شهر نیژنی‌ نووگورد روسیه

شهر نیژنی‌ نووگورد روسیه

تور روسیه شهر نیژنی‌نووگورد روسیه

شهر نیژنی‌نووگورد روسیه

شهر نیژنی‌نووگورد روسیه

شاید کمتر کسی نام این شهر زیبای روسیه را شنیده باشد، زیرا این شهر نسبت به مسکو و سن‌پترزبورگ کمتر در سطح بین‌المللی مطرح شده است، اما با توجه به اینکه مسابقات فوتبال جام جهانی سال 2018 در این شهر برگزار خواهند شد، نیژنی‌نووگورد روسیه بیش از پیش در بین جهانیان شناخته خواهد شد.
با اول تور همراه باشید تا این شهر زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

برخی از افرادی که این شهر را دیده‌اند، نیژنی‌نووگورود را پایتخت سوم روسیه میخوانند، زیرا دیدنی‌های بسیار زیبا و باستانی این شهر هر مسافری را مشتاق به سفر خواهد کرد، کاخ کرملین باستانی در کنار رود ولگا و پیاده رو دلنشین و رمانتیک کناره این رود، خستگی سفر را از یاد شما خواهد برد.
در اواسط قرن نوزدهم این شهر پایتخت تجاری روسیه به شمار میرفت، قایق‌ها و کشتی‌های مختلفی در ساحل رود این شهر پهلو می‌گرفتند و تجارت رونق خوبی داشت، و امروزه هم با تغییرات ساختار تجارت و پیشرفت تکنولوژی، شهر نیژنی‌نووگورد نیز از این پیشرفت بی بهره نمانده و دوباره تبدیل به یکی از شهرهای مهم تجاری روسیه شده است.
نیژنی‌نووگورود در ساحل جنوبی رود ولگا قرار گرفته است. رود اکاهم از میان شهر می‌گذرد و آن را به دو منطقه‌ی بالادست، در ساحل تپه‌ای سمت راست و شهر پایین دست، در ساحل سمت چپ تقسیم می‌کند. شهر بالادست که در واقع بخش تاریخی و دیرین نیژنی‌نووگورود است شامل سه محله‌ی نیژگردسکی (بخش تاریخی مرکزی به علاوه‌ی منطقه‌ای در ساحل ولگا)، پریکسکی (در کنار رود اکا) و سوتسکی می‌شود. شهر پایین دست که بزرگ‌تر است و بافتی صنعتی دارد محله‌های کاناوینسکی، سرموسکی، آوتزاودسکی، مسکوسکی و لنینسکی را در خود جای داده است. کرملین این شهر را در کرانه شرقی اکا ساخته‌اند که به پاس مرتفع بودنش به ولگا هم مشرف است. کنار دیوار جنوبی کرملین، خیابان‌های بنیادین شهر را می‌بینید که از میدان مینینیای پژارسکگو منشعب می‌شوند. پیاده راه دل‌نشین بلشایا پکروسکایا هم از همین میدان به سمت جنوب می‌رود تا به میدان گرکگو برسد. ایستگاه‌های اتوبوس و قطار شهر را هم کنار یکدیگر در ساحل غربی رود اکا می‌بینید. 

آب و هوای نیژنی‌نووگورد

نیژنی‌نووگورود آب و هوای مرطوب و قاره‌ای دارد، آب و هوای آن شبیه مسکو است اما با زمستان‌هایی کمی سردتر، زمستان‌های شهر از اواخر نوامبر تا پایان مارس طول می‌کشند و معمول در این ماه‌ها نیژنی‌نووگورود پوشیده از برف است. میانگین دمای شهر هم از 19 درجه‌ی سانتی‌گراد در ماه جون تا 9 درجه‌ی سانتی‌گراد زیر صفر در ژانویه نوسان دارد.

مراکز خرید در نیژنی‌نووگورد


مرکز خرید مگا

مرکز خرید اصلی شهر که در سال 2006 کارش را شروع کرده و در میان 160 مغازه‌اش نام چند برند جهانی را هم می‌بینید. مگا در حومه‌ی جنوبی شهر است، درست کنار جاده‌ای که به کازان می‌رود. اتوبوس‌های رایگانی هم از چند نقطه‌ی شهر شما را به این مرکز خرید می‌برند.

فنتاسیکا

مرکز خرید بزرگی در شماره‌ی 178 خیابان ردینف شهر قرار گرفته است.

الپی فشن گالری

تنها مرکز خرید مرکز شهر که در خیابان الکسیوسکایا فروشگاه شماره‌ی 10/16 قرار گرفته است.

رسپوبلیکا

مرکز خرید بزرگی درست روبه‌روی ایستگاه مسکوسکی، پارک فینیکس.

شهر نیژنی‌ نووگورد روسیهReviewed by نویسنده تور on Oct 27Rating: 4.5شهر نیژنی‌نووگورد روسیهآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی روسیه - شهر نیژنی‌نووگورد روسیه - راهنمای سفر به روسیه

1 دیدگاه

  1. شمیم.اسدی گفت:

    خیلی مفید و کامل بود من واقعا از شهر نیژنی‌نووگورد روسیه هیچ چیز نمیدونستم . ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی