رم ایتالیا

رم ایتالیا

تور رم مکانهای دیدنی

تور ارزان رم

آشنایی با رم

شهر رم در کشور زیبای ایتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که سالانه توریستهای بسیاری را به خود جذب میکند ، با وجود هزینه های سفر اروپا میتوان با مدیریت بهتر هزینه ها و خرید تور ارزان رم کمی در هزینه های سفر به ایتالیا صرفه جویی کرد ، زیرا دیدن رم از سفر های بیاد ماندنی زندگیتان خواهد بود .

شهر رم از اولین مقاصد در اروپا محسوب میشود ،شهر باستانی امپراطوری روم ، شهر کلیساهای با شکوه و مجسمه ها ، شهر داوینچی و میکل آنژ ، این شهر تا بدانجا محسور کننده است که آن را به موزه بی سقف نامیده اند . رم را در دنیا با تاریخ هزارساله اش می شناسند و فرهنگ ایتالیاییش، مردمان خونگرمش، پیتزا و پاستا و بستنی اش و دست فروش ها و کلیساهایش. در دنیا بــه رم لقب شهر ابدی داده اند. رم زیبا، زنده و تودرتو است و به دلیل آب و هوای خوبش در هر فصل سال پر از توریست است. حضور دائمی توریست ها و بناهای تمدن کهن است که شهر را ابدی و ازلی جلوه می دهد.

معروف ترین بنای رم، بنای مشهور کولوسئوم ، آمفی تئاتر روم باستان است؛ همان جایی که گلادیاتورها با یکدیگر و با شیرها می جنگیدند. کلوسئوم در لغت به معنای جایگاه بزرگ است؛ نامی که به حق برازنده این بنای تاریخی است. کلوسئوم آمفی تئاتری با ظرفیت 50 هزار نفر است که 80 در ورودی دارد . با وجود این که قسمت هایی از آن در زلزله از بین رفته، یکی از شاهکارهای مسلم مهندسی است. این بنا پرطرفدارین مکان توریستی رم و یکی از عجایب هفت گانه جدید است .

موزه ی شهر واتیکان نیز یکی از دیدنی ترین های رم و یکی از جذاب ترین موزه های دنیاست و در لیست باید دیدهای رم مقام اول یا دوم را پس از کلوسئوم دارد. علاوه بر مقبره ی تمام پاپ های گذشته، کلیسای کوچک سیستین با سقفی اعجاب انگیز، پوشیده از نقاشی های مذهبی از جمله نقاشی معروف آفرینش آدم، داستان زندگی حضرت موسی و حضرت عیسی بر روی دیواره ها که همگی آثار میکل آنژ هستند نیز از آثار مهمی است که پس از وارد شدن به موزه ی واتیکان می توان دید. تعداد توریست ها و صف های عجیب و غریب موزه ی واتیکان یکی از مشخصه های معروف شهر واتیکان است .

اگر برای بار اول است که به رم می آیید، بر طبق افسانه های ایتالیایی باید سکه ای در فواره تروی بیاندازید، آنگاه دوباره به شهر رم باز خواهید گشت. فواره شب های زیبایی هم دارد، شب های آمیخته شده با نور و موسیقی ، فواره ی تروی و پله های اسپانیایی رم را از دست ندهید. پله ها ی اسپانیایی بین میدان اسپانیا و میدان ترینیتا دی مونتی قرار دارند و منظره و فضای پر انرژی و شلوغش، محبوب توریست های ایتالیا و رم است .

رم شهر مد است. اصلا هر اسم ایتالیایی پتانسیل این را دارد که یک مارک معروف در دنیای مد باشد ، فروشگاه های مارک های ایتالیایی مثل بولگاری، ورساچه، کاوالی، آرمانی، گوچی و... در اطراف میدان اسپانیا، گران هم که باشند باز هم چشم نواز است. چرم های ایتالیایی از مرغوب ترین چرم های دنیا هستند و خرید کیف و کفش از رم بسیار وسوسه انگیز است. با این حال رم برای خرید شهر گرانی است .

آب و هوای رم

رم آب و هوای مدیترانه ای دارد ، بهار و پاییزش گرم و دلچسبند و آفتابی بودن روزهای اکتبرش (مهر ماه) ضرب المثل است. اواسط تابستان دمای هوا تا 30 درجه ی سانتی گراد بالا می رود. سابق بر این ،  اهالی رم در ماه آگوست (مرداد ماه) کسب و کار را رها می کردند و به سفر می رفتند ، اما در سال های اخیر به دلیل رونق گردشگری، تابستان ها هم شهر زنده است. حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن مله ) 13 درجه ی سانتی گراد است و از دسامبر تا فوریه (فصل زمستان) امکان بارش برف هست؛ هر چند در چهل سال گدشته در رم برف نباریده است ، اما اگر هم ببارد آن قــدری نیســت کــه روی زمیــن بنشــیند .

رم ایتالیاReviewed by تور ارزان on Jun 26Rating: 4.5تور ارزان رم ایتالیاتور ارزان اروپا پایتخت ایتالیا دیدنی های رم - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی رم

2 دیدگاه ها

  1. آرزو گفت:

    تو رم هرجا رو که نکاه کنی یه اثر هنری میبینی ، انگار تمام شهر رو هنرمندا ساختن ، جاهایی هم که شما بهشون اشاره کردید دیگه از شاهکارهای رم هستند .

  2. مولایی گفت:

    اگر به رم میرید حتما به تاتر قدیمی این شهر هم برید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی