برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

تور دبی برج خلیفه

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

   حقایق جالب درباره برج خلیفه

یکی از بلند ترین سازه‌های ساخته بشر بر روی زمین !! پدیده ای که در شهر دبی در خیابان شیخ زائد می‌درخشد و چشم تمام جهانیان را به خود خیره کرده و شما حتما در تور دبی خود خواه نا خواه این برج را خواهید دید ، این آسمان خراش بسیار مدرن در روز 4 ژانویه سال 2010 میلادی پس از 6 سال بهره برداری شد و در روز بازگشایی به آن به افتخار و احترام امیر دبی شیخ آل مکتوم برج خلیفه نام نهادند.

با اول تور همراه شوید تا شما را با این شاهکار معماری دبی بیشتر آشنا کنیم.

این اثر معماری شگفت انگیز برج خلیفه ،  به ارتفاع تقریبی 828 متر است که البته ارتفاع واقعی آن تا نوک آنتن بیشتر است ولی به صورت دقیق اعلام نشده ، برج خلیفه 160 طبقه دارد ، بیشتر از هزار واحد آپارتمان ، 49 واحد اداری دارد و 4 استخر هم در آن تعبیه شده ، و همچنین یک کتابخانه اختصاصی برای ساکنان دارد و علاوه بر اینها در در طبقات پایینی برج 160 اتاق به هتلی اختصاص داده شده که به نام طراح مد معروف جورجیو آرمانی هستند و در خرید تورلوکس دبی امکان رزرو اتاقهایتان در هتل برج خلیفه وجود دارد.

تجربه قدم زدن در بالکن طبقه 134 را به قدم زدن روی بال هواپیما تشبیه کرده اند.

برج خلیفه دارای هفت رکورد جهانی میباشد که به آنها اشاره میکنیم :

_ بلند ترین برج جهان است.

_ بلند ترین سازه ایست که بدون هیچ کابل ویا وسیله نگهدارنده ای سر پاست.

_ بیشترین تعداد طبقات را دارد.

_ در بین سایر ساختمان های جهان بیشترین مساحت طبقات را دارد.

_ بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرونی را دارد.

_ آسانسورهای برج خلیفه بیشترین مسافت طی شده را رکورد زده اند.

_ و همچنین برج بلند ترین آسانسور باری جهان را در خود جای داده.

شرکت طراحی امریکایی به نام اس او ام کار طراحی برج خلیفه را انجام داده و برای طراحی از معماری اسلامی الهام گرفته اند ، ایده طراحی برج از شکل گل صحرایی هایمنو کالیس بوده است که نه تنها از نظر ساختار فیزیکی باعث مقاومت سازه به خصوص در طبقات بالایی در برابر انرژی باد شده است بلکه باعث شده تا تمامی طبقات نمای اختصاصای خود را داشته باشند و به سایر واحد ها هم اشراف نداشته باشند.

و همچنین شاهد استفاده از نمای به شکل طاق در برج خلیفه هستیم که برگرفته از معماری اسلامی بوده.

در ساخت برج خلیفه ابتکارهایی هم برای حفظ هرچه بیشتر منابع محیط زیست به کار گرفته شده

به این ترتیب که : سیستم های خنک کننده برج در قسمت کندانسور به دلیل گرما و رطوبت بسیار زیاد دبی مقدرا قابل توجهی از بخار آب را به مایع تبدیل میکنند ، بنا بر این مقدرا آب تولید شده را در سال 15 میلیون گالن یعنی برابر با حجم آب 20 استخر المپیکی تخمین میزنند که این آب در خود برج به مصارف مختلفی میرسد و هدر نمیرود.

حتی برای تمیز کردن  26 هزار شیشه برج خلیفه از یک سیستم بسیار پیشرفته استفاده میشود ودر کل برای تمیز کردن تمامی برج دو تا سه ماه زمان لازم است.

یکی دیگر از شگفتی های برج خلیفه در قسمت پایه ی بنا قرار دارد ، تمام وزن برج که معادل 500 تن است بر روی یک فریم مثلثی قرار گرفته که ارتفاع آن 3.7 متر است و قطر میلگرد های فریم 1.5 متر میباشد که تا عمق 50 متری در داخل زمین قرار گرفته اند.

برای ایمنی واطمینان کامل در مورد جریان های شدید باد به خصوص در طبقات بالای برج تقریبا 40 تست تونل باد روی برج خلیفه انجام شده است.

و برای تردد هرچه راحت تر و سریعتر بین طبقات برج 58 آسانسور و 8 پله برقی در برج خلیفه تعبیه شده است ، آسانسورهای بار و آتش نشانی برج قادر هستند تا وزن 5500 کیلوگرم را جابجا کنند ، وهمچنین تمامی آسانسورها قابلیت برنامه ریزی هوشمند در مواقع اضطراری دارند ، آسانسورهایی که میتوان از داخلشان نمای بیرونی را مشاهده نمود 12 تا 14 نفر ظرفیت مسافر دارند و سرعتشان 10 متر بر ثانیه است.

آب نمای معروف دبی

همچنین به منظور تکمیل رکورد های برج خلیفه و پیاده کردن یکی دیگر از هنر های مهندسی در بیرون برج یک دریاچه مصنوعی ساخته شده که در مرکز آن یکی از گرانترین و بلند ترین فواره های دنیا قرار دارد و اقامت تور دبی شما در هر هتلی که باشد همچنان میتوانید در مقابل برج خلیفه به تماشای این فواره زیبا بروید ، هزینه این فواره 217 ملیون دلار تخمین زده شده ، طراحی و ساخت آن توسط کمپانی وت دیزاین صورت گرفته ، این فواره آب را تا ارتفاع 150 متری به بالا پرتاب میکند ، طول فواره 275 متر است که 6600 لامپ با 50 طیف رنگی در خود جای داده است به طوری که آب نما از فاصله 20  مایلی یا حتی دور تر دیده میشود ،  آب نما با موسیقی های سبک های مختلف عربی ، ایرانی و کلاسیک رقص آب و نور انجام میدهد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب میکند.

برج خلیفه دبیReviewed by اول تور on Aug 31Rating: 4.5برج خلیفه دبیتور ارزان دبی دیدنی های گردشگری حقایق جالب درباره برج خلیفه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی