چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اول

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اول

بهترین چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اول

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اول

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اول

با اینکه ارمنستان سرزمینی کوچک محسوب می شود ولی مناظر و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی در اقسا نقاط خود جای داده که باعث می شود گردشگران و توربست های کنجکاو و ماجراجو را به سوی خود جذب کند. طبیعت کوهستانی و جنگلی و علاوه بر آن ها صومعه‌های قرون وسطایی از جاذبه های منحصربفرد ارمنستان محسوب می شوند، جالب است بدانید خیلی ها این کشور را بوجود همین صومعه ها می شناسند. البته مناظر فوق العاده مرزی این کشور را  هم نمی توان نادیده گرفت. موضوع دیگری که در موردش باید بدانید این است که ارمنستان نخستین کشوری بود که مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد. به همین علت اروپاییان علاقه خاصی برای دیدن این کشور دارند، کشوری پر از نمادهای مقدس و طبیعی. 

صومعه نوراوانک:

همانطور که گفتیم صومعه‌ها اصلی ترین جاذبه ها و خصوصیات کشور ارمنستان محسوب می شوند. از زیباترین صومعه های ارمنستان می توان به نوراوانک اشاره کرد که در تمام ارمنستان به عنوان معروف ترین صومعه شناخته می شود. این صومعه قرن سیزدهمی با صخره‌های قرمز رنگی محاصره شده است. کلیسای آستواتساتین در این صومعه واقع شده است. معروف است که این کلیسا در طول حمله مغول‌ها به ارمنستان، توسط خداوند در امان مانده. 

 اگر می خواهید از صومعه های ارمنستان را ببینید حتما نوراوانک را در اولویت بازدیدهای خود قرار دهید. 

 آدرس: ارمنستان، آرنی، جاده ی صومعه ی نوراوانک

جنگل حفاظت شده ی شیکاهوغ:

جنگلی با محیطی دست نخورده و بکر و طبیعتی دلفریب. شیکاهوغ دومین جنگل بزرگ ارمنستان است. در این جنگل بسیار بزرگ جانورانی همچون پلنگ، خرس، بز وحشی و مار زندگی می کنند و محلی برای رشد حدود ۱,۱۰۰ گونه ی گیاهی است. با اینکه شیکاهوغ حفاظت شده است ولی همچنان جانورانی ناشناخته را در خود دارد که بومی همین منطقه هستند. قسمتی از این جنگل در سال ۲۰۰۵ و در طول پروژه یک  بزرگراه مورد تهدید واقع شد، ولی فعالان محیط زیست توانستند با رایزنی و مذاکره از منطقه طبیعی شیکاهوغ حفاظت کنند. به جز حیات وحش شیکاهوغ، چندین آبشار دیدنی و بکر هم در این طبیعت زیبا جلوه زیادی به جنگل بخشیده است. 

 آدرس: ارمنستان، استان شیراک، دریاچه آرپی

پارک ملی دیلیجان:

سرزمین ارمنستان به علت وسعت کم تنها ۴ پارک ملی در خود دارد. اگر بخواهید زیباترین آن ها را ببینید باید از پارک ملی دیلیجان دیدن کنید. این پارک ملی در سال ۲۰۰۲ به رسمیت شناخته شده، و شهرت خود را از چشمه‌هایی با خاصیت معدنی و دارویی، طبیعت بسیار چشمگیر و زیبا و یادبودهای تاریخی و بناهای بسیار زیبایش بدست آورده است. هنگام ورود به پارک اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد طبیعت منحصربفرد آن است. جالب است بدانید مردم ارمنستان از این پارک ملی با عنوان «سوئیس ارمنستان» یاد می کنند.

 چندین بنای فرهنگی، صومعه های بسیار قدیمی و دریاچه های معروف در محدود پارک ملی دیلیجان واقع شده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. صومعه های معروف این منطقه غارتسین، صومعه ی گوشاوانک، جکتات وانک، کلیسای ماتوساوانک و کلیسای آخناوات هستند. این پارک بستر حوزه رودخانه‌های آگستیو و گتیک هم هست و دریاچه بی نظیر پارز هم از جاذبه هایش  بشمار می‌رود.

 آدرس: جمهوری ارمنستان، مرز تاووش، شهر دلیجان، بزرگراه تبیلسیان دو

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اولReviewed by مهدی on Jan 9Rating: 3.5چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت اولاز جاذبه های تایلند میتوانیم به معروف ارمنستان اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

از جاذبه های تایلند میتوانیم به جاذبه معروف ارمنستان اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی