بخارست رومانی

بخارست رومانی

تور رومانی بخارست

بخارست رومانی

بخارست پایتخت رومانی

بخارست قلب رومانی است و شکوه و عظمتي ستودنی دارد، اما جذابیت‌های آن نیاز به کاوش دارد. اگر شما از آن دست گردشگرانی هستید که به دنبال زیبایی‌های معماری از جاده‌ها عبور می‌کنید، ترافیک و شلوغی جمعیت 2.3 میلیونی را تحمل می‌کنید، طبیعت دست نخورده را دوست دارید و می‌خواهید یک شهر در حال تغییر را ببينید؛ بخارست بهترین انتخاب است .

بخارست، پایتخت پر هیاهوی رومانی، مشهور به شهری با بلوارهای پهن و پردرخت، ساختمانهای زیبا و بی نظیراست، در حدی که در سالهای 1900 به پاریس کوچک شهرت داشت . بخارست جاذبه های گردشگری بسیاری دارد ، از کلیسای ۳۰۰ ساله و یک بنای اداری فولادی-شیشه‌ای گرفته تا موزه‌ها و پارک‌های تفریحی در این شهر پیدا می‌شود. حساسیت مدرن زایی در این شهر باعث شده است تا هرآنچه را از یک پایتخت اروپایی انتظار داریم، در آن پیدا کنیم. خوشبختانه با یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپایی مواجه هستیم که آن را نسبت به شهرهای شمالی و غربی قاره‌ی همیشه سبز تبدیل به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای گردشگران کرده است .

در افسانه های قدیمی محلی رومانی آمده است که شهر بخارست( یا به تلفظ محلی بوکورشت)، در ساحل رودخانه دمبوویتسا، توسط مزرعه داری به نام بوکور(بمعنای شادی است) پایه گذاری شد .  نحوه نواختن فلوت او بسیار دلنواز بود و آب انگور که از تاکستانهایش به عمل می آورد، زبانزد همه بود و او را به یک تاجر معروف محلی بدل کرده بود و باعث شد منطقه و محل زندگیش را به نام او بشناسند . در قرن نوزدهم، ساختمانهای نئوکلاسیک شهر، پارکهای سبک روز، خیابانی مشابه شانزه لیزه و طاق نصرت، توسط مهندسین آموزش دیده در فرانسه و خود فرانسویان، مشابه پاریس، در بخارست ساخته شد و به همین دلیل یکی از زیبا ترین شهرهای اروپای شرقی به حساب می آید .

در جنوب مرکزی شهر پروژه‌های ناتمام زیادی از حكومت چائوشسکو وجود دارد؛ بقایایی از ابعاد واقعی آنچه یک دیکتاتور می‌تواند بر سر یک شهر بیاورد. مرکز شهر در شمال رودخانه دامبویتا قرار دارد؛ جایی که بازارهای شلوغ، هتل‌های مدرن، کلیساهای ارتدکس باستانی و پارک‌های دیدنی در کنار هم قرار دارند. در حومه شمالی جنگل‌های زیبایی وجود دارد که بخارست را به یک شهر سبز رنگ تبدیل کرده است. به هر حال بخارست علی رغم امکانات تفریحی و دیدنی‌هاي بسیاری که دارد یکی از شهرهایی است که به درستی شناخته نشده است. و سفری که به بخارست خواهید داشت سرشار از مکاشفه های منحصر به فرد خواهد بود .

آب و هوای بخارست

آب و هوای بخارست مقداریشگفت‌انگیز است. تابستان‌ها عموما گرم هستند، اما به ندرت سوزنده یا مرطوب می‌شوند و همچنین بارش باران در طول این فصل کم اتفاق می‌افتد. زمستان‌ها می توانند یخ زده باشند، اگرچه نباید از بابت انباشته شدن برفی نگرانی چندانی وجود داشته باشد. بهار و پاییز دارای آب و هوایی کاملا مطلوب هستند. اما ممکن است گاهی اوقات روزهای بادخیز این فصول را از آنچه که هستند کمی سردتر کنند.

بهترین فصل برای سفر به بخارست تابستان و پاییز است. خرداد ماه تا مرداد توریست‌ها به شهر میآیند، اما به علت این که بخارست، شهر چندان گرانی محسوب نمیشود نرخ هتل‌ها و کالاها در این ماه‌ها تغییر محسوسی نمی‌کند. پس شما می‌توانید با خیال راحت از طبیعت زیبای شهر استفاده کنید. از سوی دیگر پاییز پایتخت رومانی هم بسیار دیدنی است؛ تغییر رنگ درختان بلوارها باعث می‌شود زیبایی‌های رنگارنگ شهر بیشتر جلوه کنند. آب و هوا در ماه‌های مهر و آبان بسیار لذت بخش است، اما بد نیست در این وقت سال یک ژاکت نخی همراه داشته باشید تا در برابر بادهای شهر بتوانید مقاومت کنید .

چگونه به بخارست برویم

برای دریافت ویزا از سفارت رومانی در تهران نیاز به یک دعوتنامه دارید. بعد از دریافت دعوتنامه باید همراه با مدارک زیر به سفارت رومانی در تهران مراجعه کنید ، اصل دعوتنامه، اصل گذرنامه (دارای حداقل شش ماه اعتبار)، سه قطعه عکس 4×3 زمینه سفید جدید، اصل شناسنامه، گردش حساب بانکی جهت نشان دادن تملک مالی سفر، بیمه بین‌المللی برای طول مدت اقامت، برگه‌های رزرو هتل و هزینه صدور ویزا. مدت زمان صدور ویزا حداکثر دو هفته است و حضور متقاضی در سفارت الزامی است. برای رفتن به بخارست مي‌توان از خطوط هوایی ترکیش و امارات استفاده كرد. 

بخارست رومانیReviewed by اول تور on Aug 3Rating: 5.0بخارست رومانیآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی رومانی شهر بخارست - دانستنی های بخارست رومانی

1 دیدگاه

  1. isan گفت:

    بخارست خیلی شهر زیباییه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی