند بود .از آب گرم ها و اسپا های معروف رومانی میتوان به این مکانها اشاره کرد : مانگالیا ، نپتون ، افوری نورد ( efori nord )  ، کووانسا ، بورسک ، هرکولانه ، بیله فلیکس و جند مکان دیگر .

موزه روستا

اگر زمان بازدید از همه‌ی نقاط خارج از شهر و حومه‌‌های آن را ندارید، می توانید همه‌ چیز را در مورد این نقاط تنها در این روستا که یک موزه‌ی فوق‌العاده‌ی فضای باز است، یاد بگیرید.  این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز از خانه‌های اصیل، مزارع و کلیساها یکی از بهترین مواردی است که در سفر به بخارست می توانید مشاهده کنید. در اینجا می توانید در یادگیری فرهنگ، رسوم، غذاها، معماری و سبک زندگی رومانیایی غرق شوید. بازدید از این موزه را به هیچ وجه از دست ندهید . در محوطه این موزه یک رستوران فضای باز نیز وجود دارد که تقریبا همیشه شلوغ است و بهتر است برای رزرو میز در این رستوران از چند ساعت جلوتر اقدام کنید ، همچنین توجه داشته باشید که ساختمان های موزه در روزهای دوشنبه و سه شنبه بسته هستند اما فضای باز این مجموعه همه روزه برای بازدید عموم باز است .

طاق نصرت

در اواخر قرن 19 بخارست تمام تلاش خود را به کار بست تا شبیه به پاریس شود. بنابراین جای تعجب نیست که كپي بنای طاق نصرت پاریس در بخارست وجود داشته باشد. بنای طاق نصرت در ابتدا به صورت چوبی در سال 1878 ساخته شد، اما در سال 1922 تصمیم گرفته شد که بنای این ساختمان تغییر کند و در سال 1936 طاق نصرت کنونی بخارست تکمیل شد. برخلاف طاق نصرت پاریس که نمادي برای جشن پیروزی ناپلئون است، این طاق به جشن تاسیس کشور رومانی در سال 1878 مربوط می‌شود .

پارک هراسترا

پارک مذکور را می توان ریه های سبز شهر بخارست نامید ، که در فصل بهار در زیبا ترین حالت خود قرار دارد . بزرگترین پارک این شهر، برای شما سفرهای قایق‌سواری در دریاچه مرکزی، زمین بازی، یک شهربازی، امکان دوچرخه سواری، یک باغ وحش کوچک  و مجسمه‌های همه‌ی نویسنده‌های بزرگ رومانی که تاکنون زیسته‌اند را فراهم آورده است. همچنین تعدادی ناهار خوری  در سمت شمالی پارک وجود دارد که در طول تابستان افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند. تقریبا برای هرکسی با هر سلیقه‌ی مورد سرگرم‌ کننده‌ای در این پارک پیدا می‌شود . شما میتوانید در این پارک زیبا دوچرخه کرایه نمایید اما باید کارت شناسایی و پاسپورت خود را همراه داشته باشید .

مرکز تاریخی شهر بخارست

محله «پیاتا یونیورسیته» بخش عمده شهر قدیمی است که از تخریب‌ها در امان مانده. در این منطقه می‌توانید صومعه شگفت انگیز «استاوروپولز» را از نزدیک ببینید؛ محو تماشای کلیسای «هانول اسفانتل» شوید یا مسافرخانه قدیمی «موناک» را دریابید. از دیگر ساختمان‌های این منطقه می‌توان به عمارت پاریسی بانک سی ای سی، موزه ملی تاریخ رومانی و کلیسای روسیه اشاره کرد. در این منطقه می‌توان شب زنده داری مردم بخارست را از نزدیک مشاهده کرد و در رستوران‌های آن غذاهای لذیذی خورد .

موزه ملی هنر

موزه‌ی ملی هنر رومانی، در واقع کاخ سلطنتی سابق است که تاثیر گذارترین مجموعه‌ی هنری این کشور را میزبانی می‌کند. در اینجا می توان نشانه‌هایی از نقاشی های قرون وسطایی تا آثار هنری قرن بیستم را تماشا کنید. اگر به هنر علاقمند هستید، قطعا بازدید از این موزه شما را راضی خواهد کرد . اگر در چهارشنبه اول ماه در بخارست باشید میتوانید به صورت رایگان از موزه بازدید نمایید ، و همچنین اگر بخواهید در بازدید از این موزه در تور راهنمایان موزه شرکت داشته باشید باید از چند هفته قبل این تور را رزرو نمایید .

جاذبه های گردشگری بخارستReviewed by نویسنده تور on Aug 10Rating: 4.5جاذبه های گردشگری بخارستآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی بخارست پایتخت کشور رومانی - جاذبه های گردشگری بخارست

1 دیدگاه

  1. تیانا.مجتهدی گفت:

    خدای من چقدر زیبا . چه جاهی دیدنی داره این بخارست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی