مسکو

مسکو

تور ورسیه مسکو

مسکو

مسکو

سرزمین زیبا و سردسیر روسیه از جمله کشورهایی است که نمیتوان از سفر به آن چشم پوشی کرد، بناهای بسیار دیدنی، فرهگ خاص مردمانش و هنری که در پوست و خون و رگهای این کشور وجود دارد، هر سفردوستی را مشتاق سفر به شهر های روسیه می‌کند، در این مطلب تیم ما در اول تور شهر زیبای مسکو، پایتخت روسیه را به شما عزیزان معرفی میکنیم.
با ما همراه باشید تا سفری به مسکو داشته باشیم.

با توجه به تصاویر ذهنی و شناخت قبلی ای که بیشتر ما از روسیه داریم اولین تصوری که در ذهن ما نقش می‌بندد آفتاب ملایمی که به گنبد‍‌های طلایی کلیساها می‌تابد، مردان و زنان با پالتو‌های سنگین و بلند که در خیابان‌های پوشیده از برف قدم می‌زنند، سربازهای یونیفرم پوشی که در میدان سرخ رژه می‌روند... اینها هستند.

شهر مسکو پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روسیه است، و در واقع مهمترین شهر روسیه به شمار می‌آید. کاخ کرملین هنوز هم با گذشت چندین سال شکوه و درخشش زمان شاهزاده‌های روس را دارد، و همچنان به عنوان نماد روسیه پابرجاست و هنوز هم یادآور رویدادها و اتفاقات تلخ وشیرین تاریخ پر داستان روسیه است.
در قسمت بیرونی دیوار شمالی کاخ کرملین میدان سرخ معروف قرار دارد، و در جنوب این میدان نیز کلیسای زیبای سنت باسیل را می‌توان مشاهده کرد.
مسکو از آن شهرهایی است که تنوع جمعیتی و غنای فرهنگی‌اش کم نظیر است. چه شیفته‌ی اپراهای چایکوفسکی باشید و چه عاشق نمایشنامه‌های چخوف، در این شهر می‌توانید از عالی‌ترین اجراهای کلاسیک آن لذت ببرید.
در تئاتر بولشوی می‌توانید از بهترین اجراهای باله و اپراهای عالی که در دنیا از برترین‌ها هستند لذت ببرید و پیشنهاد میکنیم در زمانی که در مسکو هستید، حتما به یکی از این اجراهای بی‌نظیر بروید.
همچنین در مسکو موزه‌های بسیاری وجود دارند که در دل خود دنیایی از آثار هنری و تاریخی با ارزش را نگهداری می‌کنند، یکی دیگر از دیدنی‌های مسکو ساختمان‌های هفت خواهر هستند که بر روی تپه‌های هفت گانه به نام تپه‌های گنجشک قرار دارند و در 6 کیلومتری جنوب غربی کرملین واقع شده اند.
در زمان قدرت حکومت کمونیستی در روسیه، غذا خوردن در بیرون از منزل شامل یک وعده خیلی ساده و ارزان در یک کافه و یا یک رستوران معمولی می‌شد، اما امروزه رستورانهای بسیار شیک و زیبا و با قیمت‌های بالا در سطح شهر به وفور دیده می‌شوند، حالا می‌شود طعم غذاهای اصیل روسی را در رستوران‌های مسکو چشید و از غذا خوردن در رستورانهایی با فضای دلنشین و معماری زیبا لذت برد. اگر هم از غذاهای سنگین روسی خسته شدید، می توانید سراغ رستوران‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی شهر بروید که بیشتر آن‌ها هم استانداردهای بین المللی را رعایت می کنند.
اگر در مسکو قصد خرید دارید بهترین مکان برای این امر خیابان پتروسکا، پیاده راه استلسنیکف و یا خیابان آربات هستند، که هم میتوانید اجناس خوبی را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید و هم از نزدیک زندگی بومیان مسکو را مشاهده کنید.

چند توصیه

_ اگر در مسکو قصد تبدیل ارز را داشتید بهتر است که از چند بانک و گیشه صرافی قیمت بگیرید تا سرتان کلاه نرود.
_ در شهر مسکو بارندگی‌های تابستانه بیشتر از زمستان است، پس بهتر است اگ ردر تابستان به این شهر سفر می‌کنید لباس و کفش مناسب هوای بارانی به همراه داسته باشید.
_ در رستوران‌های مسکو بهتر است به سراغ رستورانی بروید که تنها در یک سبک مثل آسیایی و یا قفقازی حرفه‌ای هستند، زیرا آنهایی که در چند سبک غذا سرو می‌کنند خیلی در طبخ غذاهای خاص مهارت ندارند، همچنین دادن انعام برای پیش‌خدمت‌های رستورانها امری خوشایند است، اما اگر هم انعام ندهید ( البته در رستورانهای متوسط تر) ناراحت نخواهند شد.- اگر میخواهید سوغاتی ها مخصوص مسکو را خریداری کنید بهتر است اجناسی مانند کریستال، پارچه‌های کتان، صنایع دستی و یا شال‌های پشمی را خریداری کنید، و اگر هم به عتیقه‌جات علاقه دارید باید در صورت خرید این اجناس مالیات بدهید و از کمیته فرهنگی روسیه برای خارج کردن انها از کشور مجوز تهیه کنید.
_ برای رفت و آمد در مسکو مقرون به صرفه تر است که از بلیط‌های مغناطیسی مترو استفاده کنید، و همچنین تاکسی‌ ها هم در همه خیابان‌های شهر به راحتی پیدا می‌شوند.

آب و هوای مسکو

این شهر آب و هوای قاره‌ای مرطوب دارد، تابستانهایش گرم و گاهی داغ هستند و زمستانهای سرد و طولانی دارد، در ماه‌های گرم سال دمای هوا میانگین 23 درجه سانتیگراد است، و در زمستانهای مسکو دمای هوا گاهی به 10 درجه زیر صفر هم می‌رسد.
در فصل تابستان و همچنین بیشتر اوقات سال در مسکو باران می‌بارد، اما در زمستان فقط بارش برف را مشاهده خواهید کرد.
در ماه های می تا سپتامبر ممکن است طوفانهایی در مسکو اتفاق بیافتد، پس بهتر است مراقب این تغییرات جوی ناگهانی در مسکو باشید.
با توجه به این دانسته ها از آب و هوای مسکو بهترین زمان سفر به این شهر اواخر بهار و اوایل پاییز هستند که بهترین آب و هوا را دارد.

مسکوReviewed by نویسنده تور on Sep 1Rating: 4.5مسکوآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی روسیه شهر مسکو - راهنمای سفر به روسیه

1 دیدگاه

  1. بهارک.شبیری گفت:

    جاهای دیدنی مسکو خیلی زیاده . امیدوارم امسال برا جام جهانی بتونم به روسیه برم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی