دومینیکا

دومینیکا

تور دومینیکا

تور ارزان دومینیکا

آشنایی با دومینیکا

دومینیکا کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب. نام رسمی آن کشور مشترک‌المنافع دومینیکا و پایتخت آن روسو است . دومینیکا از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به خاطر طبیعت دست‌نخورده‌ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» نامیده شده‌است. دومینیکا در جنوب گوادلوپ و در شمال مارتینیک واقع شده؛ مساحت دومینیکا ۷۵۰ کیلومتر مربع و جمعیت این کشور ۷۱.۲۹۳ نفر (در سال ۲۰۱۱) است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان‌های گفتاری استفاده دارند. واحد پول دومینیکا دلار کارئیب شرقی می باشد .

جزیره دومینیکا از دیدگاه زمین‌شناسی جوان‌ترین جزیره آنتیل کوچک است و به این خاطر فعالیت‌های آتشفشانی و زمین‌گرمایی هنوز در آن دیده می‌شود. دریاچه جوشان، که دومین چشمه آب‌گرم دنیا است در دومینیکا واقع شده‌است.

اقتصاد دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات سنگین وابسته است.

کریستف کلمب این جزیره را به نام روز یکشنبه (در لاتین: dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرد نام‌گذاری نمود. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ بود. امروزه ۸۶٫۸٪ از مردم دومینیکا سیاه‌پوست هستند . طوطی شاهی پرنده ملی این جزیره است و نگاره آن بر روی پرچم دومینیکا نیز نقش بسته است.

آب و هوای دومینیکا

استوائی، آب و هوای لذت بخش میان ماههای دسامبر و مارس اما یک فصل بارانی دارد که از ژوئن تا اکتبر ادامه می یابد. درین هنگام است که ممکنست گردبادهای تند بوزد، ریزش باران سنگین است بطوریکه در مناطق ساحلی 1150 میلی متر می بارد، اما در کوهستانها به 6250 میلی متر می رسد. شهر روزه آیو در ژانویه 2/24 ودر جولای 2/27 درجه صدبخشی گرما و سالانه 1956 میلی متر باران دارد.

دومینیکاReviewed by اول تور on Jun 21Rating: 4.5تور ارزان دومینیکاتور ارزان - مکان های دیدنی دومینیکا - بهترین جاذبه های گردشگری

7 دیدگاه ها

  1. Haniyeh گفت:

    دومینیکا خیلی جای خاصیه

  2. گلی گفت:

    وای چه عکس زیبایی . دومنیکا به این زیبایی به به

  3. رانا گفت:

    عجب جای قشنگیههههه

  4. پاشا گفت:

    ارائه دهنده تورهای خارجی

  5. رضا گفت:

    بهترین تور دومینیکا

  6. اصلانی گفت:

    برگزارکننده تور ارزان دومنیکا و…

  7. آژانس ... گفت:

    الان خیلی باید تور دومینیکا گران شده باشه با این دلارها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی