سن‌پترزبورگ روسیه

سن‌پترزبورگ روسیه

تور روسیه سن‌پترزبورگ

سن‌پترزبورگ روسیه

سن‌پترزبورگ روسیه

شاید بتوان گفت سن‌پترزبورگ یکی از زیباترین شهر‌های روسیه است، در کنار رودخانه نوا کاخ‌ها و ساختمان‌هایی از قرن 18 برجا مانده‌اند که وقتی گذرتان به مسیر این رودخانه می‌افتد گمان خواهید کرد در همان قرون در حال قدم زدن هستید، در این مطلب با اول تور همراه شوید تا در سن‌پترزبورگ زیبا گشتی بزنیم و این شهر را بیشتر بشناسیم.

شهر سن‌پترزبورگ در طی سالهای مختلف اسامی مختلفی داشته‌است، زمانی آن را به نام پتروگراد یا لنینگراد، و اکنون نیز محلی‌ها نام خلاصه تر پیتر را برای این شهر به کار می‌برند. قدمت این شهر تنها نزدیک به 300 سال است اما در همین مدت نیز رویدادها و اتفاقات بزرگی را شاهد بوده‌است.
راستش را بخواهید، عجیب است که منطقه‌ای به این کوچکی خاستگاه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جنبش‌های هنری و فرهنگی روسیه و جهان باشد. اما واقعیت همین است. سن پترزبورگ زادگاه باله‌ی روسی، خانه‌ی غول های ادبی مانند پوشکین و داستایوفسکی و همچنین زادگاه آهنگ‌سازانی مثل شستاکوویچ و راخمانیوف است، این خاصیت بالقوه نوآوری و ابداع را میتوان در سبک‌های هنری و حتی در آشپزی رستوران‌های سن‌پترزبورگ نیز مشاهده کرد.

این شهر که زادگاه ولادیمیر پوتین هم هست، حالا دروازه‌ی اصلی تجارت روسیه و قلب صنایع نفت و گاز، کشتی سازی، هوافضا، رادیو و الکترونیک، نرم افزار و رایانه، خودروسازی، ترابری، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، چاپ و نشر، غذا و منسوجات روسیه است و نقش کانون فرهنگ و هنر کشور را هم بازی می‌کند.
منطقه اصلی سن‌پترزبورگ جایی است که کاخ زمستانی و ساختمان دریاسالاری در آن قرار دارند، و در نزدیکی انها خیابان نوسکی را می‌بینید که فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و جاهای دیدنی بسیاری در همین خیابان قرار دارند. این منطقه که مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری سن‌پترزبورگ را در خود جای داده به ثبت جهانی سازمان یونسکو نیز رسیده است.


آب و هوای سن‌پترزبورگ

سن پترزبورگ آب و هوای مرطوب قاره ای دارد، اما تاثیر گردبادهای دریای بالتیک باعث می‌شود که تابستان هایش گرم، مرطوب و کوتاه و زمستان هایش سرد، مرطوب و طولانی باشند و در زمستان هم دوره‌هایی از گرمای نسبی را تجربه کند.
در زمستان میانگین دمای 9 درجه زیر صفر را شاهد هستیم، اما ممکن است سردتر از این هم باشد، یخ زدن سطح خیابان‌ها در زمستان امری عادی در این شهر است، و همچنین یخ زدن سطح رودخانه نوا.
در تابستان میانگین دمای هوا 20 درجه سانتیگراد است و رطوبت هوا نیز کاملا محسوس است.

دیدنی‌های سن‌پترزبورگ بسیار هستند که در مطالب بعدی مفصل در مورد آنها توضیح خواهیم داد.
- موزه ی هرمیتاژ
- ساختمان ستاد عمومی
- کلیسای جامع سن ایزاک
- موزه ی روسیه وسکی
- خیابان نوسکی
- باغ و کاخ تابستانی
- ساختمان دریاسالاری
- صومعه ی الکساندر نوسکی
- موزه ی محاصره
- موزه ی داستایوفسکی
- کاخ شرمتیف
- دژ پتر و پل

سن‌پترزبورگ روسیهReviewed by تور ارزان on Sep 5Rating: 4.0سن‌پترزبورگ روسیهآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی روسیه شهر سن‌پترزبورگ- راهنمای سفر به روسیه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی