مراکز خرید مسکو

مراکز خرید مسکو

تور روسیه مراکز خرید مسکو

مراکز خرید مسکو

مراکز خرید مسکو

سفر به مسکو، پایتخت کشور روسیه به هر جایی که بروید جاذبه‌های خیره کننده‌ای خواهید دید، کاخ زیبا و با شکوه کرملین، بناهای تاریخی با معماری بسیار زیبا و طبیعت دیدنی این شهر همگی برای مسافران جذاب هستند، اما علاوه بر این امتیاز‌ها مراکز خرید متنوع و فروشگاه‌های برندهای مختلف و یا فروشگاه‌های بومی روسی، از جاذبه‌هایی هستند که به هیچ وجه نباید بازدید از آنها را از دست بدهید.
با اول تور همراه باشید تا برخی از معروف‌ترین مراکز خرید مسکو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معروف‌ترین خیابان مسکو پتروسکا است، در دو طرف این خیابان میتوانید بوتیک‌های مختلف از برندهای لوکس، و همچنین چند مرکز خرید بزرگ نیز در این خیابان قرار دارند، اما اگر قصد خرید سوغاتی را داشته باشید خیابان آربات انتخاب بهتری است.
اگر می‌خواهید سوغاتی‌های محلی مسکو را ببینید، بهتر است سراغ کریستال‌ها، پارچه‌های کتان، صنایع دستی سنتی یا شال‌های پشمی بروید. خیلی‌ها هم دوست دارند یادگارهای دوره‌ی کمونیستی را از مسکو سوغات ببرنــد، اما باید یادتان باشد برای خارج کردن عتیقه جات و برخی اجناس قدیمی و برخی جواهرات یا صنایع دستی از روسیه باید از کمیته فرهنگ روسیه مجوز بگیرید و هزینه ای هم بپردازید که در بیشتر موارد قیمت مالیات آن جنس برابر با قیمت خود کالا میشود.

مرکز خرید گورود (Gorod)

نام این مرکز خرید به معنای شهر است، و همین نام حاکی از آن است که این مرکز خرید بسیار بزرگ است، و بوتیک‌های مختلف، فود کورت، محل بازی کودکان، مجل اسکیت روی یخ، و امکانات تفریحی مختلف دیگیر نیز در آن تعبیه شده‌اند.

مرکز خرید جی یو ام (GUM)

ساختمان قرن نوزدهمی و دیدنی این مرکز خرید را در قسمت شرقی میدان سرخ میتوانید پیدا کنید، جایی که با وجود قدمت تاریخی، حال و هوایی امروزی دارد. در این مرکز خرید زیبا تعداد بسیار زیادی از مغازه‌ها را در چند طبقه خواهید دید که همه جور جنسی می‌فروشند.

بازار ایز مایلوو

توی این بازار، انواع آثار هنری، صنایع دستی، عتیقه‌جات روسی، یادگارهای دوره‌ی کمونیسم و در واقع همه جور سوغاتی روسیه، از جمله عروسک‌های تودرتوی ماتریوشکا، را پیدا می‌کنید. بعضی مغازه‌ها هم فرش‌های سنتی ناحیه‌ی قفقاز و آسیای مرکزی، سفال، کتان، جواهرات، کلاه‌های خز، صفحه‌های شطرنج و اسباب‌بازی‌های جورواجور می‌فروشند.
اینجا می‌توانید چانه بزنید، اما انتظار نداشته باشید که فروشنده‌ها خیلی با شما راه بیایند. در عوض با کمی چانه زدن، یا حتی بدون چانه زدن، می‌توانید از دست‌فروش‌ها حدود 10 درصد تخفیف بگیرید. مغازه‌های این‌جا هر روز باز هستند، اما بیشتر دست‌فروش‌ها فقط آخر هفته به این بازار می‌آیند.
غرفه‌های هنری بازار ایزمایلُوُو را در خیابان کریمسکی، درست‌ روبروی ورودی پارک گورکی، و در «پِرِخُد» (بازارچه‌ی زیرگذر) می‌بینید.

فروشگاه دتسکی میر

این فروشگاه بزرگ که معنی اسمش «دنیا بچه‌ها» ست، در دوره‌ی شوروی، مهم‌ترین مرکز فروش اسباب‌بازی فروشی مسکو بود، اما الان، در کنار اسباب‌بازی‌های ساخت روسیه، انواع وسایل ورزشی و لوازم خانگی را هم در آن پیدا می‌کنید.

مرکز خرید اختنی ریاد

این مرکز خرید مجلل را در دهه‌ی 1990 ساخته‌اند و هرچند زمانی پر بود از بوتیک‌های گران‌قیمت، اما حالا مغازه‌هایش اجناسی با دامنه‌های قیمتی گوناگون می‌فروشند و از آن مراکز خرید پر طرف‌دار مسکو شده است. در طبقه‌ی هم‌کف این مجموعه هم یک فودکورت بزرگ را پیدا می‌کنید که همیشه شلوغ است و تنوع خوراکی‌های آن زیاد است.

مرکز خرید TSUM

مرکز خرید TSUM در خیابان Petrovka قرار دارد و در چند قدمی میدان سرخ، تئاتر بولشوی، موزه ی تاریخ و بقیه ی جاذبه های گردشگری مهم مسکو قرار گرفته است. مانند بسیاری دیگر از مراکز خرید مسکو، TSUM هم به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در این شهر شناخته می شود چون تعداد برندهای پوشاک، کفش، لوازم جانبی و لوازم آرایشی بهداشتی در آن، کمتر از یک هزار عدد نیست. در کنار یک خرید هوشمندانه در این مرکز خرید می توانید با سبک معماری کلاسیک روسی هم آشنا شوید و از محیط جذاب آن لذت ببرید.

مرکز خرید پتروسکی

قدمت پاساژ Petrovsky به سال 1906 بر می گردد و یکی از گران ترین مرکز خریدهای مسکو مسحوب می شود اما اگر هم قصت خرید از این پاساژ را ندارید سری به آن بزنید و از معماری زیبایش لذت ببرید. این پاساژ در خیابانی به همین نام قرار گرفته و تا میدان سرخ تنها چند قدمی فاصله دارد. اگر دوست دارید تا روز فوق العاده ای داشته باشید و حتی برای چند ساعت هم که شده، خودتان را عضو یکی از خانودان سلطنتی حس کنید، حتما از این پاساژ دیدن کنید.

مراکز خرید مسکوReviewed by اول تور on Sep 8Rating: 4.0مراکز خرید مسکوآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی روسیه - مراکز خرید مسکو - راهنمای سفر به روسیه شهر مسکو

1 دیدگاه

  1. زیبا جون گفت:

    طبقه پایین این مرکز خرید خیلی شبیه به کافه ویکولو در سام سنتر تهرانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی