موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران (3)

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران (3)

معرفی بخش های دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

معرفی بخش های دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران قسمت سوم

معرفی بخش های دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران

 علم زمین شناسی:

 چنانچه به علم زمین شناسی علاقمند باشید و دوست داشته باشید که درمورد زمین شناسی اطلاعات خوبی را دریافت کنید، سالن زمین شناسی موزه دارآباد بهترین جا برای کسب اطلاعات تازه و مفید خواهد بود. در این سالن قسمت های متفاوتی را خواهید دید که به قرار زیر هستند:

 دیوراماها:

 در این سالن ادوار متفاوت زمین شناسی به شکل نقاششی و با استفاده از دیوراما (پرده های نقاشی بسیار وسیع)به نمایش در آمده اند. روی هر کدام از این دیوراماها، مختصات زیست گیاهی و جانوری و چهره ای کلی از هر برهه از دوره زیست زمین به نمایش گذاشته شده اند. در ضمن چیزی که این دیوراماها را جالب توجه می کند، آیاتی از قرآن است که در وصف هریک از آن گفته شده.

علاوه بر دیوراماها شما در این قسمت آثار دیگری را هم خواهید دید:

فسیل شناسی:

سنگواره ها و یا فسیل ها آثار و باقی مانده های موجودات زنده هستند که در گذر سالیان دراز و تغییرات زیست محیطی به این صورت شکل گرفته اند. فسیل های بسیار زیادی در این قسمت خواهید دید که عمر بعضی از این سنگواره ها حدود یک میلیارد سال یا شاید بیشتر باشد. در کل جاذبه های این قسمت در چند دسته طبقه بندی می شوند:

خار پوست، چند دو کفه ای، سفالوپود و شکم پایان از دوران مزوزوئیک یعنی 251 تا 65 میلیون سال قبل

سنگواره های دوران پرکامبرین یعنی میلیاردها سال پیش 

 تعدادی اسفنج، مرجان، خار پوست، صدف سفالوپود از دوران پالئوزوئیک یعنی 542 تا 251 میلیون سال پیش

تعدادی سنگواره از دوره سنوزوئیک یعنی از 65 میلیون سال قبل تا عصر معاصر

 حائزاهمیت ترین شاخه های جانداران فسیل شده در این قسمت شامل: کنیداریا، خارپوستان، نرم تنان ، براکیوپودها، بازو پایان و....

باارزش ترین گونه های فسیلی که در این سالن خواهید دید عبارتند از: زافرانتیس، اسپیرفر، پرودوکتوس، اینوسراموس، تریگونیا، اسپوندیلوس، میکراستر، هگزاگوناریا، کلیپه استر، کونولوس، دسموسراس، شیزاستر و .... 

 کانی شناسی:

 در این بخش شمار زیادی از سنگ ها و کانی ها جمع آوری و به نمایش گذاشته شده اند. این کانی ها به لحاظ دارویی، صنعتی و ساختمانی کاربردها و خواص زیادی را دارا هستند. دلیل گردآوری این عناصر در این سالن این است که کانی شناسی از رشته های علم زمین شناسی بشمار می رود. این دانش خاصیت های شیمیایی و فیزیکی کانی ها را مورد مطالعه قرار می دهد. محققان تاکنون توانسته اند در جهان حدود 4000 گونه کانی، را شناسایی کنند که فقط 150 تای آنها را می توان به شکل معمول در طبیعت دید و سایر این گونه ها در دسته های نادر و یا خیلی کمیاب جای می گیرند.

در مجموعه حیات وحش دارآباد حدود صد نوع از این کانی ها به نمایش گداشته شده اند که در دو دسته سیلیکاته (کانی‌های پدید آمده از تلفیق سیلیسیم، اکسیژن و یک یا چند فلز) و غیر سیلیکاته تقسیم شده اند. هر کدام یک از این کانی ها، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاص و رنگ منحصر به خود را دارند و این امکان فراهم شده که در زمان بازدید بتوانید اطلاعات خوبی از کاربرد این کانی ها بدست آورید. از ارزشمندترین کانی های موجود در این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود: کلسیت،تورمالین، فلوئورین، میکا، پیریت، کوارتز، مالاکیت، آ زبست، لاپیس لازولی، فیروزه، رآلگار و...

فروشگاه صنایع دستی:

 در قسمت پایانی سالن زمین شناسی به یک فروشگاه بزرگ صنایع دستی وارد می شوید که در آن محصولات بسیار زیبایی عرضه می شوند.

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران (3)Reviewed by اول تور on Aug 8Rating: 3.0معرفی بخش های دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد تهران قسمت سوم اگر اهل سفر هستید، تور داخلی تهران را به شما پیشنهاد میکنیم . دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد از دیدنیهایی است که در این تور خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور داخلی تهران را به شما پیشنهاد میکنیم . دیدنی موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد از دیدنیهایی است که در این تور خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی