معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان(قسمت اول)

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان(قسمت اول)

تور گرجستان

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت اول:

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه قرار است درمورد فرهنگ غذایی مردم گرجستان صحبت کنیم:

فرهنگ غذایی گرجستان:

فرهنگ غذایی کشور گرجستان تلفیقی از سبک های گرجی های پیشین و باستانی است که خود از ترکیب چند فرهنگ اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی پدید آمده. در حقیقت غذاهای گرجی از مزه های تمدن هایی که در زمان تجارت وارد این کشور می شدند بوجود آمده. با اینکه مردم گرجستان علاقه زیادی به استفاده گوشت در غذاها دارند ولی می توان در فهرست غذایی این کشور  تعداد زیادی از انواع غذاهای گیاهی هم یافت که طرفداران خاص خود را دارند.

در قرن بیستم، رستوران های گرجی در روسیه رو به افزایش رفتند و حالا اگر به روسیه سفر کنید می بینید که خیلی از رستوران های این سرزمین را غذاهای گرجی در بر میگیرند. 

اگر علاقمندید که طیفی وسیع از مزه ها و خوراک های گرجی را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم حتما در ضیافت های سنتی سوپرا شرکت کنید. سوپرا مهمانی هایی را می گویند که در هنگام اعیاد خاص و یا بعد از آیین خاکسپاری صورت می گیرد.

 در ادامه این مقاله با چند سوپ خوش طعم گرجستان آشنا خواهید شد.

خارچو:

ترکیبی لذید از گوشت گاو، برنج، گردو، و پوره غلیظی تهیه شده از آلوچه. در نهایت سوپی لذیذ پیش روی شماست که با جعفری خرد شده تزئین شده.

خاشی:

سوپ خاشی را مردم گرجستان بسیار دوست دارند و معمولا در وعده صبحانه به عنوان غذایی مقوی و انرژی زا میل می کنند. برای طبخ این غذا از استخوان های ساق و سر گاو و سیر زیاد استفاده می کنند.

چیخیرتما:

نوعی سوپ غلیظ و پر از گوشت مرغ و بوقلمون. البته این سوپ با گوشت گوسفند هم طبخ می شود. 

بزرتما:

این سوپ مزه ای متفاوت از سایر سوپ ها دارد. طعم ترش مزه این سوپ بسیار دلچسب است. بزرتما را با گوشت بوقلمون و یا مرغ طبخ می کنند. پیاز، گوجه فرنگی، ادویه، آب نارنج و قدری آب را با گوشت روی شعله کوچک گاز تفت می دهند و سپس با مقداری آب اجازه می دهند تا جا بیافتد. بعد از آماده شدن آب گوشت را با سیر، رازیانه، نعنا و گشنیز سرو می کنند.

خاشلما:

خاشلما سوپ ترکیبی و خوش طعمی است که بومیان گرجی آن را با گوشت لطیف گوساله، جعفری، ساقه کرفس طبخ می کنند و در زمان سرو سیر و جعفری را برای مزه دار شدنش به آن می افزایند.

شوربا:

سوپی سنتی و خاص سرزمین های شرق اروپا، قفقاز، بالکان، شمال آفریقا، مرکز، جنوب و غرب آسیا.

این سوپ لذیذ تقریبا گیاهی است و با موادی همچون کدو سبز، سیب زمینی، کرفس و هویج، رب گوجه فرنگی، روغن، ادویه و مرغ آماده می شود. وقتی تمام مواد با آب به آرامی پخت پس از ۱ تا ۱و نیم ساعت با جعفری و لیمو تازه سرو می شود.

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان(قسمت اول)Reviewed by اول تور on Dec 17Rating: 3.0معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت اولاگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

1 دیدگاه

  1. زهرا گفت:

    khli khob bod merci

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی