فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان

غذاهای آذربایجان

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان:

اگر تصمیم به شرکت در یک تور ارزان را دارید و می خواهید به یکی از کشورهای نزدیک و همسایه ایران سفر کنید و با فرهنگ غذایی و تفاوت های سبک زندگی آن ها آشنا شوید ما تور ارزان آذربایجان اول تور را پیشنهاد می کنیم.  ایران و آذربایجان چه به لحاظ مرزی و چه به لحاظ فرهنگی تشابهات و نزدیکی بسیاری به یکدیگر دارند. یکی از وجوه اشتراک این دو کشور می تواند فرهنگ غذایی آن ها باشد. اگر نگاهی فرهنگ غذایی مردم آذربایجان بیاندازیم، می توانیم جنبه های مشترک، اسم های مشابه و طعم های آشنایی را پیدا کنیم که باعث می شود تصور کنیم از کشور خود خارج نشده ایم. چون کشور آذربایجان هم مرز استان آذربایجان ایران است پس خوراک هایش شباهت و نزدیکی زیادی به غذاهای ایرانی و بخصوص آذربایجانی دارد. البته ترکیه هم در فرهنگ غذایی شباهت هایی به آذربایجان دارد. در واقع خیلی از غذاهای آذربایجان در ایران هم طبخ می شود و عجیب نیست که فکر کنیم همان غذاهای خودمان هستند.

یکی از علل غنی بودن فرهنگ غذایی این کشور حکمفرما بودن اقلیم های متفاوت در این کشور است. چرا که آذربایجان 9اقلیم از یازده اقلیم شناخته شده در جهان را داراست، بنابراین محصولات متنوع و فراوانی خواهد داشت و طبیعتا تنوع غذایی در این کشور نیز بسیار متنوع خواهد بود. تنوع غذایی در این کشور به اندازه ای است که باید در سفرتان فرصصت کافی و زیادی داشته باشید تا بتوانید تنها بخشب از آن ها را تجربه و امتحان کنید.

همچون سایر ملل در آذربایجان، هم غذا عاملی مهم و ارزشمند برای ادامه حیات و حفظ سلامت است.

معرفی ده غذای  محلی آذربایجان

 در بیشتر خوراک های  آذربایجانی می توان به راحتی حضور پررنگ سبزیجات را متوجه شد که یکی از نقاط قوت رژیم غذایی مردمان این سرزمین محسوب می شود. انواع سبزیهای معطر و دارویی همچون، شوید، ریحان، تره فرنگی، پیازچه، ترخون، آویشن و نعناع در آشپزی آذری نقش بسزایی ایفا می کنند و حتی بصورت تازه و خام کنار غذا سرو می شوند. می دانیم که آذربایجان هم دریا دارد پس  ماده غذایی مهم دیگری که در سفره  آذربایجانی ها خواهید دید ماهی است. ماهی خاویار سیاه، سالمون خزری، قزل آلا، ساردین، کفال راه راه و ... در اکثر غذاهای سنتی و بومی آذربایجان استفاده می شوند. 

ماده غذایی بعدی برنج است آذربایجانی ها هم همانند ما علاقه زیادی به برنج دارند و همچون ما پلو را همراه خورشت میل می کنند. حدودا 40 نوع پلوهای آذری طبخ می شود که با انواع متفاوتی از کباب و خورشت سرو می شوند. کباب گوشت بره، گوساله، مرغ، اردک، ماهی و حتی خاویار از جمله کباب های پرطرفدار در این کشور هستند. 

 نمک، فلفل سیاه، سماق و زعفران چاشنی های اصلی هر غذای آذری محسوب می شوند. البته میوه خشک و گردو هم بسیار پرکاربرد هستند.

از خصیصه های یک غذای اصیل آذری مدت زمان بالای طبخ آن است که معمولا حدودا پنج ساعت طول می کشد. آذری ها عادت دارند پیش از  سرو غذای اصلی حتما چای بنوشند.

در بخش های دیگر اگر با اول تور همراه باشید به معرفی ده غذای  محلی آذربایجان خواهیم پرداخت.

 

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجانReviewed by اول تور on Dec 16Rating: 3.0اگر تصمیم به شرکت در یک تور ارزان را دارید ما تور ارزان آذربایجان را پیشنهاد می کنیم. معرفی فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجاناگر تصمیم به شرکت در یک تور ارزان را دارید و می خواهید به یکی از کشورهای نزدیک و همسایه ایران سفر کنید و با فرهنگ غذایی و تفاوت های سبک زندگی آن ها آشنا شوید ما تور ارزان آذربایجان را پیشنهاد می کنیم. ایران و آذربایجان چه به لحاظ مرزی و چه به لحاظ فرهنگی تشابهات و نزدیکی بسیاری به یکدیگر دارند. یکی از وجوه اشتراک این دو کشور می تواند فرهنگ غذایی آن ها باشد.

اگر تصمیم به شرکت در یک تور ارزان را دارید و می خواهید به یکی از کشورهای نزدیک و همسایه ایران سفر کنید و با فرهنگ غذایی و تفاوت های سبک زندگی آن ها آشنا شوید ما تور ارزان آذربایجان را پیشنهاد می کنیم.

1 دیدگاه

  1. […] مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی