تندیس مامایف روسیه

تندیس مامایف روسیه

تور روسیه، تور ارزان روسیه

تندیس مامایف روسیه

تندیس مامایف روسیه

تندیس «سرزمین مادری فرا می خواند» مجسمه بانویی است که یک شمشیر را در دست دارد و به سوی هوا گرفته انگار که برای مبارزه و فدا کردن جان خود آماده می شود. این تندیس بسیار بزرگ را با نام های دیگری همچون مادر میهن و مامایف هم معرفی می کنند. اگر بخواهید مامایف را ببینید باید به سمت شهر ولگوگراد (Volgograd) روسیه و پارک یادبودهای مامایف کورگان (Mamayev Kurgan) بروید. مجسمه مامایف در سال 1967 برای زنده نگاه داشتن یاد بزرگترین و وحشتناک ترین جنگ های جنگ جهانی دوم به اسم جنگ استالینگراد (Battle of Stalingrad) ساخته شد تا خاطره از دست رفتگان این جنگ را برای اهالی و سایر مردم دنیا زنده نگه دارد. این مجسمه را سمبل پیروزی و موفقیت جماهیر شوروی در زمان جنگ جهانی دوم معرفی می کنند.

این تندیس را  با عنوان عظیم ترین تندیس غیر مذهبی دنیا معرفی می کنند؛ البته این لقب بزرگترین زمانی به مامایف می رسد که پایه زیرین تندیس آزادی در آمریکا وجود نداشته باشد و تنها بدن این دو مجسمه باهم مقایسه شوند. در حال حاضر در این پارک بیش از 35 هزار نفر دفن شده اند که در طول جنگ استالینگراد جان خود را از دست داده اند. از این جمعیت پانزده هزار نفر در حال مقاومت در برابر مهاجمان از مرزهای ولگوگراد به شهادت رسیدند.

تندیس مامایف را یک مجسمه ساز بسیار متبهر به نام، یوگنی ووچیتیش (Yevgeny Vuchetich) و مهندس سازه، نیکولای نیکیتین (Nikolai Nikitin) طراحی و ساخته اند. مامایف تاکنون موفق شده افتخارات زیادی کسب خود. از جمله این افتخارات: مجسمه مامایف با ارتفاع 85 متر در فهرست ده مجسمه مرتفع دنیا قرار می گیرد، در لیست عجایب هفتگانه روسیه نام آن خوش می درخشد، مرتفع ترین مجسمه در اروپا محسوب می شود، در هنگام ساختش بلندترین مجسمه نامتکی در دنیا محسوب می شد و عظیم ترین تندیس خانم در دنیا محسوب می شود.

 توجه: دقت کنید تمام این پارک برای زنده نگهداشتن یاد از دست رفتگان جنگ استالینگراد ساخته شده و مجسمه «سرزمین مادری فرا می خواند» فقط یکی از قسمت های این پارک  محسوب می شود؛ ولی چون مامایف از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار  است بصورت جداگانه به آن پرداخته ایم. البته برای اینکه به این تندیس برسیم باید از کنار سایر جاذبه های این پارک عبور کنیم پس توضیحاتی کوتاه درمورد پارک و سایر آثارش می دهیم و در مطالب بعد اختصاصا به پارک مامایف خواهیم پرداخت.

این پارک خیلی برای حضور افراد سالمند مناسب نیست چون نمی توانند مسیر طولانی را راه بروند. همینطور برای افراد با ناتوانی جسمی.

درمورد مامایف:

تندیس مامایف، مرتفع ترین مجسمه غیر مذهبی جهان است. 

این تندیس عظیم ترین تندیس بانو در دنیا محسوب می شود.

نام آن را می توانید در فهرست 10 مجسمه مرتفع دنیا ببینید.

این مجسمه، در فضای بسیار سبز و بزرگ واقع شده است، پس با بازدید از آن مناظر بسیار دیدنی هم مشاهده خواهید کرد.

یکی از عجایب هفتگانه روسیه است.

بازدید از پارک یادبودها، مروری بر جنگ جهانی دوم و اتفاقات تلخ آن است.

تندیس مامایف روسیهReviewed by مهدی on Dec 9Rating: 2.5تندیس مامایف روسیهدر یک تور ارزان روسیه، میتوانید از تندیس مامایف روسیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

در یک تور ارزان روسیه، میتوانید از تندیس مامایف روسیه دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی روسیه است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی