جزایر سلیمان

جزایر سلیمان

تور ارزان جزایر سلیمان

تور جزایر سلیمان

آشنایی با جزایر سلیمان

جزایر سُلِیمان کشوری است با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی. پایتخت آن هونیارا است. جزایر سلیمان کشوری در اقیانوس آرام است که اقتصاد آن بیشتر بر پایه صادرات چوب و الوار می‌گردد و در طول جنگ جهانی دوم شاهد درگیری‌های نیروهای متفقین و متحدین بود. این کشور از غرب با پاپوآ گینه نو، از جنوب غرب با وانوآتا و از جنوب غرب با استرالیا همسایه‌است . جزایر سلیمان در اواخر قرن ۱۹ به تصرف انگلیس درآمد. در طول جنگ جهانی دوم ژاپن آن را اشغال کرد و همین مسئله سبب شد این جزایر به صحنه منازعات آمریکا و ژاپن تبدیل شود.

در سال ۱۹۷۶ این کشور از انگلیس اعلام استقلال کرد و برای نخستین بار دولتی از میان مردم این کشور حکومت را در دست گرفت . جزایر سلیمان از چند صد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده‌است که از مهمترین آنها می‌توان به گوادال کانال، مالایتا، نیو جورجیا و سان کریستوبال اشاره کرد . می‌گویند جزایر سلیمان را نخستین بار یک دریانورد از کشور اسپانیا با نام "آلوارو دی مندانا دی نیراً در سال ۱۵۶۸ کشف کرد . او یک روز که در حال بازدید از جزیره بود در دهانه رود ماتانیکو مقداری طلا یافت و به این باور که به گنج‌های حضرت سلیمان دست یافته این جزایر را «سلیمان» نامید . این کشور هم‌اکنون جزو کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است . واحد پول این کشور دلار جزایر سلیمان می باشد .

جغرافیا و آب و هوای جزایر سلیمان

جزایر کوهستانی و آتشفشانی سلیمان متشکل از شش جزیرهٔ اصلی و چند صد جزیرهٔ کوچک . رودهای مهم: هیچ رود مهمی وجود ندارد . بلندترین نقطه قلهٔ ماکاراکومبورو، ۲۴۴۷ متر . آب و هوا: آب و هوای این جزایر استوایی است و حداکثر دما و بارندگی از نوامبر تا آوریل است.

مذهب مردم جزایر سلیمان

انگلیکن (۳۴٪)، کاتولیک رومی (۱۹٪)، دیگر کلیساهای مسیحی.

جزایر سلیمانReviewed by اول تور on Aug 13Rating: 4.5تور ارزان جزایر سلیمانتور ارزان - مناطق دیدنی جزایر سلیمان - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی جزایر سلیمان

1 دیدگاه

  1. حمید.نیازی گفت:

    ممنون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی