دبی

دبی

تور دبی تور امارات

تور ارزان دبی

آشنایی با دبی

کشور امارات و شیخ نشین های آن از پر طرفدار ترین مقاصد توریستی در تمام دنیا به شمار می روند ، شهر دبی با وجود پیشرفت روز افزون امکانات رفاهی و تفریحی ، توانسته توجه تمام مسافران را با هر هدفی که از یک سفر بیاد ماندنی دارند به خود جلب کند .

مساحت دبی روی هم رفته بیش از پنج درصد کل خاک امارات متحده عربی نمی شود، با این حال دومین شهر بزرگ این کشور بعد از ابوظبی و پایتخت تجاری آن به شمار می رود ، دبی یک خط ساحلی است که اطرافش را صحرا گرفته ، به همین دلیل آب و هوایی همیشه گرم و آفتابی دارد ، نیمه ی دوم سال ، هوا خنک تر می شود و هرچه زمستان نزدیک تر باشد، احتمال بارش باران و شب های سرد هم زیاد می شود ، ولی مثل همیشه، زمان رفتن را انگیزه ی سفر مشخص می کند .

دبی را یک رودخانه یا همان خور دبی به دو بخش دیره و بر دبی تقسیم می کند ، دیره قسمت شمالی شهر است که بخش بازاری و سنتی محسوب می شود و بر دبی، در جنوب است و امیران دبی از آن شهری مدرن با برج ها و ساختمان های عظیم تجاری ساخته اند .

سواحل عمومی دبی، از کنار پارک الممرز با امکانات شنا و جت اسکی شروع می شوند ، از امتداد ساحل که به سمت جنوب حرکت کنیم، ساحل زیبای جمیرا قرار دارد با امکانات زیاد و محوطه های مخصوص بازی بچه ها ، پارک آبی وایلد وادی را در همین ساحل ساخته اند : پارکی پنج هکتاری با بیش از سی نوع بازی آبی که بر اساس داستان های سندباد طراحی شده و دنیایی از هیجان است ، سرسره های آبی، استخر موج دار و تونل های آبی این پارک بین بزرگ و کوچک طرفداران زیادی دارد .

در دبی از صبح علی الطلوع تا نیمه شب می توان چرخید و ویترین ها را دید و خرید کرد ، برای همین است که همیشه بیشترین مسافران را از بین عاشقان خرید دارد. به خاطر بازارها و مراکز خرید بزرگش، به دبی مرکز خرید خاور میانه می گویند ، به غیر از جشنواره ی بزرگ خرید دبی که در ژانویه به مدت یک ماه برپاست، هر وقت دیگری در سال هم مرکزخریدهای متنوع با قیمت های خوب و حراج های فصلی متعددشان، آماده اند تا مسافران را با دست پر به خانه بازگردانند .

دبی تا قبل از سال 1833 میلادی تنها دهکده ای از توابع شیخ نشین های ابوظبی بود ، در سال 1833 شیخ مکتوم ابن آل مکتوم به همراه تعداد زیادی از خویشاوندان و همراهان خود به این دهکده برای سکونت مهاجرت کردند ، و از همان زمان حکومت آل مکتوم به همراه تاسیس شیخ نشین دبی آغاز شد ، تا قبل از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیشتر نبود ، و نسبت به سایر دهکده های اطراف خود هیچ امتیاز خاصی نیز نداشت .

دبی دارای سبک های مختلفی از معماری های جهان می باشد ، اما بسیاری از سبک های مدرن معماری اسلامی را می توان در این شهر پیدا کرد ، دبی نه تنها در نوآوری و ساخت ساز اسلامی در بین جهان عرب رتبهٔ اول را دارد بلکه به صورت بین المللی هم در رده های بالای ساخت و ساز قرار دارد .

دبیReviewed by اول تور on Jun 20Rating: 4.5تور ارزان دبیتور دبی تور ارزان امارات دیدنی های دبی - بهترین جاذبه های گردشگری توریستی

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی