جمهوری چک

جمهوری چک

تور جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک

کشوری کوچک و بسیار زیبا در مرکزی‌ترین قسمت اروپا که سفر به آن هر مسافری را محو دلربایی هایش خواهد‌کرد، این کشور از اعضای اتحادیه اروپاست و واحد پول آن کرونا می‌باشد، این کشور در دهه 90 میلادی از کشور چکسلواکی جدا شد و پایتخت آن نیز پراگ است که یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا و همچنین در میان اروپاییان به شمار می‌آید، کشور های همسایه جمهوری چک عبارتند از : لهستان، اتریش، آلمان و اسلواکی.
زبان رسمی مردم جمهوری چک زبان چکی است که از زبان های اسلاوی محسوب می‌شود، و مردم این جمهوری گرایش مذهبی بسیار کمی دارند تا آنجا که به این مردمان لقب بی‌اعتنا به مذهب داده شده است. این کشور تا سال 1918 از توابع اتریش محسوب می‌شد اما پس از آن به دلیل شکست اتریش در جنگ جهانی به کشوری مستقل تبدیل شد.
این کشور کوچک دارای تاکستان‌های زیبا، قصرهای با شکوه قرون وسطایی، و بافت تاریخی بسیار دیدنی‌ای است، و به دلیل تنوع جغرافیایی در قسمت‌های مختلف کشور میتوانید از مناظر طبیعی بسیار متنوع آن لذت ببرید.

آب و هوای جمهوری چک

كشور چک دارای آب و هوايي قاره‌اي و تا حدودي مرطوب است. زمستان‌هايش سرد و تابستان‌هايش تا حدودي گرم هستند. ميانگين دماي هواي پراگ، پايتخت اين كشور در ماه ژانويه میانگین -1 درجه سانتيگراد و در ماه جولاي میانگین دمای هوا 18 درجه سانتيگراد را دارا است. ميانگين ميزان بارندگي سالانه در اين كشور كه در طول تابستان به حداكثر خود مي‌رسد حدود 410 ميلي‌متر است.

در سفر به این کشور برای رفت و آمد در بین شهر ها و روستا‌های زیبای آن میتوانید از شبکه ریلی قطارهای کوچکی که در تمام چک دیده می‌شوند استفاده کنید، که هم ارزان هستند و هم برای توریستها جذابند. و همچنین اتوبوسهایی هم برای جابجایی افراد وجود دارند، یکی از جذابیت‌های شهر پراگ نیز وجود تراموا های برقی مربوط به دوران گذشته است که همچنان در شهر مشغول به کار است و سوار شدن در آن تجربه جالبی خواهد بود.

غذاهای جمهوری چک

در طبخ غداهای سنتی جمهوری چک از گوشت های مختلف استفاده بسیاری می‌شود، مانند گوشت خوک، غاز، گاو، مرغ، اردک و خرگوش، و تنها زمان استفاده از گوشت ماهی در مراسم کریسمس است، که از ماهی قزل‌آلای تازه و یا کپور استفاده می‌شود.
نانی خمیری که بدون مخمر تهیه شده و به صورت قطعات گرد بریده می‌شود به نام «کِنِدلیکی» معروف است استفاده زیادی در غذاهای چکی دارد و با انواع گولاش خورده می‌شود. گویاش یا گولاش  یک سوپ یا خورش از گوشت و سبزیجات با چاشنی فلفل قرمز و سایر ادویه‌ها و ترشی‌جات است. گویاش از پادشاهی مجارستان در قرون وسطی نشات گرفته و همچنین وعده غذایی محبوب در اروپای مرکزی، شرق اروپا، کشورهای اسکاندیناوی و جنوب اروپا است.

جمهوری چکReviewed by اول تور on Aug 26Rating: 3.5جمهوری چکآشنایی با بهترین مقاصد سفر گردشگری توریستی - جمهوری چک - راهنمای سفر به جمهوری چک - دانستنی های جمهوری چک

1 دیدگاه

  1. دینا.کاشانی گفت:

    وای چقدر زیبا . شما تور ارزان جمهوری چک هم دارید ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی