کلیسای سنت باسیل روسیه

کلیسای سنت باسیل روسیه

تور روسیه کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل روسیه

کلیسای سنت باسیل روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از نمادهای کشور روسیه به حساب می آید که با قدمتی بالغ بر 450 سال، در میدان سرخ مسکو پایتخت روسیه واقع شده است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با این بنای تاریخی زیبا بیشتر آشنا شویم.
این کلیسا بعنوان یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی روسیه، به دستور ایوان چهارم مشهور به ایوان مخوف به عنوان نمادی از فتح خانات قزان (دولت تاتار قرون وسطایی) و برای تشکر به خاطر شکست سپاهیان جنگجوی مغول ساخته شد.

اولین چیزی که پس از ورود به میدان سرخ توجه شما را به خود جلب می کند، گنبد صورتی رنگ زیبا و نمای جادویی این کلیساست. جالب است بدانید که رنگهای روشن و زیبا، 200 سال پس از ساخت این بنا به دیواره‌های آن زده شد. نکته جالب دیگر درمورد این بنا این است که دیکتاتور سابق، ژوزف استالین، از موقعیت این کلیسا در ورودی میدان سرخ به دلیل توده تظاهرات مردمی چندان راضی نبود و تصمیم به تخریب این کلیسا گرفته بود. ولی خوشبختانه اطرافیانش مانع این کار او شدند.

کلیسای سنت باسیل مسکو با گنبد پیازی شکل رنگارنگ، تا 40 سال پس از ساخت بعنوان بلندترین ساختمان شهر شناخته می شد. این کلیسا از 10 کلیسای جداگانه تشکیل شده است و هر کلیسا شامل چند اتاق تو در تو می باشد. البته در ابتدا شامل یک کلیسای جامع بود که 8 کلیسای دیگر آن را احاطه کرده بودند. دهمین کلیسا در سال 1588 به این مجموعه اضافه شد.

این کلیسا بارها و بارها دچار آتش سوزی شده و بارها مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته است. همچنین در ساخت این کلیسای جامع از آجرهای تزئینی برای طراحی دکور استفاده شده و در قرن شانزدهم با آجرهای جدید بازسازی شده است.

این کلیسای جامع در دوره جماهیر شوروی از جامعه ارتودوکس روسیه مصادره شد و از سال 1990 در یونسکو ثبت جهانی شد و پس از آن در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه روسیه نامگذاری شد. همچنین از سال 1991 درهای کلیسا به روی بازدیدکنندگان باز شد اما نه به عنوان مکانی برای عبادت، بلکه به عنوان یک موزه تاریخی که تا به امروز نیز تقریبا به همین شکل باقی مانده است و بازدیدکنندگان می توانند از گالری‌های متصل به کلیسا دیدن کنند.

کلیسای سنت باسیل روسیهReviewed by تور ارزان on Nov 15Rating: 4.0کلیسای سنت باسیل روسیهآشنایی با بهترین جاهای دیدنی مسکو روسیه - کلیسای سنت باسیل روسیه - راهنمای تور روسیه - تور ارزان روسیه - تور مسکو

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی مسکو روسیه – کلیسای سنت باسیل روسیه – راهنمای تور روسیه – تور ارزان روسیه – تور مسکو

1 دیدگاه

  1. سهند.طالقانی گفت:

    ممنون زیبا بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی